Ruiskun alipaineletkuista (-82 GLE)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jusau

Ruiskun alipaineletkuista (-82 GLE)

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tutkaillessani tuon GLE:n (-82) konetilaa, huomasin muutaman outouden. 2-3 sylinterien välissä imusarjassa olevaan 'anturiin'? (vihreä, kaksi alipaineletkun paikkaa), meni kylläkin letkut, mutta toinen oli tulpattu ja toinen taisi mennä läppärunkoon, mutta toinen pää oli tukittu jollain sikaflexillä tms (siis anturista). Miten ko. letkujen kuuluisi olla ja mikä on ko. osan tarkoitus.
Jusau

Tai

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tai linkkiä, mistä löytyisi kuvaa letkujen paikoista. Korjausopas on kyllä olemassa, mutta tietenkään ei kämpillä vaan muutaman 100:n kilometrin päässä. :(
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

No katteleppas vanhoja juttuja foorumilta. Se härpäke kierrättää pakokaasuja takasin imusarjaan -> vähentää päästöjä. Se kuuluukin tulpata ;) Helpoin tapa poistaa käytöstä on tietysti nypätä sen venttiilin alipaineletkut irti, mutta kunnollakin homman voi tehdä. Ohjeisiinkin olen joskus törmännyt foorumilla.

Sille on joku ihan "oikea" nimikin, enpä vaan just ny muista. Viisaampien puoleen on taas käännyttävä... :oops:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Jusau

..

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Jahas, vai sellainen on härpäkkeen käyttötarkoitus. No sitten se olisi joutanutkin olla tulpattuna :?
Vastaa Viestiin