Ruostesuojauksesta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Ruostesuojauksesta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kun olette vetänyt massat pohjaan, niin ootteko pessyt liuottimilla tai jollain muilla myrkyillä pohjaa? Vai ottanut isoimmat p..kat rautaharjalla ym. pois ja päälle mömmöt?

Itse ajattelin moottorin pesuaineella pestä ja painepesurilla lopuks... meneeköhän vain ikuisuus kuivuessa.

Kertokaas miten ootte hommat tehny.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Sen vain tiedän että puhdas ja enemmän kuin kuiva pitää olla ennen kuin heittää massat pohjaan.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jup, megakuiva sen pitää ollakin, mut pitääkö olla nuoltu puhtaaks? Mielenkiinnolla vaan kyselen, että miten muut on hommat tehnyt.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ja kannattaa ennen kun vetää massan suihkasta kerros kotelosuoja-ainetta pohjalle. Tämän hieman kuvuttua massaa päälle.

Liuotin pesuaine ja painepesuri on kova sana :wink:

Tuo kotelosuoja-aine on siitä hyvää kun se tunkeutuu pienempiin koloihin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kaarevalla ja isolla messinkiharjalla raaputin lokasuojat läpi ja pyyhin pölyt yms. tinnerissä uitetulla rätillä. Sitten päälle 3M pistoolimassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jusau

...

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Itse vein suosiolla paikalliseen ruostesuojafirmaan, kunnon alustapesu maksoi n. 200mk ja pohjasta ei juurikaan massanripettä löytynyt vaan jäljellä oli tehtaan maali/paksumpi kiveniskumassa. Sen jälkeen oli helppo paikkailla sinkkimaalilla ruosteenalut, ohut kotelosuoja pohjalle ja päälle ruiskumassa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vanhassa satkussa pesin kaikki kotelot moottorin pesuaineella kaikki vanhat massat pois ja ruosteet poistettiin hiomalla kirkkaalle pellille asti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Onko kukaan käynyt jossain liikkeessä massauttamassa pohjaa? Jos on, niin olisi kiva kuulla hintoja. Olisi vähän jotain vertailupohjaa siinä vaiheessa, kun lähtee itse tarjouksia pyytämään.
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Tuontitonnari kävi ruostesuojauksessa. Kolmesataa juroo velotti,
kesto 4 päivää. Kuitit ja todistukset tietty. Suorituspaikka Helsinki,
Roihupellon varikolla AH Huolto.
Muuten: cabiinissa ei tuoksu enää nahka, vaan arvaa mikä!!
Pakoputkikin on massattu sekä sisältä että päältä hajusta päätellen.
Noh, eihän se ajossa tunnu mutta parkeerattaessa en jää auto viereen. :D
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Tuohon hintaan tuli jo varmaan kotelosuojaus. Itsellä olisi tarkoitus ottaa vain pohjan ja pyöräkoteloiden massaus. Kotelosuojaukset olen hoitanu itse. Neljän päivän kesto kuulostaa huimalta, kun tarkoitus oli vain hoitaa homma nopeasti alta pois nyt kun auto jo valmiiksi sopivasti riisuttu, eli puutuu vetokoukku, pakoputken loppuosa ja etupuskuri. Ja kaikenlisäksi pitäisi auttaa loppuviikosta siskoa muutossa. No, täytyy huomenna kysellä ja katsoa mitä tekee.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Eilen purin muovi helmat pois ja pesin moottorin pesuaineella pohjan. Nypin kaikki tulpat pohjasta pois ja jätin yöksi kuivumaan ja tänään ruiskutan kotelosuojat joka paikkaan mihin ikinä keksin ja lopuksi paksumman massan päälle. V-mäinen urakka, mutta tuleepa sekin tehtyä.
Ja säästääpä ainakin jokusen sata euroa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Edellisen vääränmerkkisen käytin firmassa suojauksessa ja listahinta oli astralle 420euroo ja piti sisällään täydellisen suojauksen.
Siihen nähden 300 euroo on aika edukas tonnariin.

Pitkä aika selittynee sillä että ensiks pestään alusta ja konehuone ja annetaan kuivua hyvin.
Tämän jälkeen massausta ja taas tarttis antaa kuivua ennen kuin lähtee liikenteeseen. Itsellä auto oli kolme päivää reissussa.

Ja ainakin pari ekaa viikkoa oli tuoksut kohillaan. :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Yhdestä liikkeestä kävin tarjousta kysymässä. 250 euroa olisi maksanut ja siihen olisi sisältynyt kotelosuojaus, eli ilmeisesti aika edullinen hinta. Harmi vain, ettei nyt ehdi sittenkään jättämään autoa kolmeksi päiväksi massaukseen. Ennen syksyn rapakelejä olisi joka tapauksessa tarkoitus se teettää.
Vastaa Viestiin