NG900:sen ovien ruostuminen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
- Paikkakunta: Tampere
NG900:sen ovien ruostuminen
Eräs tuttava haasteli eilen, että tuo uudemman ysisatkun ovien alaosien ruostuminen pitäisi mennä takuukorjauksen piikkiin. Hänellä itsellään oli jokunen vuosi sitten hoidettu asia paristakin eri Saabista.. Mahtaneeko pitää paikkansa. Itsellä vm. -97 900T.
epäilyttää...
epäilyttää...
En oo koskaan kuullu et olis takuun piiriin saatu korjattua. Kun oikeen ajattelee niin tuskin ton ikäses autos on koritakuu kovinkaan pitkä.
Onko sulla ovet pahasti ruostees? Tosta meidän yksilöstä korjautettiin kans ovien alaosat, ei ne viel kauheen pahat ollu, muutama kiven iskeytymä ja taitoksis kukkasta.
Tuskin mitään tiedotetta omistajille on ainakaan ko. asiasta lähetetty.
Onko sulla ovet pahasti ruostees? Tosta meidän yksilöstä korjautettiin kans ovien alaosat, ei ne viel kauheen pahat ollu, muutama kiven iskeytymä ja taitoksis kukkasta.
Tuskin mitään tiedotetta omistajille on ainakaan ko. asiasta lähetetty.
BMW 320dA Coupe LCI
Kokemusta/tietoa on asiasta:
Ite pari vuotta sitten maalautin 900 -95 3d ovet ulkoa listan alapuolelta ja sisäpuolelta alareunat. Maalari osasi kertoa, että noissa alkupään ovissa oli sinkityksen kanssa semmosta ongelmaa, että se ei ollutkaan tarttunut tehtaalla oikein hyvin ja sen takia sinkki alkaa irtoamaan ovesta jossain vaiheessa muodostaen kuplan maaliin. Sitten kun kupla puhkeaa niin ovi alkaa ruostumaan. Omassani ei kuplat olleet vielä puhjenneet, eikä tiivisteen kohdalta ollut vielä pohjamaali kokonaan kulunut pois, niin selvisin halvalla, eli pelkällä hionnalla ja maalauksella.
Maalarin kertomuksen mukaan noita oli korjattu takuuseen joskus aikaisemmin. Kysäisin aiheesta Laakkosella, niin eipä tietenkään niitä ole korvattu enää aikoihin.
Ite pari vuotta sitten maalautin 900 -95 3d ovet ulkoa listan alapuolelta ja sisäpuolelta alareunat. Maalari osasi kertoa, että noissa alkupään ovissa oli sinkityksen kanssa semmosta ongelmaa, että se ei ollutkaan tarttunut tehtaalla oikein hyvin ja sen takia sinkki alkaa irtoamaan ovesta jossain vaiheessa muodostaen kuplan maaliin. Sitten kun kupla puhkeaa niin ovi alkaa ruostumaan. Omassani ei kuplat olleet vielä puhjenneet, eikä tiivisteen kohdalta ollut vielä pohjamaali kokonaan kulunut pois, niin selvisin halvalla, eli pelkällä hionnalla ja maalauksella.
Maalarin kertomuksen mukaan noita oli korjattu takuuseen joskus aikaisemmin. Kysäisin aiheesta Laakkosella, niin eipä tietenkään niitä ole korvattu enää aikoihin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MIKÄ
Koritakuu ,mitä helvettiä se korvaa vaikka olisi voimassa eihän se korvaa kuin puhkiruostumisen, sittenkin keksitää syy esim kivenisku josta lähteny etenee. Hiukka naurattaa MB autojen järjettömän pitkät takuut. E mersuja kun katselee niin melkosen mätiä ovat. Eihän niitä tarvi suojata on usein kuultu sanonta kun ovat suojattu Tehtaalla. Näin sanottiin nissan liikkees kun 2vuotta vanhaa almeraa eukolle ostettii. Oli alusta ja kotelot ruosteessa jo silloin. Nykyisin suojattu. Saavat ainakin myydä uusia useammin kun tehdään täyttä paskaa tehtaalla jo.Saabi on mielestäni mennen tullen parempi kuin uudet japsit esim. Eikös sen nää kun katsoo 92--> tonnareita?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
itsekkin huomasin vasta ostettuani auton että apparin oven pustysauma oli hieman kuplinut! kyseessä 9-5 ja vm 2000.
Kävin näyttämässa Saabilla mutta ei mennyt koritakuuseen, koska ei ollut vielä puhkiruostunut( 6v puhkiruostumattomuustakuu)!
Onneksi Länsi-Auto suostui maksamaan remontin. Suht tyyris olikin, koska maalari aukaisi sauman jollain prässillä, hiekkpuhalsi ja myrkkymaalasi, ja vielä uudet korikiti ja pintamaalaus!
Toivottavasti kestää monta vuotta
, tänä vuonna vielä tarkoitus repiä ovipahvit pois ja antaa oville kunnon kotelosuoja/öljy kylpy 
Kävin näyttämässa Saabilla mutta ei mennyt koritakuuseen, koska ei ollut vielä puhkiruostunut( 6v puhkiruostumattomuustakuu)!
Onneksi Länsi-Auto suostui maksamaan remontin. Suht tyyris olikin, koska maalari aukaisi sauman jollain prässillä, hiekkpuhalsi ja myrkkymaalasi, ja vielä uudet korikiti ja pintamaalaus!
Toivottavasti kestää monta vuotta


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tuo NG900:n ovien reunojen kupliminen on tuttu juttu
. Alkupään autoissa (-94 ja -95) oli sinkityksen ja pohjamaalauksen kanssa ongelmia, kuten peinukin totesi. Tietääkseni uudemmissa autoissa tätä ongelmaa ei ole. Ovia maalattiin kuulemma takuuseen n. parin vuoden ajan. Itse maaluutin -94 NG-satkuni ovien reunat omaan piikkiini pian ostettuani auton 6 vuotta vanhana, mutta olin maalarin mukaan aavistuksen myöhässä eli muutama kupla oli jo puhjennut
.
P.S. Ovien sisäreunat kannattaa pitää puhtaana hiekasta ja kurasta, sillä maali hankautuu muuten ajan myötä puhki.


P.S. Ovien sisäreunat kannattaa pitää puhtaana hiekasta ja kurasta, sillä maali hankautuu muuten ajan myötä puhki.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
moi
Juu en tiiä sit mutta 9-3 oli huollos ja ikää 5v ja alaosat kupli
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Taitaa olla maalaus keikka jos haluat että pysyy kunnos.Ovien sisäpuolinen suojaus jota missään autoissa ei ole , ei ainakaan auta asiassa.
Ja eipä ne nykyautot ole mistään suojattu muutenkaan . Käsittelyä suositellaan.
Ja eipä ne nykyautot ole mistään suojattu muutenkaan . Käsittelyä suositellaan.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015