Onkohan Elkpartsin BSR PPC paketti täysin sama kuin PCS:n ja Docpowerin myymä?
Varmistuksena vain, ettei tilausnapin takana lymyä joku Puolaan optimoitu kuristusversio
Hintaeroa Elkpartsin hyväksi tulee kuitenkin ~ 130e, vaikka mielelläänhän tässä kotimaista toimittajaa tukisikin.
Ok, hyvä juttu. Oma paketti lähti myös tilaukseen partsforsaabs.comista karvan päälle 700e hintaan. Suhteellisen vaikea osoite, muutamat mainossivustot piti kahlata läpi, ennen kuin löytyi oikea paikka
BSR:n pulikka on ollut nyt tovin hyllyssä ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan urakoida softat autollekin päin. Manuaalin tutkimisen jälkeen arveluttaa tuo varavirran tarve - hyllystä ei löydy kuin Einhellin 12V 5A akkulaturi, jota ei varsinaisesti ole tarkoitettu huoltovapaiden akkujen lataamiseen.
Mitenkäs muut, onko BSR:n paketti ajettu sokkona akkuun luottaen, vai minkälaista virtaa olette tarjoilleet päivityksen ohessa? Päivityksen keskeyttäminen "väkivalloin" ei varmaankaan ole viikonlopun paras hetki kuitenkaan ..
Suosittelen käyttämään ihan oikeaa akkulaturia
Ja noudattamaan ohjeita hyvin tarkasti.
Jos homma menee pesialleen pitää ohjain visiin lähettää hookaneille pävitettäväksi.
justus5 kirjoitti:BSR:n pulikka on ollut nyt tovin hyllyssä ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan urakoida softat autollekin päin. Manuaalin tutkimisen jälkeen arveluttaa tuo varavirran tarve - hyllystä ei löydy kuin Einhellin 12V 5A akkulaturi, jota ei varsinaisesti ole tarkoitettu huoltovapaiden akkujen lataamiseen.
Mitenkäs muut, onko BSR:n paketti ajettu sokkona akkuun luottaen, vai minkälaista virtaa olette tarjoilleet päivityksen ohessa? Päivityksen keskeyttäminen "väkivalloin" ei varmaankaan ole viikonlopun paras hetki kuitenkaan ..
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
justus5 kirjoitti:BSR:n pulikka on ollut nyt tovin hyllyssä ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan urakoida softat autollekin päin. Manuaalin tutkimisen jälkeen arveluttaa tuo varavirran tarve - hyllystä ei löydy kuin Einhellin 12V 5A akkulaturi, jota ei varsinaisesti ole tarkoitettu huoltovapaiden akkujen lataamiseen.
Mitenkäs muut, onko BSR:n paketti ajettu sokkona akkuun luottaen, vai minkälaista virtaa olette tarjoilleet päivityksen ohessa? Päivityksen keskeyttäminen "väkivalloin" ei varmaankaan ole viikonlopun paras hetki kuitenkaan ..
"Urakoida"?! Tuon helpompaa toimenpidettä ei taida olla. Ehjä akku riittää ihan varmasti. Jos arveluttaa, niin pistä auto parkkiin, kone sammuksiin, virrat päälle + ajovalot ja katso jaksaako akku 20min, jos ei niin akkukauppaan. Jos jaksaa, niin aja pätkä että akku latutuu uudelleen ja ei muuta kuin softa sisään. Oikeassa PPC ohjelmointi toimenpiteessä otetaan sulake pois mm. moottorin tuulettemilta (pakko, muuten ei edes ala päivittämään), joten siinä pyritään muutenkin minimoimaan turha virran kulutus.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
eklunto1 kirjoitti:
"Urakoida"?! Tuon helpompaa toimenpidettä ei taida olla.
Njoo, no eihän tuo tosiaan maalaisjärjen mukaan mikään kummoinen työ ole
eklunto1 kirjoitti:
Ehjä akku riittää ihan varmasti. Oikeassa PPC ohjelmointi toimenpiteessä otetaan sulake pois mm. moottorin tuulettemilta (pakko, muuten ei edes ala päivittämään), joten siinä pyritään muutenkin minimoimaan turha virran kulutus.
Näin sen aluksi ajattelinkin, mutta sitten rupesi tosiaan arveluttamaan toi murphyn laki, joka tuppaa aina silloin tällöin iskemään näissä tilanteissa. Vajavaista ECUa kun ei ymmärtääkseni enää kotikonstein elvytetä (ainakaan tämän kodin .
Mitäs sitten kun olet laittanut ppc kiinni ja se pyytää että ohjelma luetaan ohajaimeltasi.
Tällainen tapahtuu jos ppc:ssä ei ole ohjaimeesi sopivaa ohjelmaa.
Jos sinä aikana virta sattuu loppumaan autosta ei ole hyvä homma.
Nämä tiedot kyllä koskee 9-3, mutta ainakin minun ohjeissa oli myös 9-5.
Luulisin että ohjeet koskee myös sitä.
Eikä ole tarkoitus peloitella vaan kertoa että kanattaa uskoa ohjeita.
justus5 kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:
"Urakoida"?! Tuon helpompaa toimenpidettä ei taida olla.
Njoo, no eihän tuo tosiaan maalaisjärjen mukaan mikään kummoinen työ ole
eklunto1 kirjoitti:
Ehjä akku riittää ihan varmasti. Oikeassa PPC ohjelmointi toimenpiteessä otetaan sulake pois mm. moottorin tuulettemilta (pakko, muuten ei edes ala päivittämään), joten siinä pyritään muutenkin minimoimaan turha virran kulutus.
Näin sen aluksi ajattelinkin, mutta sitten rupesi tosiaan arveluttamaan toi murphyn laki, joka tuppaa aina silloin tällöin iskemään näissä tilanteissa. Vajavaista ECUa kun ei ymmärtääkseni enää kotikonstein elvytetä (ainakaan tämän kodin .
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mitäs sitten kun olet laittanut ppc kiinni ja se pyytää että ohjelma luetaan ohajaimeltasi.
Tällainen tapahtuu jos ppc:ssä ei ole ohjaimeesi sopivaa ohjelmaa.
Jos sinä aikana virta sattuu loppumaan autosta ei ole hyvä homma.
Nämä tiedot kyllä koskee 9-3, mutta ainakin minun ohjeissa oli myös 9-5.
Luulisin että ohjeet koskee myös sitä.
Eikä ole tarkoitus peloitella vaan kertoa että kanattaa uskoa ohjeita.
Ei kai tuossa mitään ihmeellisen pelottavaa pitäisi olla? Flashmuistin uudelleenohjelmointi ei ole mitenkään ihmeellisen energiaintensiivistä hommaa. Paskemmankin autonakun pitäisi riittää satoihin tuollaisiin operaatioihin mennen tullen.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02 nyky-Saab BMW 535dAT -06
Niin joka mies pystyy ihan kotikonstein ohjelmoimaan flashmuistin.
Miksei asiaa voisi tehdä niinkuin ohjeessa sanotaan
No ihan sama kun taas meni tälle vedätys linjalle
kaius kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:No omapahan on asiasi.
Mitäs sitten kun olet laittanut ppc kiinni ja se pyytää että ohjelma luetaan ohajaimeltasi.
Tällainen tapahtuu jos ppc:ssä ei ole ohjaimeesi sopivaa ohjelmaa.
Jos sinä aikana virta sattuu loppumaan autosta ei ole hyvä homma.
Nämä tiedot kyllä koskee 9-3, mutta ainakin minun ohjeissa oli myös 9-5.
Luulisin että ohjeet koskee myös sitä.
Eikä ole tarkoitus peloitella vaan kertoa että kanattaa uskoa ohjeita.
Ei kai tuossa mitään ihmeellisen pelottavaa pitäisi olla? Flashmuistin uudelleenohjelmointi ei ole mitenkään ihmeellisen energiaintensiivistä hommaa. Paskemmankin autonakun pitäisi riittää satoihin tuollaisiin operaatioihin mennen tullen.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
- Miten tuo asennus tapahtuu, onnistuuko itse läppärillä (tuleeko ohjeita mukaan)?
- Kestääkö 9-5:n moisen tehon lisäyksen vai olisiko kytkintä syytä vaihtaa jämerämpään (öv-väli lienee syytä laske 10 tkm tasolle)
- Tuleeko tullimaksuja tms.
- Takuu???
- Huollot eli onko vaarana softan nollautuminen?
- Voiko vanhaa palauttaa veloituksetta
- Katsastus???? oletteko muutoskatsastaneet virityksiä???
Kiitoksia kaikille vastaamaan vaivautuneille. Tuleville kysyjille voidaan antaa etukäteen lisävalaisusta seuraaviin kohtiin:
- Einhell 12V5A akkulaturi palvelee tähän tarkoitukseen hyvin (kuten 9-5T osasi jo kertoakin)
- BSR palikasta ei löydy "Peruuta" toimintoa, eli jos rupeaa arveluttamaan kesken touhun, niin olet myöhässä - eteenpäin sanoi mummo lumessa.
- Moottoritilasta irroitettavaa 40A sulaketta ei kannata tiputtaa ja hukata moottoritilaan, koska uutta ei välttämättä kovin helposti löydy edes Pitäjänmäen kokoiselta alueelta..
Summa summarum, softat saatiin päivitettyä (lievällä Murphy-efektillä).
Nyt on jo jokunen BSR-kilometri takana, mutta ero vakioon ei ainakaan allekirjoittaneen takalistossa tunnu kummoiselta. Lukemien perusteella luulisi eroa kuitenkin olevan melkoisesti. Millähän tuota mittaisi? Dyno tuntuu liioittelulta, joten otetaanko tiuku käteen ja 80-120km/h kiihdytyksiä tekemään, vai näkeekö BSR:n synkkaussoftan kautta jotain statistiikkaa pulikan toiminnasta (joka ei muuten toiminut Windows Vistassa)?
Turbon letkujen kunnostakaan ei ole varmuutta, joten sieltäkin voisi jokunen kilowatti karata. Vakionahan toi Garrett taitaa olla vain lisäpainona tuolla 2.0t konetilassa, joten ei ole tullut sen toimintaan sen enempää kohdistettua kiinnostusta.