Pro Turbolla halvalla coolereita

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Pro Turbolla halvalla coolereita

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Kyllä ilmastointi tarvitaan, onhan saab perheauto.

Ymmärtääkseni og93 ja ng900 keula on melko samanlainen ja suurin välijäähdytin joka og93seen menee on 600x300x76 kunhan siitä poistaa 2-3 riviä ja tekee päädyt uusiksi, sekä vaihtaa öljyjäähdyttimen hiukan parempaan.
Puskuria muokkaamalla paksuuden voi vaihtaa sataseen.
Pohjana oli tuo wiltecin kiina välijäähy.

Tarkemman ohjeet öljyjäähyn vaihdosta vanhassa kunnon perunanistutusjutussa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=45

Tieliikenteeseen tuota ei tietysti voi laittaa...

Edit: sori turha välikommentti, mutta olin liian iloinen kun tuli teetettyä tuo
lauantaina, ja tietysti unohtui ottaa mitat. Ei siis ole bolt on ratkaisu,
mutta saa maksimin mitä ilmastoinnin kanssa saa,
kunhan tekee tuon öljyjäähdyttimen vaihdon (saa pari riviä lisää).
Viimeksi muokannut HandOfNod, Ti Marras 18, 2008 08:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pro Turbolla halvalla coolereita

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Varmaankin joku tietävä ja ystävällinen henkilö voisi lisätä sen koon mikä menee ilmastoinninkin kanssa bolt-on tyylillä. Niin loppuu taas turhat arvailut ja välikommentit, joita ei kyllä usein tarvittaisi.
Saab 900 2.0t Cab -97
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pro Turbolla halvalla coolereita

Viesti Kirjoittaja SonmH »

450*300*76 siinä on jo tekemistä mutta onnistuu.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Pro Turbolla halvalla coolereita

Viesti Kirjoittaja pamppu »

550mmx210mmx70mm menee pienellä modauksella: ilmastoinnin kuivuria piti hieman nostaa ja öljyletkuja taivuttaa alaspäin, myös puskurin palkista otettiin pieni pala pois apparin puolelta. Eli siis noin 98% bolt-on, T7 ahtoletkuja käytettiin ja ilmastointi toimi edelleen.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=73033
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin