Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Eli pedaalin ja vakionopeudensäätimen kiinnitysten puolesta homma on saatu tapeltua OK, mutta vaijerin kuori ei irtoa rintapellistä työntämällä jalkatilan puolelta eikä vetämällä konehuoneen puolelta. Onko tuossa vielä olemassa jonkinlainen varmistus tai lukitus vaiko lisäänkö raakaa voimaa vain? Jalkatilan puolelta ei näy kuin kumiläpivientiholkki.
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
EPC:tä selailin ja sen mukaan -89 malliin asti olis ruuvi(t)?? siinä jousen juuressa, joista on kiinni tulipellissä . -90 eteenpäin ei kuvissa näy edes niitä ruuveja?? Taitaa olla pyhällä hengellä kiinni tai sitten se sisäpuolen läpivientiholkki, pitää kiinni.
En tarkemmin osaa sanoa, kertokoot viisaammat.
En tarkemmin osaa sanoa, kertokoot viisaammat.
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Tuossa -96 mallissa kaasuvaijeri tuli pois ainakin ihan vetämällä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Ruuvit on vain vm 85 - 86 autoissa. EPC:tä käyttäessä ei pelkkä kuvien kurkkiminen riitä selvitettäessä vuosimallieroja.
Kirjassa Saab 9000 -87 uutuudet neuvotaan työntämään vaijeri irti läpivientikumistaan asettamalla kuskin jalkatilassa iso ristipäämeisseli siihen vaijerin päähän ja työntämään sillä kohti konehuonetta. Tällä tavalla ainakin omastani vaijeri irtosi helposti. Ja uusi vaijeri meni paikalleen ihan vaan työntämällä, hiukan laitoin liukastetta läpivientikumiin.
Kirjassa Saab 9000 -87 uutuudet neuvotaan työntämään vaijeri irti läpivientikumistaan asettamalla kuskin jalkatilassa iso ristipäämeisseli siihen vaijerin päähän ja työntämään sillä kohti konehuonetta. Tällä tavalla ainakin omastani vaijeri irtosi helposti. Ja uusi vaijeri meni paikalleen ihan vaan työntämällä, hiukan laitoin liukastetta läpivientikumiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Kiitoksia vastauksista itse kullekin, eli selvisi että tässä -90 ei ole mitään ruuveja piilossa yms.
Eipä tullut itselleni mieleen tuolla jalkatilassa rimpuillessani, että itse kaasupoljintahan voi yrittää käyttää vipuna kun keksii jonkun sopivan esineen pidettäväksi polkimenvarren pään ja vaijerin kuoren pään välissä, täytyy ottaa uusi yritys.
Työskentelytilat- ja ergonomiahan tuolla jalkatilassa on aivan huippuluokkaa, mutta ei auta: Vaikkakin vain 200-Kaakkisena, mutta automaattina jossa kaasu hirttää auki on Tonnari aikamoisen kammottava ja ennakoivaa silmää vaativa ajopeli.
Eipä tullut itselleni mieleen tuolla jalkatilassa rimpuillessani, että itse kaasupoljintahan voi yrittää käyttää vipuna kun keksii jonkun sopivan esineen pidettäväksi polkimenvarren pään ja vaijerin kuoren pään välissä, täytyy ottaa uusi yritys.
Työskentelytilat- ja ergonomiahan tuolla jalkatilassa on aivan huippuluokkaa, mutta ei auta: Vaikkakin vain 200-Kaakkisena, mutta automaattina jossa kaasu hirttää auki on Tonnari aikamoisen kammottava ja ennakoivaa silmää vaativa ajopeli.
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Itse irrotin suosiolla kaasupolkimen. Vaijerin pään ja cruisen ketjun takaisinpujotteluvaiheessa oli ihan hyvä että poljin oli irti.
Polkimen varsi on kyllä melko jykevää tekoa, mutten silti yrittäisi kammeta sillä vajeria irti, vipusuhde on huono.
Polkimen varsi on kyllä melko jykevää tekoa, mutten silti yrittäisi kammeta sillä vajeria irti, vipusuhde on huono.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Otin tosiaan vinkistä vaarin, ja kaasupolkimen irti. Suolsin myös WD-40 emmettä läpivientikumin liukasteeksi jalkatilan puolelta ja nöyrrytin kovettunutta kumia vielä kuumailmapuhaltimella, mutta ei vaijeri pirulainen siltikään tullut vetämällä konehuoneen puolelle vaan sormista alkoivat nahat rullautua jo niin kipeästi että oli pakko keksiä jotakin muuta.
Mielessä kävi myös tehdä eräänlainen ulostyönnin eli cruisen käyttökellon paikalle laitettava kierretanko-mutteri-holkkiviritelmä jolla painaa vaijerinkuorta mutteria kiertäen ulos, mutta raaka voima voitti kikkailun ja paukutin kuoren läpiviennistään vasaralla sekä 3/8" pitkähköllä jatkovarrella.
Kyllä silti ihan tosissaan lyödä sai ennenkuin lumpsahti irti.
Mielessä kävi myös tehdä eräänlainen ulostyönnin eli cruisen käyttökellon paikalle laitettava kierretanko-mutteri-holkkiviritelmä jolla painaa vaijerinkuorta mutteria kiertäen ulos, mutta raaka voima voitti kikkailun ja paukutin kuoren läpiviennistään vasaralla sekä 3/8" pitkähköllä jatkovarrella.
Kyllä silti ihan tosissaan lyödä sai ennenkuin lumpsahti irti.
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
-96 tonnari 2,0t CD:stä napsahti vaijeri poikki. Mistähän sais suht nopeaan uuden vai onko vaihtoehtona vaan purkaamot?
MY96 9000CD 2.0t stage1
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Ensimmäiseksi kokeilisin marmoritiskiä - jota sulla ei taida olla kovin lähellä,,, sitten PCS:ää... tai siis PCS:ää - unohda marmori.Brian kirjoitti:-96 tonnari 2,0t CD:stä napsahti vaijeri poikki. Mistähän sais suht nopeaan uuden vai onko vaihtoehtona vaan purkaamot?
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
PCS:stä viime keväänä tilasin itselleni, parissa päivässä tuli.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Pitää soittaa aamulla sinne heti kun aukeaa.
MY96 9000CD 2.0t stage1
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
PCS on marmori...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kaasuvaijerin irroitus rintapellistä?
Pcs:ltä sai, tosin nekin joutui tilaamaan sen ruotsista joten tonnari ei liiku vielä moneen päivään
MY96 9000CD 2.0t stage1