Hook kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan T7 venasta ei tule varsinaista sirinää t5:sen perässä, vaan naksuntaa, kun t5 ecu päättää välillä katkoa ohjauksen, eli esim, kun painaa jarrua, niin kuuluu naksaus. Erona vaan että ecu saattaa tehdä monta kertaa peräkkäin, eli "pärisyttää".
Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni.
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?
Hook kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan T7 venasta ei tule varsinaista sirinää t5:sen perässä, vaan naksuntaa, kun t5 ecu päättää välillä katkoa ohjauksen, eli esim, kun painaa jarrua, niin kuuluu naksaus. Erona vaan että ecu saattaa tehdä monta kertaa peräkkäin, eli "pärisyttää".
Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni.
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?
Laitoin roikkumaan letkuista nippusiteellä ,ei kuulu sisälle,, ulos kylläkin
Nonih sainpas itsekkin imaistua binin ulos purkista ja työnnettyä uuden sisälle. Pitää ruveta tutkimaan ja testailemaan mitä tuosta hommasta saa irti. Alla tilanne kuva.
j0ne kirjoitti:Nonih sainpas itsekkin imaistua binin ulos purkista ja työnnettyä uuden sisälle. Pitää ruveta tutkimaan ja testailemaan mitä tuosta hommasta saa irti. Alla tilanne kuva.
Hermot menee. unlockkaa ram ja hommaa se can piuha ja muuttele niitä karttoja "livenä" sitten kun tuntuu että haluttu lopputulos on saavutettu flashaa se pysyväismuistiin. Tolla jatkuvalla flashaamisella ja purkin irti repimisellä saa varsinki talvisaikaan helposti rikottua sen trionickin liittimen.
Hermot menee. unlockkaa ram ja hommaa se can piuha ja muuttele niitä karttoja "livenä" sitten kun tuntuu että haluttu lopputulos on saavutettu flashaa se pysyväismuistiin. Tolla jatkuvalla flashaamisella ja purkin irti repimisellä saa varsinki talvisaikaan helposti rikottua sen trionickin liittimen.
On mulla se canusb piuhakin, en ole vielä sitä testannut. Tämä purkki mitä olen säätänyt on nyt tämmöinen testi purkki, autossa on toinen johon on entinen omistaja laittanut jonkin viri softan ja T7 mankkuvenamodin.
Pitää ostaa uutta hardwaree niin kehtaa sitten ruveta "tosissaan" säätämään.
Hook kirjoitti:
Toimivan muutosvälikaapelin saa tehtyä perhepizan hinnalla, jos viitsii vähän metsästellä.
Ko johdonpätkään T7 venaan menevän liittimen sisukaluineen voi hakea marmori tiskiltä osanumeroilla kotelo 4113205 + pinnit 2x9120957 + 2xtiivisteet 4061966
(tästä varmasti löytyy uudemalla osanumerollakin oleva versio uusimpien 9-3SS:sien kohdalta. Joku viittinee tarkistaa uudemmasta epc:stä?)
Elikkä saanko marmoritiskiltä kaikki tarvittavat liittimet T5 --> T7 mankkuvena modaukseen, kun ei paikallisella purkaamolla ole yhtään semmosta autoo jossa ois noita liittimiä??
Boksi lähtee viikon päästä päivitykseen ja samalla hoituu tuo modaus, niin vois hommata kaikki kilkkeet valmiiks!!!
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
2-pinnisiä liittimiä löytyy useampiakin ng900 nokalta kun vaan sellainen raato tulee vastaan: sumarit, äänimerkki, pesurin moottori ja muutama muukin johdonpää. Kävin juuri leikkelemässä yhdestä raadosta kourallisen johdonpätkiä liittimineen.
Itse asiassa näyttää siltä että kaikista vm94-> 900/9-3/9-5/9000 löytyy tuota liitintä noista samoista paikoista.
Sitten sitä 3-pinnistä ei löydy edes paikalliselta AMP:in pro-myyjän luetteloista mutta VPV-Racingilla on joku ihme kanava niitä hankkia ja sieltä olen hakenut.
Pääongelma sen kanssa on se että sen liittimen sukupuoli on se mikä useimmiten on toimilaitteen rungossa oleva. Jos löydät rikkinäisen kampiakselin asentoanturin niin sen johdosta löytyy.
marmoritiskin hinnat voi yllättää jos edes kaikkia tarpeita löytyykään, varsinkaan tuota 3-pinnistä.
vesa67 kirjoitti:2-pinnisiä liittimiä löytyy useampiakin ng900 nokalta kun vaan sellainen raato tulee vastaan: sumarit, äänimerkki, pesurin moottori ja muutama muukin johdonpää. Kävin juuri leikkelemässä yhdestä raadosta kourallisen johdonpätkiä liittimineen.
Itse asiassa näyttää siltä että kaikista vm94-> 900/9-3/9-5/9000 löytyy tuota liitintä noista samoista paikoista.
Sitten sitä 3-pinnistä ei löydy edes paikalliselta AMP:in pro-myyjän luetteloista mutta VPV-Racingilla on joku ihme kanava niitä hankkia ja sieltä olen hakenut.
Pääongelma sen kanssa on se että sen liittimen sukupuoli on se mikä useimmiten on toimilaitteen rungossa oleva. Jos löydät rikkinäisen kampiakselin asentoanturin niin sen johdosta löytyy.
marmoritiskin hinnat voi yllättää jos edes kaikkia tarpeita löytyykään, varsinkaan tuota 3-pinnistä.
Joo viime vuonna oli VPV:n kanssa asiasta puhetta kun tuota liitintä etsin, sanoin että kannattanee hommata isompi kasa kerralla, voi olla kysyntää
Ko. putiikki on kyllä palvellut erittäin hienosti näissä saabin askarteluhommissa.
Sehän on ihan itsestäsi kiinni, kuinka ruman virityksen haluat tehdä. Vaikka juotat johdot suoraan mankkuvenaan kiinni, sitten ei tarvi varmaan haaveilla liittimen kytkemistä samaan paikkaan enää. :-)
Miten olette muuten ratkaiseet tuon mankkuvenan kiinnityksen NG900:sessa? Nippusiteillä vaan riippumaan vai onko joku tehnyt jokun "hienomman" virityksen?