Saab 900 T8 ongelma!
Saab 900 T8 ongelma!
Kun turbo alkaa lataa ylipaine alkaa vuotaa mittariston takana. Osa on löydetty joka on rikki mutta mikä nimi? Johdot on vietty ohi ja nyt se lataa näin paljon että se menee punaisella puolella. Mikä nimi?
Ja mistä saan uus tai samanlainen käytetty?
Ja mistä saan uus tai samanlainen käytetty?
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
272 on voittajien akseliväli! - Jope
kuvista...
onko muuten ongelmia noilla tulpanjohdoilla? Tunnistin just samanlaiset kuin UXM:ssä oli. Toi puolan piuha kun menee mankkuvenan vierestä niin se joskus alkaa luulemaan että kone nakuttaa ja toimii sen mukaan.
UXM teki siis just tota mutta *siiiihhhh* ei tee enää
(ratkaisu : bougicordin piuhat!)
UXM teki siis just tota mutta *siiiihhhh* ei tee enää

Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Re: Saab 900 T8 ongelma!
APC:n paineanturijens.hall kirjoitti:Kun turbo alkaa lataa ylipaine alkaa vuotaa mittariston takana. Osa on löydetty joka on rikki mutta mikä nimi? Johdot on vietty ohi ja nyt se lataa näin paljon että se menee punaisella puolella. Mikä nimi?
Ja mistä saan uus tai samanlainen käytetty?

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
onko muuten ongelmia noilla tulpanjohdoilla? Tunnistin just samanlaiset kuin UXM:ssä oli. Toi puolan piuha kun menee mankkuvenan vierestä niin se joskus alkaa luulemaan että kone nakuttaa ja toimii sen mukaan.
UXM teki siis just tota mutta *siiiihhhh* ei tee enää (ratkaisu : bougicordin piuhat!)
On ollut ongelmia tulpanjohdoilla jo.
UXM teki siis just tota mutta *siiiihhhh* ei tee enää (ratkaisu : bougicordin piuhat!)
On ollut ongelmia tulpanjohdoilla jo.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Tai sitten vaan ottaa ylipainekytkin pois, tulpata alipaineletku ja yhdistää sähköjohdot.jens.hall kirjoitti:Muuten uus maksaa 109 eeroja Saab merkkiliikeistä kannattaa ostaa käytetty.
Sähköjohdot voi myös vetää aika näppärästi esim. extra-napille jolloin saa hyvän varkaudeneston, nappi pitää olla pohjassa tai bensapumppu ei käynnisty.
Ylipainekytkin...
En suosittele. Kantsii ennemmin hakea jostain romikselta tms. osa talteen. Löytyy varmastikkin jos romikselta löytyy 900tbo jossa on kojetaulu paikoillaan.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Re: Ylipainekytkin...
Onhan siinä pieni riski tietysti, mutta onko joku oikeasti kuullut, että olisi turbo/kone hajonnut kun ylipainekytkin puuttuu?jake-hki kirjoitti:En suosittele. Kantsii ennemmin hakea jostain romikselta tms. osa talteen. Löytyy varmastikkin jos romikselta löytyy 900tbo jossa on kojetaulu paikoillaan.
Uus kytkin on löydetty maksoin 24 eeroja tai uus ja uus se oli käytetty.
Mutt uus ongelma on tullut. Nyt se laataa mutt kun se pitäis sanoa STOP, se sanoo mutta kaikki paine ja akselerointi on poissa. On aika vaikea selittöää kun olen ruotsinkielinen.
Mutt uus ongelma on tullut. Nyt se laataa mutt kun se pitäis sanoa STOP, se sanoo mutta kaikki paine ja akselerointi on poissa. On aika vaikea selittöää kun olen ruotsinkielinen.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Ahtopaineista...
Vi älskar finlandsvenskorja också (meniköhän oikein ?) mutta jos lontoon kielellä väännät tekstiä niin osataan varmaan lukea 
Ylipainekytkin pelaa yksikertaisesti: kun raja saavutetaan katkeaa virtapiiri pumpulle. Mikäli ollaan "rajojen" sisällä niin yhteys pelaa , ts. polttoainepumpulle syötetään virtaa.
Kuulostaa perin tutulta, otappas ja käy IMU puolen klemmariliitokset läpi pellit alta, mulla oli yksinkertainen vika: "bilt**ma" mallinen klemmari oli löysääntynyt ja K-Jetti imi ilmaa imuputken vierestä. Tämä ei tietty nostanut määräjakajan lautasta enää, nyki ja tökki kun lähti ahtamaan.
ONNEKSI kävin alipainepuolen läpi, olis v*tuttanut 100egee pistää haiseen ja VIKA ei olis korjaantunut.

Ylipainekytkin pelaa yksikertaisesti: kun raja saavutetaan katkeaa virtapiiri pumpulle. Mikäli ollaan "rajojen" sisällä niin yhteys pelaa , ts. polttoainepumpulle syötetään virtaa.
Kuulostaa perin tutulta, otappas ja käy IMU puolen klemmariliitokset läpi pellit alta, mulla oli yksinkertainen vika: "bilt**ma" mallinen klemmari oli löysääntynyt ja K-Jetti imi ilmaa imuputken vierestä. Tämä ei tietty nostanut määräjakajan lautasta enää, nyki ja tökki kun lähti ahtamaan.
ONNEKSI kävin alipainepuolen läpi, olis v*tuttanut 100egee pistää haiseen ja VIKA ei olis korjaantunut.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Kirjoita vaan ruotsiksi, kyllä täälä toisen kotimaisen osaajiakin löytyy! No mä en kummoinen ruotsin puhuja ole mutta yritän täysillä! 
Kuulostaa siltä, että se uusi kytkimesi on säädetty katkaisemaan bensapumppu liian aikaisin. Eli sitä pitäisi nyt säätää isommalle paineelle kiertämällä siinä keskellä olevaa isoa ruuvia. Kuka muistaa että mihin päin? Itse muistelisin että myötäpäivään.

Kuulostaa siltä, että se uusi kytkimesi on säädetty katkaisemaan bensapumppu liian aikaisin. Eli sitä pitäisi nyt säätää isommalle paineelle kiertämällä siinä keskellä olevaa isoa ruuvia. Kuka muistaa että mihin päin? Itse muistelisin että myötäpäivään.
Vi älskar finlandsvenskorja också (meniköhän oikein ?)
Vi älskar Finlandsvenskarna också (melkein okein ja hyväksytty oli.)
Alltså dettä är egentligen lite underligt allt toimade före jag bytte tryckvakten som finns bakom mätartavlan i instrumentbrädet. Köpte en begagnad sån satte dit den sen började det där krångla. Kan faktiskt vara att det är den där delen som är defekt (sönder).
Nu till problemet. Allt går som det skall turbon börjar ladda laddar helt normalt tills den APC systemet borde sänka trycket en aning men istället börjar den hacka på trycket far ner till orange sen far det upp lite på röda markeringen se ner tillbaks.
Hoppas ni förstår!
Vi älskar Finlandsvenskarna också (melkein okein ja hyväksytty oli.)
Alltså dettä är egentligen lite underligt allt toimade före jag bytte tryckvakten som finns bakom mätartavlan i instrumentbrädet. Köpte en begagnad sån satte dit den sen började det där krångla. Kan faktiskt vara att det är den där delen som är defekt (sönder).
Nu till problemet. Allt går som det skall turbon börjar ladda laddar helt normalt tills den APC systemet borde sänka trycket en aning men istället börjar den hacka på trycket far ner till orange sen far det upp lite på röda markeringen se ner tillbaks.
Hoppas ni förstår!
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Öhmm.. Suurinpiirtein ymmärsin tekstin, vastaan kuitenkin suomeksi, sen verran on ruotsinkielen taito päässyt ruostumaan.. 
Eli luulisin että vika on siinä, että ylipainekytkin katkaisee bensapumpun. Joko ylipainekytkin on rikki tai väärin säädetty, tai sitten auto nostaa ahtopaineet liian ylös.
Siinä ylipainekytkimen vieressä kojelaudan alla on APC:n paineanturi, onhan se kunnossa ja letkut liitettynä siihen? Se voisi olla syynä liian korkeaan ahtopaineeseen.

Eli luulisin että vika on siinä, että ylipainekytkin katkaisee bensapumpun. Joko ylipainekytkin on rikki tai väärin säädetty, tai sitten auto nostaa ahtopaineet liian ylös.
Siinä ylipainekytkimen vieressä kojelaudan alla on APC:n paineanturi, onhan se kunnossa ja letkut liitettynä siihen? Se voisi olla syynä liian korkeaan ahtopaineeseen.
Re: Ylipainekytkin...
_O/mcfeast kirjoitti:Onhan siinä pieni riski tietysti, mutta onko joku oikeasti kuullut, että olisi turbo/kone hajonnut kun ylipainekytkin puuttuu?jake-hki kirjoitti:En suosittele. Kantsii ennemmin hakea jostain romikselta tms. osa talteen. Löytyy varmastikkin jos romikselta löytyy 900tbo jossa on kojetaulu paikoillaan.