Kerro toki miksi kun olet noin varma asiastakaius kirjoitti:Nimenomaan viljelysmaa on kortilla. Ei Euroopan polttoainetuotantoa missään kesantopelloilla tuosta vaan tuoteta.

Olisikohan meillä tiukemmat vaatimukset kuin esimerkiksi kaukoidässä ja mahtaisiko kuljetus olla lyhempi... tiedä sitten onko kun en pysty perustelemaankaius kirjoitti:Ahaa. Minusta ei ole ollenkaan selvää että Euroopassa tuotettu tuote on ympäristölle vähemmän haitallinen kuin jossain muualla tuotettu. Sinulle näin ilmeisesti on vaikket sitä mitenkään pystykään perustelemaan.

Kysyit mistä sitä saa, vastasin: "Kaupasta."kaius kirjoitti:Tunnen kyllä Googlen, mutta kun kerran tunnet asian niin hyvin niin mikset auta? Google-haku sanoilla "consumer electronics manufacturers europe" tuottaa kyllä monta vastausta mutta siitä on aika hankala löytää vastausta kysymykseeni.
Eikö Google löytänyt yhtään kauppaa?
Niin juu... kaikki liikenne välineet päästävät aivan eri tavalla Suomessa kuin muualla... unohdin tyystin tuon esittämäsi faktan (jota tosin et esittänyt vaan penäsit ainostaan lukuja joita itse haluaisit saada väitteidesi tueksi).kaius kirjoitti:Ai Ruotsi, Baltia, Keski-Eurooppa ja Englannin kanaalikin ovat "Suomen sisäistä liikennettä"? Ne luvut joita linkkisi tarjosi nimittäin käsittelivät vain Suomen sisäistä liikennettä.
Kerro nyt hyvä mies miksi noita lukuja ei voi käyttää keskustelun pohjana, mikä tekee niistä sopimattomia kuvaamaan yleistä tilannetta?kaius kirjoitti:Noista luvuista näkee parhaan ja huonoimman Suomen sisällä ja se on selkeästi dieseljuna, hyvänä kakkosen laivaliikenne. Sinä kuitenkin puhuit Euroopan sisäisestä liikenteestä. Odotan edelleenkin lukuja joiden mukaan tavaran rahtaaminen Saksasta rekalla Suomeen Ruotsin tai Venäjän kautta ympäri on päästöttömämpää kuin Itämeren yli laivalla. Ja lentoliikenteen, jonka väitit myös olevan saasteettomampaa kuin laivaliikenne, näytät sentään jo unohtaneen kokonaan...
Lentoliikenne on muuten saasteettomampaa henkilökuljetuksissa kuin laivaliikenne ja suunnilleen samaa tasoa kuin henkilöautoliikenne.
Miksi lopettaisin. Sinä keskustelet keskustelusta, et sen aiheesta, minä vittuilen tyylistäsi keskustella keskusteluista tuomatta mitään kontribuutiota itse aiheeseen (toistaiseksi olet tehnyt sen joka aiheessa johon olet osallistunut)... tasapeli. Ala keskustelemaan aiheesta äläkä siitä miten sitä käsitellään tai sen käsittelyn semantiikasta niin päästäänkin johonkin.kaius kirjoitti:Lopeta tuo henkilökohtaisuuksiin meno ja turha vittuilu. Jos argumenttisi loppuvat, älä kirjoita mitään.
Eihän kukaan kait ole väittänyt että niitä ei pitäisi laskea. Se kuitenkin on fakta (vaikka taas jätän osoittamatta sen olevan fakta) että ei ole realistista odottaa tai kohtuullista vaatia että riippumatta paikallisista olosuhteista päästöt per capita olisivat samat.kaius kirjoitti:No se nyt vaan menee niin että nollasummapelissä sillä mihin kukin yksilö sen hiilipäästönsä käyttää ei ole juuri väliä. Ehkä kylmässä ja harvassa asuvien tulisi kuluttaa sen lämmitykseen ja matkoihin kuluvan energian vuoksi hieman vähemmän muualla? Miksi ihmeessä lämmitys tai kuumissa maissa jäähdytys tulisi jotenkin jättää taseen ulkopuolelle ikään kuin sitä ei olisi? Loppupelissä se millä on merkitystä on kuitenkin kokonaispäästöjen määrä.