No niin, entinen Saab 9-5 2.3t sedan vm. 2001 vaihtui toista viikkoa sitten vm. 2006 2.3T Wagoniksi (manuaali), todella nopean harkinnan jälkeen. Torstai-iltana aloin katsella netistä sopivia vaihdokkeja, sitten vaan nopea vaihtotarjouskierros sähköpostilla, ja alle vuorokaudessa oli tuoreempi Saab jo alla. Autoliike tosin myi tuon uudemman 2.3t:nä, ja iloinen yllätys paljastui vasta kun rupesin tutkimaan otteesta kilowatteja, ja sitten purkamaan tuota valmistenumeroa. Kyseessä oli tosiaan 2.3T vaikka kuvittelin vaihtaneeni 2.3t:n

. Kilsoja tässä tuoreemmassa tapauksessa mittarissa n. 90 000 km, ja varustelu vallan mainio entiseen "karvalakkiin" verrattuna (no oli siinä sentään ilmastointi ja cruise). Aika paljon jämäkemmälle tuntuu tuo alustapuoli tuohon entiseen verrattuna, tosin siinä oli jo 232000 km mittarissa. Löytyykös täältä kokemuksia tuosta faceliftatusta vm. 2006 mallista ? Vieläkö näissä on jotain tyyppivikoja, ja jos niin mitä ? Sytytyskasetit, huohotukset jne. lienee jo korjattu.
Kurkkasin tuossa ihan vaan kaiken varalta jo Doc-Powerin sivuilta BSR -päivitystä, pitänee laittaa tuo BSR:n halvempi setti (273 hp / 441 Nm) harkintaan. Löytyykös tuosta 2.3T viristä käytännön kokemuksia ? Saaneeko rahoileen vastinetta

?
Saab 9-5 2.3T Wagon vm. 2006