Sulake palaa!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Dog61
"Tuplakaasari"

Sulake palaa!

Viesti Kirjoittaja Dog61 »

Hei. Auto on 900i vuosimallia 1985. Ajossa paloi sulake, jonka piiriin kuuluu sisävalot, kello ja radio. Olen yrittänyt hakea syytä sulakkeen palamiseen eikä meinaa löytyä.
Radion johdot olen katsonut läpi, jollei se sitten ole siinä virtajohdossa, joka oli autossa oli valmiina laitettuna, kun ostin auton (sitä johtoa en päässyt kunnolla tutkimaan). Muut radion virtajohdot olen laittanut itse enkä niistä löytänyt vikaa. Sisävalot olen käynyt läpi enkä nähnyt niissä vikaa.
Kelloa en ole vielä tutkinut. Voiko vika olla kellossa ja sen virtajohdossa vai???
Kertokaapa muutkin, jos teillä on ollut samanlainen vika. Tv Saabisti Pohojanmaalta.
ps. täsmennän em. tekstiä: radiossa on useampi virtajohto ja se johto , joka oli autossa valmiina, se on käytössä radiossa (virta on kokoajan johdossa) ja minun itse laittamissa johdoissa kulkee ns. virtalukon kautta. Radio on Sonyn tekemä ja siitä löytyy useampi virtajohto ja sitten se on sellainen, että radion saa pois ja autoon jää vain radion kotelo, jossa on kiinni kaikki johdot.
Viimeksi muokannut Dog61, Ma Marras 24, 2008 08:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaks-Seiska
"Viggen"

Re: Sulake palaa!

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Siis vasta yksi sulake mennyt? Jos kerran olet jo kaikki nuo mainitsemasi asiat tarkastanut, niin itse varmaan laittaisin kokeeksi uuden sulakkeen ja jatkaisin tutkimista jos se taas palaa.
Saab 9-3 ss -05
Aaviita
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Ja vaihda se johto stereoille, mitä et ole päässyt testaamaan. Se todennäköisin syy sulakkeen palamiseen.
Olavi P
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

voihan stereot olla rikki ,vai palaako sulake stereot irroitettuna.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ymmärtääkseni tuo stereoiden alkuperäinen johot ei ole olleenkaan nyt käytössä?
eihän se sitten ainakaan voi ola stereoiden johdotuksessa vika jos sille oman johdo olet vetänyt...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Aaviita
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

mikkoimp kirjoitti:ymmärtääkseni tuo stereoiden alkuperäinen johot ei ole olleenkaan nyt käytössä?
eihän se sitten ainakaan voi ola stereoiden johdotuksessa vika jos sille oman johdo olet vetänyt...
Mut jos siihen tulee sähkö toiseen päähän ja lyö jostain maihin, niin polttaahan se sulakkeen?
Sonett73
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moikka Saabistit!

Kannattaa ottaa käyttöön vanha kyläseppien konsti - laita sulakkeen tilalle H4-ajovalopolttimo johtojen avulla. Polttimo palaa kirkkaasti, kun oikosulku on päällä, mutta turvallisesti. Sitten vain irrottelemaan laitteita mitkä siihen virtapiiriin kuuluu. Kun viallinen laite löytyy, niin polttimo sammuu tai ainakin himmenee hehkumaan.

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vastaa Viestiin