Ajoin 1010km maantieajoa rankkasateessa 900i 16v -89 saabilla
vettä tuli lähes koko ajan kuin aisaa joten tielläkin oli paljon lammikoita.
Mitä luulette paljonkohan nousee kulutus tossa kelissä,oli 50% matkasta
täys kuorma ja nopeus oli suurin sallittu koko matkan.Tosin motarilla oli hellättävä vähän kun alko sutii jos yritti pitää koko ajan 120.
NO kerrotaan tulos
Läksin täydellä tankilla kaadoin puolessa välissä 20l jerrystä lisää
ja kun käänsin perillä kiertoliitymään vilahti bensa valo mutta ei jääny palaan.Eli tankissa on 10l
Eli ainetta meni siis 65l ja matkaa tuli 1010km= 6,5l/100km
Ei se vesisade siis ainakaan paljon nosta kulutusta
nostaako rankkasateessa ajo kulutusta ?
turvallisuus
Joo kyllä keli otettiin huomioon kun noi renkaat ei oo mitkään kovin hyvät
Eli piti paikka paikoin hellätä kyllä sitä vettä tuli niin pirusti.
Jostai syystä motarilla oli eniten vettä siellä meinas vähän luistella,mutta muute ei mitään hätää,ihan ratijossakin varottelivat että motarilla on liukasta.
Taitaa olla happirikasta toi ilma nyt kun niin vähällä kulkee??
Eli piti paikka paikoin hellätä kyllä sitä vettä tuli niin pirusti.
Jostai syystä motarilla oli eniten vettä siellä meinas vähän luistella,mutta muute ei mitään hätää,ihan ratijossakin varottelivat että motarilla on liukasta.
Taitaa olla happirikasta toi ilma nyt kun niin vähällä kulkee??
Re: nostaako rankkasateessa ajo kulutusta ?
Ootko testannut tuon vai ??YKÄ kirjoitti: vilahti bensa valo mutta ei jääny palaan.Eli tankissa on 10l
kumpi on muuten oikeassa viisari vai valo ?
mulla ainakin edellisessä satkussa syttyi valo paljon aikaisemmin viisariin nähden.
nykyisessä viisari on jo pitkään nollilla ennenkuin valo syttyy
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
monesti
Kyllä olen se on kymppi mikä siellä on kun valo syttyy.
Mulla saattaa vilahtaa kerran mutta yleensä syttyy laakista,mittari on punasen ala laidassa se ei oo niin tarkka kuin valo.Ja piripintaan tankkaus on helppo näissä missä ei oo kattia,siitä on kyllä kokemusta kun tankkaa venäjällä kannattaa aina laskee piripintaan.
Katillisessa missä on se läppä joutuu sitä läppää pitään tikulla auki
niin saa helpommin tankin täyteen.
Voihan noissa mittauksissa pientä heittoo olla mutta ei oo paljoo,oon aja nu useemman reissun alta seiskalla mutta nyt meni kuus ja puol
Niin tai näin kaikki menee mitä tankkiin kaataa.
Mulla saattaa vilahtaa kerran mutta yleensä syttyy laakista,mittari on punasen ala laidassa se ei oo niin tarkka kuin valo.Ja piripintaan tankkaus on helppo näissä missä ei oo kattia,siitä on kyllä kokemusta kun tankkaa venäjällä kannattaa aina laskee piripintaan.
Katillisessa missä on se läppä joutuu sitä läppää pitään tikulla auki
niin saa helpommin tankin täyteen.
Voihan noissa mittauksissa pientä heittoo olla mutta ei oo paljoo,oon aja nu useemman reissun alta seiskalla mutta nyt meni kuus ja puol
Niin tai näin kaikki menee mitä tankkiin kaataa.
Re: monesti
Mun saapissa on ihan samanlainen tankkiYKÄ kirjoitti:Niin tai näin kaikki menee mitä tankkiin kaataa.

9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Jee kulutuslukemia päästään taas vertailemaan
Teimme tuossa Lapinreissun joka alkoi klubin kesäpäivillä vierailulla edeten pohjoiseen ja lopulta takaisin Joensuuhun. 2200km reissun keskikulutus 7,13L/100km. Menopelinä 900i -88 (vaihteistossa 7:n enska) ja kaksi henkilöä, sekä kahden ihmisen vaelluskamat yms. Polttoaineena Nesteen ja ABC:n 98E:tä. Vesisateen osuutta kulutukseen en osaa arvioida

Teimme tuossa Lapinreissun joka alkoi klubin kesäpäivillä vierailulla edeten pohjoiseen ja lopulta takaisin Joensuuhun. 2200km reissun keskikulutus 7,13L/100km. Menopelinä 900i -88 (vaihteistossa 7:n enska) ja kaksi henkilöä, sekä kahden ihmisen vaelluskamat yms. Polttoaineena Nesteen ja ABC:n 98E:tä. Vesisateen osuutta kulutukseen en osaa arvioida

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01