kysymyksiä og combi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hiukan tahtoo olla kylmäkäynnistys ongelmia...lähtee kyl käyntiin ,mut kierrokset ei oikein pysy....missä mahtaa olla vika...onko t8:sis samanlainen anturi keskellä imusarjaa ku 16 vaparis siis kylmäkäynnistys jutska vai miten tää toimii?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

nalleolut kirjoitti:hiukan tahtoo olla kylmäkäynnistys ongelmia...lähtee kyl käyntiin ,mut kierrokset ei oikein pysy....missä mahtaa olla vika...onko t8:sis samanlainen anturi keskellä imusarjaa ku 16 vaparis siis kylmäkäynnistys jutska vai miten tää toimii?
Oisko lisäilmaluisti vaimikäseoli jumissa, kesällä toimii/käynnistyy OK, mutta talviolosuhteissa aiheuttaa alkuun liian alhaisen tyhjäkäynnin.

Ruiskulle ei ole 16-tappiseen verrattavaa lämpöanturia. Sen sijaan on lämpöaikakytkin, joka antaa startin pyöriessä kylmäkäynnistyssuuttimelle käskyn ruikkia lisäbensaa koneeseen, mikäli on tarpeeksi kylmä. Huom, kk-suutin kusee siis VAIN startin pyöriessä, siis mikäli lämpöaikakytkin ja suutin on ehjä...Eli ei _pitäisi_ vaikuttaa käynnistyksen jälkeiseen käyntiin.

Kylmäkäyntiin vaikuttaa tuon lisäksi vielä ohjauspainesäädin, jonka ainakin pitäisi laskea määräjakajan ohjauspainetta kylmällä koneella ja nostaa sitä koneen lämmetessä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kiitoksia.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja tetammi »

nalleolut kirjoitti:onko muilla combin omistajilla ongelmia takaikkunan huurtumisen kanssa?
onko hyötyä vai haittaa kun on paikallaan ne ilmanottoaukkojen muovisuojat....
kiertäiskö ilma paremmin jos ne talveks ottais pois...
Paremmin kiertää ilma ilman ilmanpoistoaukkojen suojia.
Näppärä tuo suomenkieli. :D

Omaani ruuvasin aikanaan keskellä talvea paikalle ja kyllä eron huomaa, en silti koskaan niitä poistanu talveksi, takalasilämppärin kyllä korjasin. Sähkönsyötössä tai maadoituksessa oli onkelmia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tetammi kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:onko muilla combin omistajilla ongelmia takaikkunan huurtumisen kanssa?
onko hyötyä vai haittaa kun on paikallaan ne ilmanottoaukkojen muovisuojat....
kiertäiskö ilma paremmin jos ne talveks ottais pois...
Paremmin kiertää ilma ilman ilmanpoistoaukkojen suojia.
Näppärä tuo suomenkieli. :D

Omaani ruuvasin aikanaan keskellä talvea paikalle ja kyllä eron huomaa, en silti koskaan niitä poistanu talveksi, takalasilämppärin kyllä korjasin. Sähkönsyötössä tai maadoituksessa oli onkelmia.
hahahah takaluukkuun tulee uusi virtajohto. 3 lankaa siin taitaa lämmetä,muissa vikaa vikaa.. hih. joo
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
neville
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 13:23

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja neville »

Kosteilla ilmoilla ja pakkaskeleillä ei pienillä puhaltimen nopeuksilla combin takaikkuna näytä kovin nopeasti huurusta vapautuvan.Asiaa ei ainakaan auta raitisilmasuodattimen tukkoisuus kesän ja kaikenlaisten pölyjen jäljiltä.Melkeinpä on huurut poistettava takalasinlämmittimen avustuksella.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kysymys koskee pissapoikaa...
keväällä jo taistelin ei toimivan pissapojan kaa...nyt talven tullen sitä rupeais kaipaamaan. eli suihku on huono hih....
keväällä uusin maajohdon pumpulle ja viiksikin on tullut kerran jo vaihdettua.
temppuileeko nuo takaiskut? vai onko pumppu mahdollisesti tiensä päässä.
just ja just jaksaa lasille nostaa 80 vauhdissa....

900 84--93 Pumppu (pikaliitin). 14.50 ???
Takaiskuventtiili+T-kappale lyhdynpesimille. . . 3.70 ???
Takaiskuventt tuulilasille (kulmamalli;2kpl/auto). . 3.70 ???
Suutin konepeltiin. 12-1286 4.04 ???


onko noita takaiskuja tosiaan 2kpl tuulilasille......???
entä onko tuo suutin alkuperäisen kaltainen...???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja stara »

takaiskujen kalvot voivat osittain liimaantua kiinni ja ahdistavat litkun kulkua, eli voi kokeeksi poistaa sen ( suora putki väliin ), niin tulee sekin testattua.Tiedä sitten onko noissa tarviketakaiskuissa huonoa kumia tai liian jäykkä jousi tms...
takaiskun voi muuten puukon kärjellä halkaistakin ja tehdä tuotetutkimusta, joku muistaakseni kertoili sen kulahtaneen kumiläpyskän korvanneensa ohuella mukautuvalla muovilätkällä ( esim alkon kassista) saa keskiketterää muovia. :mrgreen:

jippoilla voi myös siten, jotta laittaa ajovaloille menoon 2 takaiskua peräkkäin, eli ahdistaa sinne menevää suihkua, jolloin tuulilasille lisii.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en oo kerinny pissapoikaa tutkimaan...

kuskin puolen haitariletku kaiutin ritilän alla menee huonosti kohdalleen....miten sen saa kunnolla sinne....puhaltaa vissiin kuumat jonnekki muualle ku tuulilasi huurtuu kuskinpuolelta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

nalleolut kirjoitti:en oo kerinny pissapoikaa tutkimaan...

kuskin puolen haitariletku kaiutin ritilän alla menee huonosti kohdalleen....miten sen saa kunnolla sinne....puhaltaa vissiin kuumat jonnekki muualle ku tuulilasi huurtuu kuskinpuolelta
Ensin alapäästä kiinni se letku. Sen jälkeen yrittää ritilää kiinnilaittaessa saada sieltä välistä yläpää kohdalleen, mutta varoa ettei alapää irtoa. Viimeksi taisi mennä ihan hyvin kun vain ohjailin meisselin avulla yläpään kohdalleen siitä itse ritilän puhallusaukosta, samalla kun painoin ritilää paikalleen.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lol kiitti....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pitää lauantaina tutkia tuota kattoluukkua prkl kostuu kuskin puolelta etunurkka märkänä siitä ja perkeleen paska ei mee kiinni.....aukee katkasijasta ,mut ei mee kii eli sama vika ku kesällä ....uusi katkaisin toimi 3x ei kai se taas voi olla paskana

mitä nää maksaa marmoritiskillä
liukukanta 92 92 913 eli nää ne "tiivisteet" jolla luukku tiivistyy
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

toimiiko normi bensaletku paineakun ja suodattimen välissä? kuinka kova paine siellä on? yritin kerran jo normi letkulla ja liittimillä ei onnistunu...systeemi vuoti ja käynti oli heikkoa prkl
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja jus »

K-jetin järjestelmäpaine turbollisessa on enintään 5,8 bar.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä og combi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kellään ei ole hyllyssä?

polttoaine putki 8977290
kiristysvanne 8977316 ja 8977324

txt mulle jos löytyy kiire
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin