TM 1/2009
Re: TM 1/2009
Ennen kuin lehti ilmestyy voisin sanoa järjestyksen olevan
1. Audi
2. MB
3. BMW
4. Volvo
5. 9-3
6. X-type
Saabista moititaan uraherkkyyttä (auto varmasti järkevillä 17" 235 talvikumeilla, muiden 205 16" tuumaisia vastaan)
1. Audi
2. MB
3. BMW
4. Volvo
5. 9-3
6. X-type
Saabista moititaan uraherkkyyttä (auto varmasti järkevillä 17" 235 talvikumeilla, muiden 205 16" tuumaisia vastaan)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TM 1/2009
Mun suora (aikalailla edellisen kanssa yhtenevä)
1. BMW
2. Audi
3. Mersu
4. 9-3
5. Volvo
6. X-type
Ihan hihasta vedetty lista, eikä oikeastaan perustu mihinkään.
Saab saa moitteita ohjauksesta, (vetely) sisustusmateriaalit halvan oloiset ja penkit (tässä seurassa) pehmeät kuten myös Jaggessa.
Plussaa tulee mukavuudesta ja hienosta ajettavuudesta maantieajossa.
Mikä kone tuossa Mersussa tulee olemaan testissä? Ei kai uusi 220Cdi? Entäs Volgassa? X-Typessä on tietysti se 204hp motti. Suorituskyvyssä taitaa Saba jäädä peränpitäjäksi suurimmassa osassa mittauksia??
1. BMW
2. Audi
3. Mersu
4. 9-3
5. Volvo
6. X-type
Ihan hihasta vedetty lista, eikä oikeastaan perustu mihinkään.
Saab saa moitteita ohjauksesta, (vetely) sisustusmateriaalit halvan oloiset ja penkit (tässä seurassa) pehmeät kuten myös Jaggessa.
Plussaa tulee mukavuudesta ja hienosta ajettavuudesta maantieajossa.
Mikä kone tuossa Mersussa tulee olemaan testissä? Ei kai uusi 220Cdi? Entäs Volgassa? X-Typessä on tietysti se 204hp motti. Suorituskyvyssä taitaa Saba jäädä peränpitäjäksi suurimmassa osassa mittauksia??
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TM 1/2009
Toivottovasti eivät automaattivaihteisina testaa...
Re: TM 1/2009
No mikäs? Kyllä se automaatti on ihan yhtä hyvä suhteessa toisiin kuin manuaali. Ellei jopa parempi.TuuSaR kirjoitti:Toivottovasti eivät automaattivaihteisina testaa...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TM 1/2009
Eivät maininneet merkkejä, mutta puolet oli automaattina ja puolet manuaaleina, sinänsä aika ihmeellinen vertailupohja, ei ainakaan kaikkien automaatit ole manuaalin vertaisia kulutus/suorituskyvyssä. Saksalaisilla parhaat automaatit, ovat lähes tasavertaisia kulutuksessa ja suorituskyvyssä verrattaessa manuaaliin. Itse veikkaisin:
1. audi
2. mersu
3. saab
4. bmw
5. volvo
6. x type
Tosin, jos volvossa on tuo fordin uusi manuaali kaksoiskytkimellä, kuten myös bmw:ssä voi järjestys muuttua aika tavalla. Saabin vahvuus on tuo tuplaturbo ja heikkous automaatti, mikäli se versio on mukana. Toki muiden moottoriversiot vaikuttavat aika paljon tulokseen. Tuulilasissa kesällä audi voitti ja mese ja saab jakoivat kakkostilan bmw jätettiin viimeiseksi, Tosin bmw:stä on tullut faceliftattu malli sen jälkeen. Mielenkiintoista?
1. audi
2. mersu
3. saab
4. bmw
5. volvo
6. x type
Tosin, jos volvossa on tuo fordin uusi manuaali kaksoiskytkimellä, kuten myös bmw:ssä voi järjestys muuttua aika tavalla. Saabin vahvuus on tuo tuplaturbo ja heikkous automaatti, mikäli se versio on mukana. Toki muiden moottoriversiot vaikuttavat aika paljon tulokseen. Tuulilasissa kesällä audi voitti ja mese ja saab jakoivat kakkostilan bmw jätettiin viimeiseksi, Tosin bmw:stä on tullut faceliftattu malli sen jälkeen. Mielenkiintoista?
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: TM 1/2009
Unohdit puutelistalta perinteisimmät: sormille vaarallisen käsijarrukahvan, kovan melutason ja ohuen alakierrosväännönMarko A kirjoitti:Saab saa moitteita ohjauksesta, (vetely) sisustusmateriaalit halvan oloiset ja penkit (tässä seurassa) pehmeät kuten myös Jaggessa.
Plussaa tulee mukavuudesta ja hienosta ajettavuudesta maantieajossa.
Ihan mielenkiintoinen vertailu kyllä. Veikkaisin, että Audin voittoa ei estä mikään, sitten muut saksalaiset sekalaisessa järjestyksessä, Volvo ja Saab likimain tasapisteillä ja Jagge pitää liian eksoottisena perää.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: TM 1/2009
Järjestys on ennalta tiedossa
1. audi
2. saab
2. BMW
3. volvo
4. MB
5. x type
1. audi
2. saab
2. BMW
3. volvo
4. MB
5. x type
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: TM 1/2009
Mikä siinä käsijarrukahvassa on vikana? Ei mulla ainakaan ole koskaan jäänyt sormia väliin vaikka olen ajanut näillä vuosia.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: TM 1/2009
Ei mikään, mutta ainakin 9-3SS:n alkuaikoina joka ikinen auton testannut lehti piti sitä elämäntehtävänään, että raportoi tämän hirmuisen puutteen...Eli siis tesiraporttien mukaan käsijarrukahva on käytettävyydeltään huono, kuulemma helposti jää näpit väliin...agios kirjoitti:Mikä siinä käsijarrukahvassa on vikana? Ei mulla ainakaan ole koskaan jäänyt sormia väliin vaikka olen ajanut näillä vuosia.
Kukaan auton omistavista ei ole moisesta ainakaan täällä valitellut.
Muoks: Linkki Tuulilasin artikkeliin
Käsijarrumoitteet löytyy kuvatekstistä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: TM 1/2009
Täähän on helppo selvittää, ottakaa vain selville ko. lehdessä mainostavien autojen mainosbudjetti, se on suoraan verrannollinen testeissä saataviin pisteisiin
ei kait...
1.Audi
2.MB
3.Saab
4.Volvo
5.BMW
6.Jagge
Audi voittaa kun se on vaan niin hyvä(iso mainosbudjetti), mersu kakkonen kun siinä on niin hyvät sisätilat ja materiaalilaadut(vähän pienempi mainosbudjetti, mutta pitkäaikainen asiakas), Saab kolmonen koska se vaan on niin hyvä(toisaalta myöskin kohtalainen budjetti), Volvo nelonen ku ei vaan ominaisuudet riitä, BMW viitoinen kun ominaisuudet ei riittäneet ja Jagge vika kun ei se näitä hommia tälläisellä korimallilla handlaa(eli pienimmät mainokset)
ei kait...
1.Audi
2.MB
3.Saab
4.Volvo
5.BMW
6.Jagge
Audi voittaa kun se on vaan niin hyvä(iso mainosbudjetti), mersu kakkonen kun siinä on niin hyvät sisätilat ja materiaalilaadut(vähän pienempi mainosbudjetti, mutta pitkäaikainen asiakas), Saab kolmonen koska se vaan on niin hyvä(toisaalta myöskin kohtalainen budjetti), Volvo nelonen ku ei vaan ominaisuudet riitä, BMW viitoinen kun ominaisuudet ei riittäneet ja Jagge vika kun ei se näitä hommia tälläisellä korimallilla handlaa(eli pienimmät mainokset)
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: TM 1/2009
Ja tässä minun lottorivi:
1. Audi
2. MB
3.-4. Saab-BMW
5. Volvo
6. Jaguar
1. Audi
2. MB
3.-4. Saab-BMW
5. Volvo
6. Jaguar
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TM 1/2009
V.J.S kirjoitti:Ei mikään, mutta ainakin 9-3SS:n alkuaikoina joka ikinen auton testannut lehti piti sitä elämäntehtävänään, että raportoi tämän hirmuisen puutteen...Eli siis tesiraporttien mukaan käsijarrukahva on käytettävyydeltään huono, kuulemma helposti jää näpit väliin...agios kirjoitti:Mikä siinä käsijarrukahvassa on vikana? Ei mulla ainakaan ole koskaan jäänyt sormia väliin vaikka olen ajanut näillä vuosia.
Kukaan auton omistavista ei ole moisesta ainakaan täällä valitellut.
Muoks: Linkki Tuulilasin artikkeliin
Käsijarrumoitteet löytyy kuvatekstistä...
Käsijarruhan on loistava toiminnaltaan ja hyvä esimerkki siitä miten Saab erottuu taviksista.
Re: TM 1/2009
Sen mitä olen NG9-3:lla niin ei ole näpit väliin jääny. Joten pitänee laittaa peukalo keskelle kämmentä ja kommentoida toimittajalle, että "Tumpeloooo...".
Ja allekirjoittaneen veikkaus;
1. Audi
2. BMW
3. Saab
4. Volvo
5. M-B
6. X-type
Ja allekirjoittaneen veikkaus;
1. Audi
2. BMW
3. Saab
4. Volvo
5. M-B
6. X-type
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: TM 1/2009
Nyt on kyllä jännä nähdä, kuinka paljon objektiivisuus pääsee häiritsemään testin lopputulosta
Moottorin osalta ei in pitäisi antaa yhtään ainakaan tasoitusta (vrt. Tuulilasin vertailu). Penkit ja varusteet - samoin. Ajettavuus, saa nähdä - minusta uusi A4 ei ainakaan omaani parempi ollut mutta osin makuasioita.
Moottorin osalta ei in pitäisi antaa yhtään ainakaan tasoitusta (vrt. Tuulilasin vertailu). Penkit ja varusteet - samoin. Ajettavuus, saa nähdä - minusta uusi A4 ei ainakaan omaani parempi ollut mutta osin makuasioita.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K