CSE mallissa paremmat varusteet...jönni kirjoitti:Aikeissa olisi hommata jossain vaiheessa tonnari 92vm ylöspäin?Yritin haulla löytää tietoa en löytänyt(tai osannut)Mitä eroa on cs tai cse mallilla(oliko vanhemmissa cd malli??)siis käytännössä?Mitä 2,0 tai 2,3 muuta kuin teho?Kannattaako yli 300t ajettua edes harkita?(kone varmaan kestää mut apulaitteet isoa remonttia heti?)Aeroa olis mieleisin mut kelpaa muukin
Älkää heti tuomitko näistä kysymyksistä!
Onhan noissa turboissakin eroja kestävyyden suhteen, eli kyllä ne muutkin turbot kestää eivätkä pelkästään Aeron ahtimet.Nikke_M kirjoitti: Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.
Juu, tottakai. Ei noormaalin turbo-saabin turboja mitenkään huonoja ole nekään.Tuha kirjoitti:Onhan noissa turboissakin eroja kestävyyden suhteen, eli kyllä ne muutkin turbot kestää eivätkä pelkästään Aeron ahtimet.Nikke_M kirjoitti: Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.
Heräsi uusi kysymys?Mitä eroa on käytännössä pitkällä ja lyhyellä lohkolla?Kestävyys tai muu?Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!Nikke_M kirjoitti:Suosittelisin vm94 ylöspäin. Syy: Lyhytlohko eikä pitkälohko.
Omien kokemuksien perusteella, paljon ajettu tonnari ei tarvi olla huonompi kuin vähän ajettu. Joskus päin vastoin.
Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.
Trollhattansaabilla on listattua CS/CD, CSE/CDE, Aeron ja Griffinin varusteet. http://www.trollhattansaab.net/historical/saab-9000
Laitoin YV:tä.jönni kirjoitti:Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!Nikke_M kirjoitti:Suosittelisin vm94 ylöspäin. Syy: Lyhytlohko eikä pitkälohko.
Omien kokemuksien perusteella, paljon ajettu tonnari ei tarvi olla huonompi kuin vähän ajettu. Joskus päin vastoin.
Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.
Trollhattansaabilla on listattua CS/CD, CSE/CDE, Aeron ja Griffinin varusteet. http://www.trollhattansaab.net/historical/saab-9000
Lyhytlohkosessa on paremmin virtaava kansi ja muutenki taitaa olla kestävämpää sorttia. Niissä myös uudempi moottoriohjaus, ainakin pääsääntöisesti.jönni kirjoitti: Heräsi uusi kysymys?Mitä eroa on käytännössä pitkällä ja lyhyellä lohkolla?Kestävyys tai muu?Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!
Kiitos hyvästä vastauksesta!Taas tuli vähän viisaammaksi tonnarin hankinnan suhteen!tetammi kirjoitti:Lyhytlohkosessa on paremmin virtaava kansi ja muutenki taitaa olla kestävämpää sorttia. Niissä myös uudempi moottoriohjaus, ainakin pääsääntöisesti.jönni kirjoitti: Heräsi uusi kysymys?Mitä eroa on käytännössä pitkällä ja lyhyellä lohkolla?Kestävyys tai muu?Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!
Jos automaattiin päädyt ni noissa on uudempi laatikko jolla ainakin omalla entisellä CDE:llä pääsi ihan kohtuupieniin kulutuksiin, sekalaisessa työmatka-ajossa n.9l ja matka-ajossa jopa alle kasia.
Normikäytössä 2-litranen matalapaineista ei ees huomaa turbolliseksi ja kaipaa kyllä stegiä kaveriksi.
Aero on siitä hyvä että säästyy osalta varustelukierteeltä kun siinä on lähes kaikki, toki hyvin varusteltuja löytyy muutenkin.
Joo!Nyt ois pari kiinnostavaa tonttua tiedossa!Molemmat hyvillä varusteilla,siistin näköisiä(kuvissa ainakin?)Mutta harkitsen vielä ja päätän sitten millaisen tonnarin haluanPhor kirjoitti:Itse olen ollut nyt noin vuoden Aeron onistaja, ja todella tyytyväinen. Toki autossa on ollut kaikkea pinentä kulutus-osan vaihtoa, mutta perus kone käy nätisti ja koriltaan on hyvä. Niin mikäs siinä jos välillä hieman askaretta onkin. Nyt on Jännitteen säädin vaihdon alla, ainoa huono puoli on tuossa et ei löytynyt heti hyllystä, et joutu tilaamaan. Ja muutenkin vara-osat tuntuu välillä olevan tilaus pohjalla.
Niin autohan ulkomaan tuonteja ja on vm.-95 ja mittarissa 320tkm mistä ite olen ajanut 17 tkm. Myyjän mukaan autoon olisi tehty aika täydellinen koneremppa, ja isoa nippua kuitteja heilutteli siinä samalla. Mutta autot on yksilöitä riippuen miten sitä on pidetty, et ei varmaan välttämättä ensimmäiseen tonttuun kannata tarttua jota ajaa, vaikka kuinka polttelis