Tonnarista kysymyksiä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Aikeissa olisi hommata jossain vaiheessa tonnari 92vm ylöspäin?Yritin haulla löytää tietoa en löytänyt(tai osannut :? )Mitä eroa on cs tai cse mallilla(oliko vanhemmissa cd malli??)siis käytännössä?Mitä 2,0 tai 2,3 muuta kuin teho?Kannattaako yli 300t ajettua edes harkita?(kone varmaan kestää mut apulaitteet isoa remonttia heti?)Aeroa olis mieleisin mut kelpaa muukin :D Älkää heti tuomitko näistä kysymyksistä!
Klubilainen 3656.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jönni kirjoitti:Aikeissa olisi hommata jossain vaiheessa tonnari 92vm ylöspäin?Yritin haulla löytää tietoa en löytänyt(tai osannut :? )Mitä eroa on cs tai cse mallilla(oliko vanhemmissa cd malli??)siis käytännössä?Mitä 2,0 tai 2,3 muuta kuin teho?Kannattaako yli 300t ajettua edes harkita?(kone varmaan kestää mut apulaitteet isoa remonttia heti?)Aeroa olis mieleisin mut kelpaa muukin :D Älkää heti tuomitko näistä kysymyksistä!
CSE mallissa paremmat varusteet...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Suosittelisin vm94 ylöspäin. Syy: Lyhytlohko eikä pitkälohko.

Omien kokemuksien perusteella, paljon ajettu tonnari ei tarvi olla huonompi kuin vähän ajettu. Joskus päin vastoin.

Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.

Trollhattansaabilla on listattua CS/CD, CSE/CDE, Aeron ja Griffinin varusteet. http://www.trollhattansaab.net/historical/saab-9000
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Nikke_M kirjoitti: Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.
Onhan noissa turboissakin eroja kestävyyden suhteen, eli kyllä ne muutkin turbot kestää eivätkä pelkästään Aeron ahtimet.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Tuha kirjoitti:
Nikke_M kirjoitti: Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.
Onhan noissa turboissakin eroja kestävyyden suhteen, eli kyllä ne muutkin turbot kestää eivätkä pelkästään Aeron ahtimet.
Juu, tottakai. Ei noormaalin turbo-saabin turboja mitenkään huonoja ole nekään.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Nikke_M kirjoitti:Suosittelisin vm94 ylöspäin. Syy: Lyhytlohko eikä pitkälohko.

Omien kokemuksien perusteella, paljon ajettu tonnari ei tarvi olla huonompi kuin vähän ajettu. Joskus päin vastoin.

Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.

Trollhattansaabilla on listattua CS/CD, CSE/CDE, Aeron ja Griffinin varusteet. http://www.trollhattansaab.net/historical/saab-9000
Heräsi uusi kysymys?Mitä eroa on käytännössä pitkällä ja lyhyellä lohkolla?Kestävyys tai muu?Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!
Klubilainen 3656.
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Kiitos kaikille vastauksista!Kyselen jatkossa varmasti lisää kun täällä saa aina asiallasia vastauksia eikä mitä tahansa hölinöitä kuten jossain muulla foorumilla :)
Klubilainen 3656.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

jönni kirjoitti:
Nikke_M kirjoitti:Suosittelisin vm94 ylöspäin. Syy: Lyhytlohko eikä pitkälohko.

Omien kokemuksien perusteella, paljon ajettu tonnari ei tarvi olla huonompi kuin vähän ajettu. Joskus päin vastoin.

Jos Aerosta haaveilet, minulla on hyvä yksilö myynnissä. Aeron turbo on myös paljon kestävämpi kuin muiden tonnarimallien turbot.

Trollhattansaabilla on listattua CS/CD, CSE/CDE, Aeron ja Griffinin varusteet. http://www.trollhattansaab.net/historical/saab-9000
Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!
Laitoin YV:tä.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

jönni kirjoitti: Heräsi uusi kysymys?Mitä eroa on käytännössä pitkällä ja lyhyellä lohkolla?Kestävyys tai muu?Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!
Lyhytlohkosessa on paremmin virtaava kansi ja muutenki taitaa olla kestävämpää sorttia. Niissä myös uudempi moottoriohjaus, ainakin pääsääntöisesti.
Jos automaattiin päädyt ni noissa on uudempi laatikko jolla ainakin omalla entisellä CDE:llä pääsi ihan kohtuupieniin kulutuksiin, sekalaisessa työmatka-ajossa n.9l ja matka-ajossa jopa alle kasia.
Normikäytössä 2-litranen matalapaineista ei ees huomaa turbolliseksi ja kaipaa kyllä stegiä kaveriksi.
Aero on siitä hyvä että säästyy osalta varustelukierteeltä kun siinä on lähes kaikki, toki hyvin varusteltuja löytyy muutenkin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja jönni »

tetammi kirjoitti:
jönni kirjoitti: Heräsi uusi kysymys?Mitä eroa on käytännössä pitkällä ja lyhyellä lohkolla?Kestävyys tai muu?Itse asiassa katselin nettiautosta sulla myynnissä olevaa aeroa tänään viimeksi!Tuntuu olevan aika vähän mynnissä niitä!
Lyhytlohkosessa on paremmin virtaava kansi ja muutenki taitaa olla kestävämpää sorttia. Niissä myös uudempi moottoriohjaus, ainakin pääsääntöisesti.
Jos automaattiin päädyt ni noissa on uudempi laatikko jolla ainakin omalla entisellä CDE:llä pääsi ihan kohtuupieniin kulutuksiin, sekalaisessa työmatka-ajossa n.9l ja matka-ajossa jopa alle kasia.
Normikäytössä 2-litranen matalapaineista ei ees huomaa turbolliseksi ja kaipaa kyllä stegiä kaveriksi.
Aero on siitä hyvä että säästyy osalta varustelukierteeltä kun siinä on lähes kaikki, toki hyvin varusteltuja löytyy muutenkin.
Kiitos hyvästä vastauksesta!Taas tuli vähän viisaammaksi tonnarin hankinnan suhteen!
Klubilainen 3656.
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Phor »

Itse olen ollut nyt noin vuoden Aeron onistaja, ja todella tyytyväinen. Toki autossa on ollut kaikkea pinentä kulutus-osan vaihtoa, mutta perus kone käy nätisti ja koriltaan on hyvä. Niin mikäs siinä jos välillä hieman askaretta onkin. Nyt on Jännitteen säädin vaihdon alla, ainoa huono puoli on tuossa et ei löytynyt heti hyllystä, et joutu tilaamaan. Ja muutenkin vara-osat tuntuu välillä olevan tilaus pohjalla.

Niin autohan ulkomaan tuonteja ja on vm.-95 ja mittarissa 320tkm mistä ite olen ajanut 17 tkm. Myyjän mukaan autoon olisi tehty aika täydellinen koneremppa, ja isoa nippua kuitteja heilutteli siinä samalla. Mutta autot on yksilöitä riippuen miten sitä on pidetty, et ei varmaan välttämättä ensimmäiseen tonttuun kannata tarttua jota ajaa, vaikka kuinka polttelis ;)
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnarista kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Phor kirjoitti:Itse olen ollut nyt noin vuoden Aeron onistaja, ja todella tyytyväinen. Toki autossa on ollut kaikkea pinentä kulutus-osan vaihtoa, mutta perus kone käy nätisti ja koriltaan on hyvä. Niin mikäs siinä jos välillä hieman askaretta onkin. Nyt on Jännitteen säädin vaihdon alla, ainoa huono puoli on tuossa et ei löytynyt heti hyllystä, et joutu tilaamaan. Ja muutenkin vara-osat tuntuu välillä olevan tilaus pohjalla.

Niin autohan ulkomaan tuonteja ja on vm.-95 ja mittarissa 320tkm mistä ite olen ajanut 17 tkm. Myyjän mukaan autoon olisi tehty aika täydellinen koneremppa, ja isoa nippua kuitteja heilutteli siinä samalla. Mutta autot on yksilöitä riippuen miten sitä on pidetty, et ei varmaan välttämättä ensimmäiseen tonttuun kannata tarttua jota ajaa, vaikka kuinka polttelis ;)
Joo!Nyt ois pari kiinnostavaa tonttua tiedossa!Molemmat hyvillä varusteilla,siistin näköisiä(kuvissa ainakin?)Mutta harkitsen vielä ja päätän sitten millaisen tonnarin haluan :)
Klubilainen 3656.
Vastaa Viestiin