Jos se sun mielestä on pelkkä verkonpaino niin miksipäs et sitten ostanut 1.8i:tä? luulisi irtoavan paljon halvemmalla ja muuten sama kone. Mitä nyt puristuksissa jotain eroa.justus5 kirjoitti: Turbon letkujen kunnostakaan ei ole varmuutta, joten sieltäkin voisi jokunen kilowatti karata. Vakionahan toi Garrett taitaa olla vain lisäpainona tuolla 2.0t konetilassa, joten ei ole tullut sen toimintaan sen enempää kohdistettua kiinnostusta.
BSR PPC Elkpartsista?
Re: BSR PPC Elkpartsista?
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Onnistuukos T7 perupaineen mittaus ohjeilla joissa 3000rpm painetaan jarrua http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=30462? Mittailin ahtopainetta OBD scannerilla niin 5. vaihteella maksimiksi tuli 0.83Bar eli sama kuin joskus aikanaan kalibroidulla ahtopainemittarilla. Mutta peruspaine oli vain 0.26Bar, ei vaikuta ihan oikealta...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Itse koin myös pettymyksen BSR:n PPC:n kanssa, kun teho ei tuntunut eikä näkynyt kellossa. Vikaa ei löydetty autosta ja sain purettua kaupan. Sitten hommasinkin Nordicin boxin ja nyt onjustus5 kirjoitti: Nyt on jo jokunen BSR-kilometri takana, mutta ero vakioon ei ainakaan allekirjoittaneen takalistossa tunnu kummoiselta.

9-5 Aero Wagon -06
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Ainakin 2,3t koneella oli muutos melko kova, kun laitettiin 08-aeron softa. Toimii kuin unelma ja taatusti autolle sopiva virisofta.APC kirjoitti:Itse koin myös pettymyksen BSR:n PPC:n kanssa, kun teho ei tuntunut eikä näkynyt kellossa. Vikaa ei löydetty autosta ja sain purettua kaupan. Sitten hommasinkin Nordicin boxin ja nyt onjustus5 kirjoitti: Nyt on jo jokunen BSR-kilometri takana, mutta ero vakioon ei ainakaan allekirjoittaneen takalistossa tunnu kummoiselta.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Mites jos se ohjelma ei mennyt ollenkaan perillejustus5 kirjoitti:Njaa-a.
Nyt on jo jokunen BSR-kilometri takana, mutta ero vakioon ei ainakaan allekirjoittaneen takalistossa tunnu kummoiselta. Lukemien perusteella luulisi eroa kuitenkin olevan melkoisesti. Millähän tuota mittaisi? Dyno tuntuu liioittelulta, joten otetaanko tiuku käteen ja 80-120km/h kiihdytyksiä tekemään, vai näkeekö BSR:n synkkaussoftan kautta jotain statistiikkaa pulikan toiminnasta (joka ei muuten toiminut Windows Vistassa)?
Turbon letkujen kunnostakaan ei ole varmuutta, joten sieltäkin voisi jokunen kilowatti karata. Vakionahan toi Garrett taitaa olla vain lisäpainona tuolla 2.0t konetilassa, joten ei ole tullut sen toimintaan sen enempää kohdistettua kiinnostusta.

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR PPC Elkpartsista?
No käytettynä ostetuiden turbo-Saabien kanssa voi käydä niinkin nolosti, kun miten mulle käviJaulis kirjoitti:Ainakin 2,3t koneella oli muutos melko kova, kun laitettiin 08-aeron softa. Toimii kuin unelma ja taatusti autolle sopiva virisofta.APC kirjoitti:Itse koin myös pettymyksen BSR:n PPC:n kanssa, kun teho ei tuntunut eikä näkynyt kellossa. Vikaa ei löydetty autosta ja sain purettua kaupan. Sitten hommasinkin Nordicin boxin ja nyt onjustus5 kirjoitti: Nyt on jo jokunen BSR-kilometri takana, mutta ero vakioon ei ainakaan allekirjoittaneen takalistossa tunnu kummoiselta.

Oli ensimmäinen koeajettu 9-5 ja heti teki vaikutuksen. Kiihtyi tautisesti ja muutenkin vaikutti hinta/laatusuhteeltaan hyvältä kaupalta. Ei siinä mitään, yllätys tulikin siinä vaiheessa, kun hommasin kilowattikiilto silmissä siihen Maptun Stage ykkösen.
Eipä ollut iso muutos! Äkkinäinen turbopotku muuttui paremmin alakierroksilta vääntävään moottoriin, mutta pätkääkään ripeämmältä ei tuntunut.
Ei ollut ahtopainemittaria, eikä kokemusta vakiosta 2.3 matalapaineturbosta. Sen verran tarkistin systeemeitä ennen Maptunin tilausta, että kurkkasin T7 - boksin merkinnät. Vakio oli, päällepäin

Joku vakioboksiin ladattava virisofta autossa oli jo ostohetkellä, mutta asia selvisi liian myöhään.
Pieni testilenkki myöhemmin ilman mankkuvenan piuhaa kertoi auton alkuperäisen luonteen (Onko 170 heppaa todella näin vähän

Jälkikäteen ajateltuna vahinko ei harmita, ostohetken virisoftasta ei ollut mitään tietoa, mutta "turhaan" ostettu Maptun-viri päivittyi kireämpään päivityshintaan.
Tätä se on, kun Turbo-ummikko lähtee outoa autoa virittämään

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Njoo .. kävi toikin mielessä. PPC ei ainakaan ilmoittanut mitään, että päivityksessä olisi ollut jotain ongelmia, mutta toi koko laite taitaa olla tehty sen verran askeettiseksi, ettei siinä pahemmin poikkeustilanteiseen puututa. Voisi tosin kuvitella, että virhetilanteen jälkeen koko ECU olisi mykkä - nyt tuntuu että PPC runnoi vaan sen alkuperäisen softan sisäänkalle37 kirjoitti:Mites jos se ohjelma ei mennyt ollenkaan perille

9-5T: Mitä tarkoitit ahtopaineen perusteella?
ex-9-5 2.0t '00
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Omassa 2.0t:ssä tehtaan viri toi selvän muutoksen vakioon niin tuntumassa kuin kellollakin mitattuna. Ahtopainetta tulee nyt 4 ja 5 vaihteilla 1bar.
OT: Onko kukaan mitannut mikä on esim. 60-120km/h kiihtyvyys näillä BSR ym. stage 1 vireillä?
OT: Onko kukaan mitannut mikä on esim. 60-120km/h kiihtyvyys näillä BSR ym. stage 1 vireillä?
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 19:57
Re: BSR PPC Elkpartsista?
...
Viimeksi muokannut saabinisti, Ma Syys 06, 2010 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: BSR PPC Elkpartsista?
1,0bar, kai se overboostilla jos semmonen on niin antaa enemmänkin.
Moni on kehunut vaikka uuden aeron softaa(en muista milloin uusi tuli), vaikka pienellä extra ilmamassa pyynnillä
Vaihda loppu putki myös vaikka 2,5" jos tuntuu että äänet tulisivat 3":lla liian kovaksi.
Varmaan joku softaaja forumilta ottaa yhteyttä kohta.
Turha maksaa monta satkua softasta minkä saa yhdellä..
Moni on kehunut vaikka uuden aeron softaa(en muista milloin uusi tuli), vaikka pienellä extra ilmamassa pyynnillä

Vaihda loppu putki myös vaikka 2,5" jos tuntuu että äänet tulisivat 3":lla liian kovaksi.
Varmaan joku softaaja forumilta ottaa yhteyttä kohta.
Turha maksaa monta satkua softasta minkä saa yhdellä..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: BSR PPC Elkpartsista?
Minäkin suosittelen lähes varauksetta PartsForSaab.com'ia. Juuri eilen laitoin reilu vuosi sitten toimitettuun alustapäivityskomponenttien tilaukseen liittyvän kysymyksen PartsFor Saabille, ja Paul Whiter vastasi heti tänään selvittävänsä asiaa ja ottavansa yhteyttä mahdollisimman pian.tetsi kirjoitti:Tilasin oman PPC'ni PartsforSaabs.com'ista, hintaan 696e toimituskuluineen. Oli noudettavissa postista kaksi päivää tilauksesta, ja hyvin potkii....
Ko. putiikissa siis todella osataan asiakaspalvelu. Ei siinä etteikö sitä mahdollisesti osattaisi muuallakin (kilpailu on netissä olevissa autovaraosakaupoissa suhteellisen kovaa, ja maine kiirii nopeasti isolle joukolle asiakkaita). Käsitykseni mukaan Elkparts ja PartsForSaabs ovat molemmat luotettavia kauppakumppaneja, joista jälkimmäisestä minulla on henkilökohtaista kokemusta ja ensimmäisestä ei.
Jos hintataso olisi kilpailukykyinen (hintaero korkeintaan muutaman kympin luokkaa), niin hankkisin tuotteet Suomesta jo ihan siitä syystä että tällöin rahat jäävät pyörittämään suomalaista yhteiskuntaa. Jos taas hinta ei ole lähellekään kilpailukykyinen, niin hintataso on syytä yrittää saada sellaiseksi esimerkiksi hankkimalla tuotteet muualta kuin Suomesta.
EDIT (20.4.2010):
Tänään tuli vastaus Paulilta että alustasarjassa olisi todellakin pitänyt olla jo Konilta lähtiessä takapään jousilautaset ja kiinnitysosat mukana paketissa, aivan kuten epäilin. Käyttämässäni asennuspajassaa nimittäin sorvattiin aikoinaan Konin iskareihin jousilautaset vanhasta Sachsin tekemästä alkuperäistakaiskarin jousilautasista.
Paul lupasi lähettää uudet osat minulle parin päivän kuluessa. Kyseessä siis yli vuosi sitten tehty kauppa. Uusilla osilla saan vidoin nostettua takapään oikealle tasolle kun se on mielestäni roikkunut pari senttiä alhaalla reilun vuoden ajan.
Tämä on sitä asiakapalvelun tasoa mihin tulisi pyrkiä. On tietysti hyvä jos tuote on toimitettaessa virheetön, mutta joskus hyvin hoidettu asiakasreklamaatio tuottaa jälkimarkkinoinnissa jopa paremman tuloksen kuin virheetön alkuperäistoimitus.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)