keinot vähissä. oliskos ideoita?
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
Joka v..n taloyhtiössä löytyy taho, joka on hoitavinaan isännöitsijän tointa, ainakin virallisesti.
Yhtiörekisterin kautta viimestään löytyy hallinnosta vastaavat elimet, jotka tilanteesta riippuen ovat henkilöitä tai byrokraattisia toimijoita.
Joku sen asumiskompleksin/kiinteistön omistaa, olkoon sitten asoy, kaupunki tai jokin asumisyhteisö.
Sitä kautta löytyy taho, joka on vastuussa ko. yhtiön wse asumiskompinaatin asumisviihtyisyydestä, asukkaiden turvallisuudesta ja kiinteistön kunnosta ja sen arvon säilymisestä.
Virallista tietä tuossa on edettävä, jos kerran vastassa on porukkaa, jonka päässä ei ole muuta kuin kusta ja kourulippalakki.
Meillä maalla on muutaman talon pihan läpi menevä tie, jossa on 30 ja 50 kmph rajoituksia, mutta ei ne pakkelibemarien kuskeja kiinnosta - niin lujaa vaan kun uskaltaa - ajetaan... joskus sitte pikkusen osuu sillankaiteeseen ja pääsee aamulehteen, kun henki lähtee koko porukalta.
Jos kyseessä on porukka, joka elää vanhempiensa kustannuksella, niis silloin vanhempien tulisi hoitaa asiat niin, että koheltaminen loppuu. Valitettavan usein vaan samat liemet löytyy sieltä vanhempien päästä...
Yhtiörekisterin kautta viimestään löytyy hallinnosta vastaavat elimet, jotka tilanteesta riippuen ovat henkilöitä tai byrokraattisia toimijoita.
Joku sen asumiskompleksin/kiinteistön omistaa, olkoon sitten asoy, kaupunki tai jokin asumisyhteisö.
Sitä kautta löytyy taho, joka on vastuussa ko. yhtiön wse asumiskompinaatin asumisviihtyisyydestä, asukkaiden turvallisuudesta ja kiinteistön kunnosta ja sen arvon säilymisestä.
Virallista tietä tuossa on edettävä, jos kerran vastassa on porukkaa, jonka päässä ei ole muuta kuin kusta ja kourulippalakki.
Meillä maalla on muutaman talon pihan läpi menevä tie, jossa on 30 ja 50 kmph rajoituksia, mutta ei ne pakkelibemarien kuskeja kiinnosta - niin lujaa vaan kun uskaltaa - ajetaan... joskus sitte pikkusen osuu sillankaiteeseen ja pääsee aamulehteen, kun henki lähtee koko porukalta.
Jos kyseessä on porukka, joka elää vanhempiensa kustannuksella, niis silloin vanhempien tulisi hoitaa asiat niin, että koheltaminen loppuu. Valitettavan usein vaan samat liemet löytyy sieltä vanhempien päästä...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
No jos ette muuta keksi, niin joku pörräämään mopo "autolla" katua
edestakaisin siihen aikaan kun ko..toimintaa esiintyy.
edestakaisin siihen aikaan kun ko..toimintaa esiintyy.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
Poliisin nettisivuilta:
Miten pitäisi menetellä jos näkee jatkuvasti saman "liikennehäirikön" liikenteessä? Työmatkallani esiintyy yksi agressiivinen autoilija useina päivinä.
Yksittäisellä kansalaisella on mahdollisuus tehdä rikosilmoitus havaitsemastaan rikoksesta. Liikenteen massarikosten kohdalla kannattaa pitää ilmoituskynnys mahdollisimman korkealla, koska liikenteessä on jatkuvasti havaittavissa niin paljon rikkomuksia. Poliisillakaan ei ole mahdollisuutta puuttua kaikkiin havaitsemiinsa pieniin rikkomuksiin.
Mikäli sinulla on näyttöä toistuvasta melko törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, niin ei mikään estä sinua tekemästä rikosilmoitusta. On myös todennäköistä, että jos/kun poliisi tai syyttäjä päättää antaa ilmoituksesi perusteella sakon, niin tästä voidaan valittaa ja tällöin joudut oikeudessa todistamaan väitteesi todeksi. Kaksi todistajaa tapahtumalle on huomattavasti parempi kuin yksi. Voit myös ilmoittaa poliisille tällaisesta toistuvasti ja samaan aikaan törkeästi liikennettä vaarantavasta autoilijasta.
Miten pitäisi menetellä jos näkee jatkuvasti saman "liikennehäirikön" liikenteessä? Työmatkallani esiintyy yksi agressiivinen autoilija useina päivinä.
Yksittäisellä kansalaisella on mahdollisuus tehdä rikosilmoitus havaitsemastaan rikoksesta. Liikenteen massarikosten kohdalla kannattaa pitää ilmoituskynnys mahdollisimman korkealla, koska liikenteessä on jatkuvasti havaittavissa niin paljon rikkomuksia. Poliisillakaan ei ole mahdollisuutta puuttua kaikkiin havaitsemiinsa pieniin rikkomuksiin.
Mikäli sinulla on näyttöä toistuvasta melko törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, niin ei mikään estä sinua tekemästä rikosilmoitusta. On myös todennäköistä, että jos/kun poliisi tai syyttäjä päättää antaa ilmoituksesi perusteella sakon, niin tästä voidaan valittaa ja tällöin joudut oikeudessa todistamaan väitteesi todeksi. Kaksi todistajaa tapahtumalle on huomattavasti parempi kuin yksi. Voit myös ilmoittaa poliisille tällaisesta toistuvasti ja samaan aikaan törkeästi liikennettä vaarantavasta autoilijasta.
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
Tuo kuvaa hyvin liikennevalvonnan tilaa tänäpäivänäRisto kirjoitti:
Liikenteen massarikosten kohdalla kannattaa pitää ilmoituskynnys mahdollisimman korkealla, koska liikenteessä on jatkuvasti havaittavissa niin paljon rikkomuksia. Poliisillakaan ei ole mahdollisuutta puuttua kaikkiin havaitsemiinsa pieniin rikkomuksiin.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
kyseisessä tapauksessa kun anonyymiys ei oikein tule kyseeseen, on näkemykseni:::
Kertoo suoraan vastapuolelle: Ei haluta alkaa leikkimään mitään kissahiirileikkejä::
tekee tarjouksen, josta on vaikea kieltäytyä::
Jos ei voi muualla röyhkeillä kuin pihakadulla ja haluaa edelleen leikkiä vakavan asian kanssa, niin järjestyy sellaiset painonnostajat kytikselle, jotta pojat saa kerrankin leikkiä niin paljon kuin vain sielu sietää. Ei takuuta , jos oman kaluston lisäksi myös ajokalustokin saa siipeensä. reilu peli: Ihan itse saa valita leikin hinnan ja kaluston kunnon.
Asiat pitää kertoa kahdenkesken ilman todistajia, niin ei jää turhia muotoseikkoja painolastiksi, kumpikin saa muistaa ihan vapaasti väärin.
Samat yksinkertaiset lääkkeet tehoavat moneen muuhunkin tautiin, kuten esim koulukiusaamiseen.
Olen aina ihmetellyt, miksi tälläisistä asioista hiljaiset härmäläiset tekevät itselleen ongelman:: puhukaa toisillenne.
Kertoo suoraan vastapuolelle: Ei haluta alkaa leikkimään mitään kissahiirileikkejä::
tekee tarjouksen, josta on vaikea kieltäytyä::
Jos ei voi muualla röyhkeillä kuin pihakadulla ja haluaa edelleen leikkiä vakavan asian kanssa, niin järjestyy sellaiset painonnostajat kytikselle, jotta pojat saa kerrankin leikkiä niin paljon kuin vain sielu sietää. Ei takuuta , jos oman kaluston lisäksi myös ajokalustokin saa siipeensä. reilu peli: Ihan itse saa valita leikin hinnan ja kaluston kunnon.
Asiat pitää kertoa kahdenkesken ilman todistajia, niin ei jää turhia muotoseikkoja painolastiksi, kumpikin saa muistaa ihan vapaasti väärin.
Samat yksinkertaiset lääkkeet tehoavat moneen muuhunkin tautiin, kuten esim koulukiusaamiseen.
Olen aina ihmetellyt, miksi tälläisistä asioista hiljaiset härmäläiset tekevät itselleen ongelman:: puhukaa toisillenne.

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
ettäkö sianpää oven takana aamulla? Tai ravihevosen pää sängyssä kun herää aamulla 
Meidän kulmilla meinasi jo muodostua ongelmaksi joku ktm:llä pörräävä finninaama jolla oli omituinen käsitys moottoripyörällä ajamisesta. Se nimittäin keuli kaikki suoranpätkät mitä vaan pystyi. Päästyään valoista keula pystyyn ja keula alas seuraavissa valoissa. Aloin jo miettiä omia keinoja piltin eliminoimiseksi siinä vaiheessa kun meidän lastenkin paljon käyttämä ohi menevä 30km/h tienpätkä suojateineen oli sen kulkureitillä päivittäin. Nyt näyttää kuitenkin siltä että mami on vieroittanut pikku sankarin viimeinkin tissistä ja laittanut sen muualle asumaan kun pörinää ei viime kesänä enää kuulunut. Vai lieneekö keulinut rekan alle, aivan sama minulle. Odottamaton äkkipysähdys kulmilla jäi toistaiseksi toteutumatta...

Meidän kulmilla meinasi jo muodostua ongelmaksi joku ktm:llä pörräävä finninaama jolla oli omituinen käsitys moottoripyörällä ajamisesta. Se nimittäin keuli kaikki suoranpätkät mitä vaan pystyi. Päästyään valoista keula pystyyn ja keula alas seuraavissa valoissa. Aloin jo miettiä omia keinoja piltin eliminoimiseksi siinä vaiheessa kun meidän lastenkin paljon käyttämä ohi menevä 30km/h tienpätkä suojateineen oli sen kulkureitillä päivittäin. Nyt näyttää kuitenkin siltä että mami on vieroittanut pikku sankarin viimeinkin tissistä ja laittanut sen muualle asumaan kun pörinää ei viime kesänä enää kuulunut. Vai lieneekö keulinut rekan alle, aivan sama minulle. Odottamaton äkkipysähdys kulmilla jäi toistaiseksi toteutumatta...

9000CS 2,3
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
vanhan kämpän eteen tuli hidaste kaahailijoiden takia. eipä siinä, vauhti hidastui töyssyyn tullessa, mutta entisen yhden kiidytyksen sijasta saimme töyssyn tultua kaksi. eli emme saaneet mainittavaa hyötyä.
ilmeisesti pojat asuvat jossain lähellä kun usein nurkilla kaahailevat. kasvotusten jutustelu on mielestäni kyllä paras konsti. sanoman perillemenon varmistaminen olkasi takana seisovan paikkakunnan painonnostomestarin avulla on erittäinkin suotavaa.
ilmeisesti pojat asuvat jossain lähellä kun usein nurkilla kaahailevat. kasvotusten jutustelu on mielestäni kyllä paras konsti. sanoman perillemenon varmistaminen olkasi takana seisovan paikkakunnan painonnostomestarin avulla on erittäinkin suotavaa.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: keinot vähissä. oliskos ideoita?
yksi mitä en ymmärrä on se asenne, että tuollaiset ristiriidat pitäisi aina ratkoa kovin konstein, tai että toinen osapuoli asetetaan aina ikäänkuin vihollisen rooliin, jonka kanssa ei ole mukamas mitään mahdollisuutta puhua ystävällisesti tai neuvotella asiasta tasa-arvoisesti.
tähän suuntaan on "aikuisten" ja nuorten välinen kommunikaatio valitettavasti mennyt, ja seuraukset puhuvat karua kieltä. sitten ihmetellään kun keinoja ei löydy.
tosiasia vaan on niin, että jos uskaltautuu neuvottelemaan toisen osapuolen kanssa ilman ennakkoasenteita, jättämällä egon ja sotakirveet kotiin, lopputulos on yleensä kaikista paras.
jonkun täytyisi jaksaa kärsivällisesti puhua ja selittää nuorille asioita. he nyt vaan sattuvat olemaan ajattelemattomia, koska he ovat kasvaneet maailmaan jossa lähimmäisen huomiointi ei ole ihan kaikista korkeimmassa arvossa.
hidastetöyssyjen ongelmana on se, että niistä tehdään aina järjettömän kokoisia. sen sijaan että ne rauhoittaisivat liikenteen, ne järjestäen myöskin tekevät autolla ajamisesta helvetillistä. tuntuu että töyssyjen koko kasvaa vuodesta toiseen. nykypäivän töyssyjen ylittäminen ilman hermoja raastavaa pomppua ja pauketta lienee mahdollista vain kahdenkymmenen kilometrin tuntinopeudella, mikä on absurdia. jos osattaisiin tehdä niin pieniä hidastetöyssyjä että ne häiritsevät kaahaajia, mutta ei merkittävästi normaalia autoilua.
tähän suuntaan on "aikuisten" ja nuorten välinen kommunikaatio valitettavasti mennyt, ja seuraukset puhuvat karua kieltä. sitten ihmetellään kun keinoja ei löydy.
tosiasia vaan on niin, että jos uskaltautuu neuvottelemaan toisen osapuolen kanssa ilman ennakkoasenteita, jättämällä egon ja sotakirveet kotiin, lopputulos on yleensä kaikista paras.
jonkun täytyisi jaksaa kärsivällisesti puhua ja selittää nuorille asioita. he nyt vaan sattuvat olemaan ajattelemattomia, koska he ovat kasvaneet maailmaan jossa lähimmäisen huomiointi ei ole ihan kaikista korkeimmassa arvossa.
hidastetöyssyjen ongelmana on se, että niistä tehdään aina järjettömän kokoisia. sen sijaan että ne rauhoittaisivat liikenteen, ne järjestäen myöskin tekevät autolla ajamisesta helvetillistä. tuntuu että töyssyjen koko kasvaa vuodesta toiseen. nykypäivän töyssyjen ylittäminen ilman hermoja raastavaa pomppua ja pauketta lienee mahdollista vain kahdenkymmenen kilometrin tuntinopeudella, mikä on absurdia. jos osattaisiin tehdä niin pieniä hidastetöyssyjä että ne häiritsevät kaahaajia, mutta ei merkittävästi normaalia autoilua.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)