Kemppi ja tasauspyörästö

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Kemppi ja tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Meni pikkurattaat talvikäyttöautosta BMW vaikka otin ahtimenkin pois. Perä oli muuten ok. Hitsailin sen umpeen. Olen nyt ajellu sen kanssa pariviikkoa. Onko porukalla kokemusta että mahtaako kestää koko talven vai meneekö vetari tms ? Ja nyt on alla kitkat eikä havaittavaa kulumista mutta entä nastat kun kuitenkin toinen pyörä luistaa "kokoajan" syökö nastat ? Ja kahvit tarjoan sille kun arvaa hajoamispäivän.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Kemppi ja tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Vollotus alkanee muutaman viikon sisään,ja senjälkeen kampeaa pinionista hampaat,ja siihen loppuu ajot.Kaverin autosta ollaan hajotettu useita periä kesän aikana,välykset/hammaskosketus menee vituralleen tuossa hitsauksessa,lämpee sen verran.Jos taas hitsaa pienemmällä virralla,irtoaa ja pikkurattaat hajoaa. :mrgreen:
Suurimmaksi osaksi se riippuu kaasujalasta/_voimasta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: Kemppi ja tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Tota mää vähän pelkään. Tosin kyllä ehkä enemmän sitä että hajoaa se kehto missä pikkurattaat on tai vetari. Pari viikkoa tosiaan ollu jo kemppinä ja vielä ei pidä ääntä. Ei se vauhdissa kai hajoa mutta hiljasessa ajossa murtaessa. Ratavehkeissä mulla on kemppejä ollu ja kestänyt mutta ei kadulla..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Kemppi ja tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja Svc »

Saattaa kestää jopa seuraavaan katsastukseen, jos tuota ylipäätään meinaat tarjota leimalle. :wink:
Katsastussetä (tai -täti) ei anna leimaa, kun ei pysty testaamaan jarruja. Eikä kemppilukko kelpaa muutenkaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Kemppi ja tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Jokkis 99 oli kemppi lukko ja se kyllä kesti. 165hv/230nm tais siinä olla..
bmw e46 alias proteesi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Kemppi ja tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Svc kirjoitti:Saattaa kestää jopa seuraavaan katsastukseen, jos tuota ylipäätään meinaat tarjota leimalle. :wink:
Katsastussetä (tai -täti) ei anna leimaa, kun ei pysty testaamaan jarruja. Eikä kemppilukko kelpaa muutenkaan.
Tuo auto josta puhun on parivuotta katsastettu kempillä.Vetari on vaan vaihdettu poikkastuun :D Bmw:ssä se näkyy vaan vähän paremmin kun ei ole akseli putken sisällä.

Ei se kehto varmaankaan hajoa,joko hitsaus taikka pinioni/iso lautaspyörä pettää ensimmäisenä.

Anagonda,se rasittuu katuajossa huomattavasti enemmän,tavallaan,kun ajetaan mutkiin hitaasti yms.Läppä tiskissä molempien pyörien luistaessa koko ajan ja suoraanajettaessa kestää paremmin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin