-89 CD 2.0T vs. -93 CS 2.3i osien sopivuus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Teemu_P
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 19:52
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

-89 CD 2.0T vs. -93 CS 2.3i osien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Teemu_P »

Moi

Miulle tarjottiin asevelihinnalla otsikonmukaista automaatti turbotonttua ja ajattelin että mitenkäs moinen kävis varaosa-autona. Elikkäs nyt ken tietää mitkä osaset on keskenään vaihtokelposia niin tuokaapa asiaa esille.

Niin eli luovuttaja-auto -89 CD 2.0 turbo automaatti
vastaanottaja -93 CS 2.3i manuaali

Ittee ainakin kiinnostaa seuraavien osien vaihtokelpoisuus:
- cruise!!!
- sivupeilit (ainakin se osa mihin peilin lasi kiinnittyy)
- moottorin hydraulitukikumi (onko molemmat etu/takakumit samanlaisia?)
- DI-kasetti
- vetokoukku taitaa käydä?
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Teemu_P
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 19:52
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: -89 CD 2.0T vs. -93 CS 2.3i osien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Teemu_P »

Kiitos vastauksesta :)

Minkälaisilla muutoksilla tuo cruise sopii? Tarviiko ostaa jotain extraa vai selviääkö olemassa olevilla osilla?
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: -89 CD 2.0T vs. -93 CS 2.3i osien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Jope »

No nyt en jaksa EPC:tä tämän takia käynnistellä, mutta 89:ssä taisi olla vielä vanhanmalliset poljinkytkimet ja niiden asennusrauta. M90 siirtyi kytkimen pääsylkky pois rintapellistä ja sitä myötä myös kytkimet ja rauta muuttuivat erilaisiksi.

Eli sen poljinkytkinten kiinnityksen joudut soveltamaan ja cruisen viiksestä joudut lisäksi purkamaan hätävilkun napin pois.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Teemu_P
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 19:52
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: -89 CD 2.0T vs. -93 CS 2.3i osien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Teemu_P »

Jope kirjoitti:No nyt en jaksa EPC:tä tämän takia käynnistellä, mutta 89:ssä taisi olla vielä vanhanmalliset poljinkytkimet ja niiden asennusrauta. M90 siirtyi kytkimen pääsylkky pois rintapellistä ja sitä myötä myös kytkimet ja rauta muuttuivat erilaisiksi.

Eli sen poljinkytkinten kiinnityksen joudut soveltamaan ja cruisen viiksestä joudut lisäksi purkamaan hätävilkun napin pois.
Kiitos. Näillä päästään jo pitkälle :)
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: -89 CD 2.0T vs. -93 CS 2.3i osien sopivuus

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ja yhden poljinkytkimen tarvitset lisää.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin