Beiget nahkapenkit on päässy jo hiukan tummumaan istuinosan laidoilta. Housuista on hinkkautunu näemmä tummaa väriä (tai sit persiin kohdilta on kuski hikoillu likaa...).
Mikähän olisi paras puhdistusmenetelmä/aine?
Vaaleiden nahkapenkkien puhdistus
Re: Vaaleiden nahkapenkkien puhdistus
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Itse olen suojannut penkit riittävän hyvissä ajoin useaan kertaan valjasrasvalla (pitkälti mehiläisvahaa ja lampaanrasvaa) joka tekee nahasta pehmeää ja kyllästää sen niin, ettei se ime vettä. Estää myös farkunvärin siirtymisen penkkiin. Valjasrasvoja on myös hajuttomia ja nahkiss samantuntuisena ja täysin samalla lailla toimivana aineena on kilohinnaltaan moninkertaisesti kalliimpaa.
Penkit olen putsannut farmoksen puhdistusvaahdolla joka kyllä kuivaakin melko tehokkaasti pyyhkien likaisen pintakerroksen vahasta pois. Putsauksen jälkeen tulee siksi laitettua aina kevyt kerros valjasrasvaa.
Hyvänä ovat pysyneet eikä kulumaa ole juuri havaittavissa.
Penkit olen putsannut farmoksen puhdistusvaahdolla joka kyllä kuivaakin melko tehokkaasti pyyhkien likaisen pintakerroksen vahasta pois. Putsauksen jälkeen tulee siksi laitettua aina kevyt kerros valjasrasvaa.
Hyvänä ovat pysyneet eikä kulumaa ole juuri havaittavissa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Kiitokset taas !!
Eikun saippuakauppaan ja puunaamaan. Se onkin oivaa joulunpyhien puhdehommaa.
Eikun saippuakauppaan ja puunaamaan. Se onkin oivaa joulunpyhien puhdehommaa.
-
- "Hölösuu"
Pesetät penkit ja pyydät niitä puunaamaan sen oikeen kunnolla.
Hienosti lähti farkuista tulleet värit puolinahoista, ja ei maksanut kokonaisuudessaan kuskin penkin puhdistaminen ja hoitaminen kuin 20e
150tkm istuttu farkuista sinertävä penkki oli kuin uusi, ja on sitä vieläkin n. 10tkm jälkeen
Hienosti lähti farkuista tulleet värit puolinahoista, ja ei maksanut kokonaisuudessaan kuskin penkin puhdistaminen ja hoitaminen kuin 20e

150tkm istuttu farkuista sinertävä penkki oli kuin uusi, ja on sitä vieläkin n. 10tkm jälkeen
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T