Termarin vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

kaivaja kirjoitti:Ahaa...nyt ymmärsin.Se flekti pyörähti ekankerran noin parin minuutin päästä käynnistyksestä,ei ollut termari vielä lähelläkään aukeamista.Eikös ne ilmat lähe vasta lopullisesti kun termostaatti aukeaa.Auto on 2,0t vm.95 ilmastoinnilla.... :wink:
Laita ilmastointi ECON asentoon niin ei flekti pyöri.

Haulla löytyy juttua mittariston korjaamisesta, jos termarin vaihto ei auttanut. Alkuperäisessä temarissa lukee Motorad ja tulee GM:n paketissa. Niitäkin tosin pitää näköjään vaihdella parin vuoden välein, mutta vaihtuupa jäähdytinnesteet samalla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
kaivaja
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 07:47
Paikkakunta: orivesi

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

Jep,marmoritiskiltä hain lienee siis"alkuperäinen"Kyllä se mittari näkyy roikkuvan ei nouse aivan vaakatasoon.Mutta haitannekoo mitään pääasia että tulee lämpöä kapiiniin...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kyllä se mittari kannattaa korjata, sinänsä helppo homma eikä vaadi mitään varaosia vaan vain parin mutterin kiristelyä, ja hyvät ohjeet löytyvätkin tältä palstalta joitakin aiherivejä alempana tai edelliseltä sivulta, ja ainakin "etsi":llä jossei muuten.

Meinaan vain siksi että omia aikojaan roikkuva mittari ei välttämättä anna mitään vihjettä siitä että oikeasti termostaatti on menossa rikki, jumittamassa vaikkapa kiinni oksennettuaan vahojansa pihalle.

Ja kun oman kokemuksen mukaan ei ole sanottua etteikö jopa merkkitiskiltä haettu Calorstat voisi levitä totaalisesti jo alle vuoden iässä, siinä tapauksessa kuljettajan silmälle aina "hyvältä näyttävä" viisari voi olla pahimmassa tapauksessa jopa kohtalokas moottorille.
Vastaa Viestiin