Auto on muutama kuukausi sitten hankittu 900S vm. 91, mittarissa vaatimattomat 372 tuhatta ja kannentiiviste antautui.
Muutaman kymmenen kilometrin aikana paisuntasäiliö valunut melkein tyhjäksi, öljytikussa valkoista tahnaa ja uudehkot öljy on nyt rusehtavaa. Edellisen kerran tulin tarkistaneeksi öljyt vain n. 60km sitten bybassin vaihdon yhteydessä, eli aika lailla hiljattain on pettänyt.
Ei minkäänlaista lämmönnousua tai muutakaan merkkiä tiivisteen menosta auto ei antanut.
Kysymys kuuluu: kuinka kauas tuolla uskaltaa lähteä ajamaan? Vai onko öljyn ominaisuudet jo nyt niin lopussa, että olisi paras hinata? Kaverin talli on n. 35 km päässä.
Meinasin muuten (yrittää) pärjätä pelkällä yläpään tiivistesarjan vaihdolla.,
Terv.
Mikko L
Hki
900S -91
vetiset öljyt
Re: vetiset öljyt
Turha on lähteä riskeeraamaan, jos noin lähellä on korjauspaikka. Eihän tuohon matkaan mene kuin 35minuuttia, jos hinaatte autoa 60km/h. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vetiset öljyt
Älä aja, voi tulla todella kallista korjausta sen jälkeen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: vetiset öljyt
Joo ei missään nimessä kannata ajaa, glykoli on myrkkyä laakereille..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com