Huomasinpas tässä joulun pyhinä oikein mukavan asian, penkinlämmitin on nimittäin polttanut kuljettajan penkkiin reiän nahkaverhoilun ja kangasosan väliin. Aloin ihmettelemään asiaa kun laitettaessa lämmitin pienimmälle, alkoi samantien polttamaan persauksessa yhdessä tietyssä kohdassa.
Ajattelin, että antaa asian olla, mutta näköjään se on polttanu reiän. Lämmitintä ei voi montaa sekuntia oikeasti pitää päällä, kunnes alkaa tuntua jo polttavalta.
Lähetin hetki sitten sähköpostia GM:n asiakaspalveluun (gmfinlandoy@gm-customercare.com) kun en oikein muutakaan keksinyt, ja kyselin mikä on heidän kantansa asiaan. Onko tämä oikea tapa, vai mitä tahoa kannattaa lähestyä tällaisissa turvallisuusseikoissa?
eljass kirjoitti:Huomasinpas tässä joulun pyhinä oikein mukavan asian, penkinlämmitin on nimittäin polttanut kuljettajan penkkiin reiän nahkaverhoilun ja kangasosan väliin. Aloin ihmettelemään asiaa kun laitettaessa lämmitin pienimmälle, alkoi samantien polttamaan persauksessa yhdessä tietyssä kohdassa.
Ajattelin, että antaa asian olla, mutta näköjään se on polttanu reiän. Lämmitintä ei voi montaa sekuntia oikeasti pitää päällä, kunnes alkaa tuntua jo polttavalta.
Lähetin hetki sitten sähköpostia GM:n asiakaspalveluun (gmfinlandoy@gm-customercare.com) kun en oikein muutakaan keksinyt, ja kyselin mikä on heidän kantansa asiaan. Onko tämä oikea tapa, vai mitä tahoa kannattaa lähestyä tällaisissa turvallisuusseikoissa?
Mulla on vastaavassa kohdassa palojälki.
Olen pitänyt sitä tupakan polttamana, mutta taisi juuri syy selvitä!
Penkinlämmitin ei nimittäin toimi, enkä ole asiaan sen kummenmin perehtynyt kun en käytä penkinlämmitintä ikinä.
Jahas, eli kohtalotoveri löytyi. Ei siis tosiaan ole tupakan polttama reikä... Penkinlämmittimen toimimattomuuteen saattaa syy löytyä sulakkeesta, joka on minulla kerran palanut vänkärin puolelta muistaakseni.
Pitäisiköhän sitä tässä kohta kirjoitella oikein isolla porukalla kirje maahantuojalle vaatien uusia penkinpäällisiä jos näitä tapauksia löytyy enemmänkin?!
Taannoin kuorma-autohommia tehdessäni eräässä 6-Volvossa kävi samalla tavalla: ajoin kapeaa keskustan katua, kun yht'äkkiä reidessä tuntui aivan hitonmoinen pistävä polte. En hetkeen tiennyt minne olisin kuormurin kanssa pompannut.
Pian huomasin, että penkinlämmitin oli polttanut reiän penkin verhoukseen. Ei auttanut muuu kuin repiä penkinlämmittimen piuhat irti (lämmitin toimi termostaatilla automaattisesti). Myöhemmin selvisi, että tuurikaveri oli edellisen vuoron loputtua valittanut varikolla huoltomiehelle penkinlämmittimen toimimattomuutta. Mitä lie "säätöjä" oli huoltomies sitten tehnyt...
eljass kirjoitti:Huomasinpas tässä joulun pyhinä oikein mukavan asian, penkinlämmitin on nimittäin polttanut kuljettajan penkkiin reiän nahkaverhoilun ja kangasosan väliin. Aloin ihmettelemään asiaa kun laitettaessa lämmitin pienimmälle, alkoi samantien polttamaan persauksessa yhdessä tietyssä kohdassa.
Ajattelin, että antaa asian olla, mutta näköjään se on polttanu reiän. Lämmitintä ei voi montaa sekuntia oikeasti pitää päällä, kunnes alkaa tuntua jo polttavalta.
Lähetin hetki sitten sähköpostia GM:n asiakaspalveluun (gmfinlandoy@gm-customercare.com) kun en oikein muutakaan keksinyt, ja kyselin mikä on heidän kantansa asiaan. Onko tämä oikea tapa, vai mitä tahoa kannattaa lähestyä tällaisissa turvallisuusseikoissa?
Todennäköisesti et saa mitään järkevää vastausta.
Sieltä tulee jotain "liirum laarum emme kanna vastuuta mistään antamastamme vastauksesta"
Vähän niikuin nokian asiakas palvelusta
Tai sitten käskevät ottamaan yhteyttä valtuutettuun merkkihuoltoon asian selvittämiseksi.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
axp102 kirjoitti:en ole koskaan voinut sietää koko munankeitintä! ja meidän mamma jättää sen vielä aina päälle.
tuo jälki on kyllä ennemminkin paisto- kuin keitinjälki.
kun tuota katsoo, tulee väkisin mieleen kysymys, kuinka pitkä matka tuosta mustumisesta olisi ollut leimahdukseen?
pelottava ajatus.
Epäilisin että käytössä on ns "ei paloa ylläpitävä materiaali"
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
axp102 kirjoitti:en ole koskaan voinut sietää koko munankeitintä! ja meidän mamma jättää sen vielä aina päälle.
tuo jälki on kyllä ennemminkin paisto- kuin keitinjälki.
kun tuota katsoo, tulee väkisin mieleen kysymys, kuinka pitkä matka tuosta mustumisesta olisi ollut leimahdukseen?
pelottava ajatus.
Epäilisin että käytössä on ns "ei paloa ylläpitävä materiaali"
Materiaali on varmasti juurikin sellaista, onhan noille omat säädöksensäkin. Mutta kyllä tuolla perseeseen saa varmasti oikein mojovan polttomerkinnän...
Onko tuo lähestymistapa oikea (sähköposti), vai pitäisikö soittaa johonkin, käydä jälleenmyyjällä?
axp102 kirjoitti:en ole koskaan voinut sietää koko munankeitintä! ja meidän mamma jättää sen vielä aina päälle.
tuo jälki on kyllä ennemminkin paisto- kuin keitinjälki.
kun tuota katsoo, tulee väkisin mieleen kysymys, kuinka pitkä matka tuosta mustumisesta olisi ollut leimahdukseen?
pelottava ajatus.
Epäilisin että käytössä on ns "ei paloa ylläpitävä materiaali"
Materiaali on varmasti juurikin sellaista, onhan noille omat säädöksensäkin. Mutta kyllä tuolla perseeseen saa varmasti oikein mojovan polttomerkinnän...
Onko tuo lähestymistapa oikea (sähköposti), vai pitäisikö soittaa johonkin, käydä jälleenmyyjällä?
Aina kumminkin kannataa reklamoida. Pyyttämättä ei saa mitään.
Pistä s-postia Gm:lle josta vastaus on todennäköisesti liirum laarum.
Käy näyttämässä merkkiliikkeessä.
Pommita joka suuntaan jos vaikka väsyisivät ja tulisivat vähän vastaan asiassa
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Oma mielipiteeni on kyllä tuollaisessa asiassa että sen verran vaarallinen vika on joutuisivat kyllä korjaamaan kokonaan ja tarkistamaan muistakin sama n homman.
Mutta se on nykyisin vaikeaa kun tehdas ja maahantuoja ei ota vastuuta mistään.
Eikä Saab ole ainoa merkki. Tunnen erään maahantuojan takuuasioiden käsittelijän ja takuu on ehdoton . Kun päivä on ohi niin artisti maksaa. Onhan se tunkkijuttukin ihan pe...tä kun ei saisi vaihtaa renkaita alkuperäisellä kuin hätätilassa. Silloin onkin kaksi hätää kun tunkki pettää alta.
agios kirjoitti:Tunnen erään maahantuojan takuuasioiden käsittelijän ja takuu on ehdoton . Kun päivä on ohi niin artisti maksaa.
Varmasti vastuulliset välttälevät vastuutaan viimeiseen asti, ja varmasti suurimmassa osassa tapauksista vastuun välttely myös onnistuu ilman suurimpia ponnisteluita. Tosiasia on kuitenkin että takuun päättyminen ei päätä yhdenkään valmistajan/maahantuojan vastuuta tuotevirheistä. Se on tosin usein tulkinnanvaraista koska kyseessä on tuotevirhe, mutta valitettavan usein kuluttaja maksaa niitä kuluja jotka todellisuudessa kuuluisivat valmistajan/maahantuojan maksettaviksi (myös takuuajan päättymisen jälkeen).
Kiinnostava kuulla ao. henkilön juttuja kun asiakkaat on aina väärässä. Tunkkiasiasta tuli ihan kiista kun mielestäni siinä on jo turvallisuudesta kysymys. Ja samalla on kaksi ongelmaa ,rengas rikki ja tunkilla ei voi vaihtaa kun taipuu alla.
Jos tunkki on tehty vain yhden renkaan vaihtamiseen niin kyllä sen pitää kestää 4 kertaa renkaan vaihdon. Olen kyllä itse vaihtanut joskus SS:n renkaat ja hyvin on kestänyt. Samahan se on Megane sytyspuolat. Vaihdetaan enemmän kuin ajovalolamppuja ja heti kun vuosi on mennyt niin takuu umpeutuu vaikka selvä tyyppi vika.
agios kirjoitti:Tunkkiasiasta tuli ihan kiista kun mielestäni siinä on jo turvallisuudesta kysymys. Ja samalla on kaksi ongelmaa ,rengas rikki ja tunkilla ei voi vaihtaa kun taipuu alla.
Jos tunkki on tehty vain yhden renkaan vaihtamiseen niin kyllä sen pitää kestää 4 kertaa renkaan vaihdon. Olen kyllä itse vaihtanut joskus SS:n renkaat ja hyvin on kestänyt.
Mikä tää tunkkiongelma on? Missä vuosimallissa, vaiko kaikissa?
Mun tunkki on pelannut ihan OK, tosin vähän jäykkä/raskasliikkeinen se on.
agios kirjoitti:Tunkkiasiasta tuli ihan kiista kun mielestäni siinä on jo turvallisuudesta kysymys. Ja samalla on kaksi ongelmaa ,rengas rikki ja tunkilla ei voi vaihtaa kun taipuu alla.
Jos tunkki on tehty vain yhden renkaan vaihtamiseen niin kyllä sen pitää kestää 4 kertaa renkaan vaihdon. Olen kyllä itse vaihtanut joskus SS:n renkaat ja hyvin on kestänyt.
Mikä tää tunkkiongelma on? Missä vuosimallissa, vaiko kaikissa?
Mun tunkki on pelannut ihan OK, tosin vähän jäykkä/raskasliikkeinen se on.
Jo en ole väärin ymmärtänyt tais koskea ennemin Ford merkkistä autoa.
Ja vielä tarkemmin Modeon tunkkia.
Ainakin joskus oli sellainen tieto ettei saanut käyttää kun hätätilateessa.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Toiminto on tuttu jo 99-aikakaudelta. Ei siis mitään uutta Saabissa.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406