Sport-alusta
Sport-alusta
Mitä tarkkaan ottaen Saabin Sport-alusta sisältää? Saabin sivuilla on kuva, missä on etuiskarit ja -jouset, takajouset ja ilmeisesti etukallistuksen vaimennin. Olen myös nähnyt kuvan, missä on enemmän tavaraa.
terv,
george
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Sport-alusta
Sport-alusta sis: 4 iskaria, 4 jousta, etu-/takakallistuksenvakaajat(+ näille puslat). Madaltaa 10 mm.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Sport-alusta
moro!
Tänään TNT toi sportti setin omalle ovelle asti. tilasin Elkparts:lta.
Oli halvin setti minkä löysin.
Kohtuullisen halpa 70€ kuljetus omalle ovelle englannista.
K-rauta ottaa 10 km -> 100€
Tänään TNT toi sportti setin omalle ovelle asti. tilasin Elkparts:lta.
Oli halvin setti minkä löysin.
Kohtuullisen halpa 70€ kuljetus omalle ovelle englannista.
K-rauta ottaa 10 km -> 100€
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Re: Sport-alusta
http://photo.platonoff.com/Auto/
oikealla ylhäällä kuva
oikealla ylhäällä kuva
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Re: Sport-alusta
Auton Saab 9-5 jousi- ja iskarikoodit ovat:
CW-FA-J-J-40-30----
Voisiko joku ystävällisesti tulkita nuo. Minusta nuo J:t viittaavat jäykempiin kallistuksenvaimentimiin. Jos näin on, niin sportalustan vaihdossa ei tarvitse puuttua niihin. Pelkät iskarit ja jouset riittänevät, joten homma helpottuu. Onko tuossa mahdollisesti muitakin sportalustan osia?
Nämä koodithan kaiketi vaikuttavat myös siihen, mikä sportsarja on hankittava.
terv,
george
CW-FA-J-J-40-30----
Voisiko joku ystävällisesti tulkita nuo. Minusta nuo J:t viittaavat jäykempiin kallistuksenvaimentimiin. Jos näin on, niin sportalustan vaihdossa ei tarvitse puuttua niihin. Pelkät iskarit ja jouset riittänevät, joten homma helpottuu. Onko tuossa mahdollisesti muitakin sportalustan osia?
Nämä koodithan kaiketi vaikuttavat myös siihen, mikä sportsarja on hankittava.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Sport-alusta
Auto on vm 2007 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan. Jostain huomasin, että auto on valmistunut tammikuussa 2007.Mimmi kirjoitti:Mallivuosi?
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Sport-alusta
Kiinostaisi tietää Aeron vm 07:n tai vastaavan korimallin maavara mitattuna lokarin kaaren alta pyöran keskelle,
Minulla on 07 Sedan, ja nuo mitat ovat: edessä 37 cm ja takana 36 cm. Takalokarissa on yläosassa pieni kohouma, josta varmaan johtuu tuo 1 cm vähemmän väliä.
terv,
george
Minulla on 07 Sedan, ja nuo mitat ovat: edessä 37 cm ja takana 36 cm. Takalokarissa on yläosassa pieni kohouma, josta varmaan johtuu tuo 1 cm vähemmän väliä.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Sport-alusta
lainaanpas vähän tätä aihetta. eli tarkotuksena hankkia uudet iskarit -02 sedaniin. vaihtoehtona ois elkpartsilta tilata toi konin FSD tai sit toi saabin oma sport alusta jousineen ja vakaajineen. eli mielipiteitä kumpaa suositellaan? tuo oma sportti alusta kuitenkin on ilmeisesti jäykempi kun vakio jouset ja FSD:t? oiskohan konit kestävyydeltään paremmat? niin ja kummasta suositellaan tilattavaksi Elkpartsilta vai tuosta partsforsaabilta? kuinkahan noissa takuut pelaa jos jotain ongelmia tulee..
ja sit sellasta vielä piti kysyä kun noissa Monroen reflexeissä mitä pcs kans suositteli, on myös joku kaksois vaimennus kuten Konin FSD:ssä... niin onkohan noi Monroet yhtä"hyvät" kun noi Konit...? että ei turhaan maksa yli 250eur vaan siitä konin merkistä.. tai että onko niissä siis sama systeemi?
ja sit sellasta vielä piti kysyä kun noissa Monroen reflexeissä mitä pcs kans suositteli, on myös joku kaksois vaimennus kuten Konin FSD:ssä... niin onkohan noi Monroet yhtä"hyvät" kun noi Konit...? että ei turhaan maksa yli 250eur vaan siitä konin merkistä.. tai että onko niissä siis sama systeemi?
Re: Sport-alusta
Mistä nuo löytyy? Kiinnostaisi pitääkö vakaajat vaihtaa omassa tukevampiin vai olisivatko jo valmiiksi..george kirjoitti:Auton Saab 9-5 jousi- ja iskarikoodit ovat:
CW-FA-J-J-40-30----
george
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Sport-alusta
Pahus ei käynyt tuuri alustan suhteen.
CW-DS-H-H-5-BF
Mistäs tuon voisi tulkita?
CW-DS-H-H-5-BF
Mistäs tuon voisi tulkita?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Sport-alusta
Pienellä mietinnällä onnistui itseltäni. Ei ollut sporttia joten täytynee jossain välissä laittaa itse.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Sport-alusta
Onko nämä jouset sportalustasta?
etu: värikoodi: sininen-harmaa-valkoinen 5234570
taka: värikoodi sinininen-harmaa-oranssi 5234653
etu: värikoodi: sininen-harmaa-valkoinen 5234570
taka: värikoodi sinininen-harmaa-oranssi 5234653
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Sport-alusta
Olisikohan tämä vakioalustaa?
CP-DS-E-F-3-5
M01 farkku 2.3t
CP-DS-E-F-3-5
M01 farkku 2.3t
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Sport-alusta
Omasta autosta löytyi sama sarja.. Eli löllymisen syy on ilmeisesti 150 tkm ajetussa vakioalustassa. Millä tavalla tuota kannattaa lähteä rakentamaan? Toisessa autossa olen ollut tyytyväinen Koni FSD iskareihin, joten voitteko suositella samaa myös Saabakseen? Vai onko joku muu parempi?Rafu kirjoitti:Pahus ei käynyt tuuri alustan suhteen.
CW-DS-H-H-5-BF
Radalle en ole autolla lähdössä, mutta jonkinlainen ajettavuus olisi suotavaa...
Kiitoksia vinkeistä.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: Sport-alusta
Säädettävät ovat varmasti hyvät, mutta kuulostavat liian hifeiltä/kalliilta minun tarpeisiini.
Tosin on nuo jousetkin kyllä vaihdettava. Silmämääräisesti olin jo epäillyt sitä, minkä mittanauha todisti. Peräpää lyyhöttää pari senttiä keulaa alempana (ilman kuormaa, täysi tankki). Tuskin ne poikki kuitenkaan on, koska auto on viime viikolla katsastettu...
Toisessa ketjussa olikin kehuttu Eibach + Koni yhdistelmää. Madallustakaan ei ollut juuri tapahtunut, joten kyselläänpäs niitä.
Tosin on nuo jousetkin kyllä vaihdettava. Silmämääräisesti olin jo epäillyt sitä, minkä mittanauha todisti. Peräpää lyyhöttää pari senttiä keulaa alempana (ilman kuormaa, täysi tankki). Tuskin ne poikki kuitenkaan on, koska auto on viime viikolla katsastettu...
Toisessa ketjussa olikin kehuttu Eibach + Koni yhdistelmää. Madallustakaan ei ollut juuri tapahtunut, joten kyselläänpäs niitä.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower