Yksi saabi kuski vähemmän
Yksi saabi kuski vähemmän
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Jäljestä päätellen on ollut kova törmäys. Siinä ei ole vanhan Saabin turvavarusteet riittäneet...
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Eikös tuo oo 90? Kova on törmäys ainakin ollu
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Aika pahasti kävi...harmillista miten paljon näistä vanhoista kuskeista on juttua lehdissä, kun näin käy.
Turku-Espoo reissussakin yksi pappa ajeli auto täys tätejä pikku-Nissanilla ylämäkiä -20kmh ja joka kurvissa piti hidastaa reilusti...rekatkin paineli ohi.
Turku-Espoo reissussakin yksi pappa ajeli auto täys tätejä pikku-Nissanilla ylämäkiä -20kmh ja joka kurvissa piti hidastaa reilusti...rekatkin paineli ohi.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Aiemmin uutisessa näkyi vastapuolen auto: uudehko farmari-Passat. Konepelti oli mutkalla, mutta ohjaamo täysin muodossaan.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Oisko sittenkin jotain kehitystä tapahtunut sitten kultaisen 80-luvun..karg kirjoitti:Aiemmin uutisessa näkyi vastapuolen auto: uudehko farmari-Passat. Konepelti oli mutkalla, mutta ohjaamo täysin muodossaan.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Aivan varmasti ja paljon tapahtunut, ei pidä kuvitella kaikkia Saabeja turvallisiksi, kuvassa olevahan on aivan totaalisen paskana.JouniCSE kirjoitti:Oisko sittenkin jotain kehitystä tapahtunut sitten kultaisen 80-luvun..karg kirjoitti:Aiemmin uutisessa näkyi vastapuolen auto: uudehko farmari-Passat. Konepelti oli mutkalla, mutta ohjaamo täysin muodossaan.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Vertailukohta pitäisi ainakin osata ottaa huomioon, mutta jotkut orkkis-sivulista fanaatikot eivät moista käsitä, vaan paasaavat täällä luulojaan ja mielipiteitään faktoina.Fechter kirjoitti:ei pidä kuvitella kaikkia Saabeja turvallisiksi
#3418
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Oho. Pakko luottaa tuohon kuvaan koska omat silmät valehteli ajaessa 20km/h vierestä..
Auto oli just siirretty tien oikeaan reunaan ja katsoin et tuulilasi oli ehjä mutta keula täysin lytys. Oma veikkaus oli että kuski selvis ja saappi näytti taas kestäneen komeasti.
Ehkä kuskin korkea ikä vaikutti et kuoli...
Auto oli just siirretty tien oikeaan reunaan ja katsoin et tuulilasi oli ehjä mutta keula täysin lytys. Oma veikkaus oli että kuski selvis ja saappi näytti taas kestäneen komeasti.
Ehkä kuskin korkea ikä vaikutti et kuoli...
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Suht hyvin kuitenkin kestänyt matkustamorakenne ottaen huomioon milloin tuokin on piirrustuspöydällä makaillut ja mikä ollut mahdollisesti kohtaamisnopeus moottoritiellä. Aika peli ollut 80-luvulla mutta nyt tietysti museokamaa turvallisuuden osalta.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
90 näyttäisi olevan.. Sanoisin kyllä että aika hyvin "toiminut" tuo -60-lukulainenkin keula. Tuostahan olisi vielä, mahdollisesti, nuorempi henkilö kävellyt. 99/90 ei tosin polville ole se kiltein noista vanhoista mutta.. Hmm. Ei voi kuin arvailla.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Eikös tuo perus Satkuissakin käytetty korikehikko esitelty Ysiysin myötä -67 eikä siinä suuria muutoksia senjälkeen ole kait ollut..?TuuSaR kirjoitti:Suht hyvin kuitenkin kestänyt matkustamorakenne ottaen huomioon milloin tuokin on piirrustuspöydällä makaillut ja mikä ollut mahdollisesti kohtaamisnopeus moottoritiellä.
Mutta ikävä sattuma kuitenkin, ja tuskin lopputulos olisi nokkakolarin moottoriliikennetiellä kyseessäollen ollut muu huolimatta autokalustosta, uhrin korkean iän johdosta.
Toinen juttu mikä näissä kohtaamisonnettomuuksissa on lahjomaton tosiasia on se, että merkittävästi painavemmassa osapuolessa istujilla on aina paremmat mahdollisuudet selviytymiseen johtuen siitä että se kevyemmän osapuolen kokema kiihtyvyysvoima on suurempi jo siksi että ei pelkästään pysähdytä silmänräpäyksessä nolliin, vaan peräti vaihdetaan suuntaa taaksepäin, vastapuolen kokiessa "pelkän" hidastuvuuden.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Jep, tämä pätee siinä vaiheessa, kun molemmat törmäävät kappaleet ovat täysin homogeenisiä rakenteidensa suhteen.Minuteman kirjoitti:Toinen juttu mikä näissä kohtaamisonnettomuuksissa on lahjomaton tosiasia on se, että merkittävästi painavemmassa osapuolessa istujilla on aina paremmat mahdollisuudet selviytymiseen johtuen siitä että se kevyemmän osapuolen kokema kiihtyvyysvoima on suurempi jo siksi että ei pelkästään pysähdytä silmänräpäyksessä nolliin, vaan peräti vaihdetaan suuntaa taaksepäin, vastapuolen kokiessa "pelkän" hidastuvuuden.
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Nyt ei minun maalaisjärki jaksanut vaivautua tarpeeksikarg kirjoitti:Jep, tämä pätee siinä vaiheessa, kun molemmat törmäävät kappaleet ovat täysin homogeenisiä rakenteidensa suhteen.Minuteman kirjoitti:Toinen juttu mikä näissä kohtaamisonnettomuuksissa on lahjomaton tosiasia on se, että merkittävästi painavemmassa osapuolessa istujilla on aina paremmat mahdollisuudet selviytymiseen johtuen siitä että se kevyemmän osapuolen kokema kiihtyvyysvoima on suurempi jo siksi että ei pelkästään pysähdytä silmänräpäyksessä nolliin, vaan peräti vaihdetaan suuntaa taaksepäin, vastapuolen kokiessa "pelkän" hidastuvuuden.
Siis miten niin rakenteet täytyy olla homogeenisiä, jotta väite toteutuu?
900C -86
Re: Yksi saabi kuski vähemmän
Jos vaikka 1000 kg ja 1500 kg painavat autot ajavat nokat suoraan vastakkain ja tarttuvat toisiinsa niin että molemmilla on vauhtia 80 km/h, "yhdistelmä" jatkaa liikettään painavamman suuntaan nopeudella 16 km/h. Painavammalla nopeuden muutos oli siis 64 km/h ja kevyemmällä 96 km/h.
Siihen mitä kummallekin siinä tilanteessa tapahtuu vaikuttavat toki korirakenteet mutta nopeuden muutokset eivät niistä riipu.
Siihen mitä kummallekin siinä tilanteessa tapahtuu vaikuttavat toki korirakenteet mutta nopeuden muutokset eivät niistä riipu.