Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Eli eli oon omistanu ton tonnarin nyt pari päivää ja kaikki on toiminut moitteettomasti. Eilen illalla lähettiin kaverin kanssa sitten ajelemaan ja pitihän sitä saapia sitte oikeein "luukuttaa". Noh hyvinhän se kulki mutta sen jälkeen huomasin että ei nouse ahdot millään yli sen 0.3 baria ja normaalisti kuitenkin pyörii siellä 1 barin nurkilla... Niin mistäköhän nyt lähden sitte vikaa etsimään ?
900 T8 Special
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Katsoppa vaikka aluksi onko hukkaportin tanko paikallaan.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Ja jos tanko on paikallaan niin Magneettiventtiili voi tehdä tuon.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Posauttikos mitään letkua irti 

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
no tonne auton alle on vähän helkkarin ahasta ahtautua mutta olihan se magneettiventtiili siinä auton vasemmas etukulmas sellane mihin tulee kolme letkua ja sähköt päältä. Ja ilmeisesti se keskimmäinen irti niistä johdoist jos sen haluaa testata ?
900 T8 Special
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Kannattaa olla varovainen sitten sen testauksen kaa ettei pamahda ahdot tappiin.
Eli varovasti kaasua ja seuraat sitä ahtomittaria.
Eli se letku pois mikä menee hukkaportinkellolle...
Eli varovasti kaasua ja seuraat sitä ahtomittaria.
Eli se letku pois mikä menee hukkaportinkellolle...
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Eli Kävin testaamassa nyt sillain et irrotin sen keskimmäisen letkun ja sillon paineet kyllä nous sinne 0,6-0,7 about ( keskimmäinen johto kiinni n 0.4) kun tossa painelin menemään 120 km/h 3 vaihteel. Liittyyköhän tähän asiaan jotenkin että toi on se turbo/apc mittari jämähtäny paikoilleen siihen keltasen alueen alkupäähän ?
900 T8 Special
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Jos kone ei käynnissä niin viisarin kuuluu olla keltaisen ja valkoisen välissä.
Käynissä olessa taas tyhjäkäynillä reilusti valkoisella.
edit.
Ilmeisesti joku ranenut pois toiminnasta.
Käynissä olessa taas tyhjäkäynillä reilusti valkoisella.
edit.
Luin tarkemmin.Gothika kirjoitti:Liittyyköhän tähän asiaan jotenkin että toi on se turbo/apc mittari jämähtäny paikoilleen siihen keltasen alueen alkupäähän ?
Ilmeisesti joku ranenut pois toiminnasta.
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Tosiaan ei liikukkaan toi viisari minnekkään suuntaan...
Minne kuuluu tän letkun toinen pää mennä ? se kun roikkuu ihan vapaana tuolla konehuoneessa :s

Minne kuuluu tän letkun toinen pää mennä ? se kun roikkuu ihan vapaana tuolla konehuoneessa :s

900 T8 Special
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Oiskohan toi letku ahtomittarille menevä ? Ja samalla kun roikkuu vapaana, päästää ahdot vuotamaan pihalle
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Imuvuoto on - mittarille menevä alipaineletku irti tai hapero. Seuraa (vale)tulipellistä jarrutehostimen alta kulkevaa alipaineletkua.Eli Kävin testaamassa nyt sillain et irrotin sen keskimmäisen letkun ja sillon paineet kyllä nous sinne 0,6-0,7 about ( keskimmäinen johto kiinni n 0.4) kun tossa painelin menemään 120 km/h 3 vaihteel. Liittyyköhän tähän asiaan jotenkin että toi on se turbo/apc mittari jämähtäny paikoilleen siihen keltasen alueen alkupäähän ?
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
87-autossa tuosta imusarjan päädystä menee letku akun vieressä olevaan haaroitusliittimeen, josta menee yksi haara auton sisään (mittaristo, paineanturi, ylipainekytkin) ja toinen haara bypassille.Gothika kirjoitti:Minne kuuluu tän letkun toinen pää mennä
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... etkut.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
jus kirjoitti:87-autossa tuosta imusarjan päädystä menee letku akun vieressä olevaan haaroitusliittimeen, josta menee yksi haara auton sisään (mittaristo, paineanturi, ylipainekytkin) ja toinen haara bypassille.Gothika kirjoitti:Minne kuuluu tän letkun toinen pää mennä
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... etkut.html
Noniin sieltähän se oli letku irti. Ihme vaan kun siinä letkussa on niinkuin keskellä jatko ja se osa mistä irronnui sellasta huono letkua mistä repeytyy saumasta heti ku koittaa laittaa ton toisen pään kiinni siihen
ei kyllä vieläkään noussu ahdot yli sen 0.7 ? mites toi ny ku sillon ilman sitä mangneettiventtiiliä ajaessa ja toi letku irti myös nousi ahdot niin voisko myös magneettiventtiilis olla jotai häikkää ?
900 T8 Special
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Kyllä ne ahdot vähän nousee vaikka olisikin joku alipaineletku irti. Kokeiles nyt jos otat w-letkun irti ja testaat ahtoja(omalla vastuullasi, varovaisuutta). Jos ahtaa niin mankkuvena tai bypass viallinen(tai joku vuoto edelleen).ei kyllä vieläkään noussu ahdot yli sen 0.7 ? mites toi ny ku sillon ilman sitä mangneettiventtiiliä ajaessa ja toi letku irti myös nousi ahdot niin voisko myös magneettiventtiilis olla jotai häikkää ?
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Ok... Sit vielä tohon liittyrn kysyisin että mistä päin löytyy noi kuuluisat lastut kun ne pitäis olla vaihettu nii nvois iha tarkistaa että mitä ne on syöny eli bensa ja joku toinen ? Tarkistelen noita letkuja illemmalla.
900 T8 Special