9000 turbo '88 APC:n ja LH-jetin ihmettelyä
9000 turbo '88 APC:n ja LH-jetin ihmettelyä
Joo eli mäkään en tiedä noista mun autossa olevista lastuista kauheesti... Niitä on siis 2 eri ? ja missä ne sijaitsee autossa ?
900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Jos autosi on vm 88 ja korimalli CC, siinä ei pitäisi olla DI:tä (suorasytytys) vaan ihan perinteinen kärjetön sytytys, virranjakaja ja tulpanjohdot, sytytyksen pääteaste kuskin puolen lokasuojan päällä. Ahtopaineita ohjaa ainakin alunperin tehtaan jäljiltä analoginen APC-boksi, kuskin penkin alla, ei lastua. Ruiskuboksissa on lastu, akvaariokotelossa tuulilasinpyyhkijöiden moottorin vieressä.Gothika kirjoitti:Joo eli mäkään en tiedä noista mun autossa olevista lastuista kauheesti... Niitä on siis 2 eri ? ja missä ne sijaitsee autossa ?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Eli eli toi yks boksi siin akvaariossa mulla lukee bosch päällä ja se on musta. Kuullostaako vakiolta vai onko joku viriboksi ?jus kirjoitti:Jos autosi on vm 88 ja korimalli CC, siinä ei pitäisi olla DI:tä (suorasytytys) vaan ihan perinteinen kärjetön sytytys, virranjakaja ja tulpanjohdot, sytytyksen pääteaste kuskin puolen lokasuojan päällä. Ahtopaineita ohjaa ainakin alunperin tehtaan jäljiltä analoginen APC-boksi, kuskin penkin alla, ei lastua. Ruiskuboksissa on lastu, akvaariokotelossa tuulilasinpyyhkijöiden moottorin vieressä.Gothika kirjoitti:Joo eli mäkään en tiedä noista mun autossa olevista lastuista kauheesti... Niitä on siis 2 eri ? ja missä ne sijaitsee autossa ?
Edittii boksi on siis iha metallinvärine
900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Kuullostaa vakiolta, mutta voi olla myös viriboksi.Gothika kirjoitti:Eli eli toi yks boksi siin akvaariossa mulla lukee bosch päällä ja se on musta. Kuullostaako vakiolta vai onko joku viriboksi ?
Edittii boksi on siis iha metallinvärine
Harvemmin sitä pystyy päättelemään laatikon kannesta, mutta sisältä kylläkin. Normaalissa LH2.2:n EPROM-piirissä on yleensä vaalea muovitarra, johon on printattu matriisiprintterillä numerosarjoja. Viriputkien polttamissa piireissä taas sitten yleensä lukee virittäjän nimeä tai STEG1 tms.
Aukaistava se boksi joka tapauksessa on, että voit tuon todeta. Tietysti jos ei ole jälkiä aukaisusta, voit olla melko varma että se on vakio. Boksi on koossa taivutettavilla metalliklipseillä, niitä harvemmin saa auki + kiinni ilman, että jää ruuvarin ja pihtien jälkiä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Niin ja jos kiesissäsi on ABS, niin se boksi, jonka haluat käsiisi on se alempi, ABS:n boksi on siinä päällä. Joten sen nostaminen sivuun auttaa huomattavasti tuon ruiskuboksin pois ottamisessa. Ja akun miinus tietty irti ennen irroitteluja.
Ja kuten muutkin jo aiempana totesi, on auto syytä huoltaa "perusterveeksi" muilta osin, ennen kuin alkaa kovin rikittelemään.
Ja ennenkaikkea, etsi-toiminto tuolla oikealla ylhäällä antaa jumalattomasti tietoa, kunhan malttaa rauhassa lueskella illan-kaksi.. samoin tämän tonnari-osion alussa oleva "usein kysytyt tonnarikysymykset" on melkoinen tietopaketti aloittelevalle tonnaristille.
Ja kuten muutkin jo aiempana totesi, on auto syytä huoltaa "perusterveeksi" muilta osin, ennen kuin alkaa kovin rikittelemään.
Ja ennenkaikkea, etsi-toiminto tuolla oikealla ylhäällä antaa jumalattomasti tietoa, kunhan malttaa rauhassa lueskella illan-kaksi.. samoin tämän tonnari-osion alussa oleva "usein kysytyt tonnarikysymykset" on melkoinen tietopaketti aloittelevalle tonnaristille.

#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Jaahas toi akvaariossa oleva boksi näytti ainakin avaamattomalta... ja kun sen avas nii ei siellä ollu muuta ku numerosarjat levyissä, eli vissiinki vakio... nyt repimään kuskinpenkkiä irti ja kattomaan mitä se apc boski on syöny
900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Mitä oikeastaan katselit?
Osa, jota etsit purkin sisältä näyttää tältä:
http://www.rakewell.com/images/eprom.jpg
Tosin se edellämainittu tarra peittää tosielämässä tuon ikkunan.
Osa, jota etsit purkin sisältä näyttää tältä:
http://www.rakewell.com/images/eprom.jpg
Tosin se edellämainittu tarra peittää tosielämässä tuon ikkunan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
juu just tota mä kattelin
mutta edellisen omstajan kanssa just puhuin niin sanoi että on ohjelmoitu Steg 1 siihen
mites ton APC:n kanssa ? sitä ei varmaan voi muunnella mitenkään ?
Edit: ei oo siis lastua vaan joku analoginen APC ?


Edit: ei oo siis lastua vaan joku analoginen APC ?
900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Joo, siellä APC:ssä on joukko trimmeripotikoita (http://moddish.com/n2pot.jpg)
Näissä on vihreää lakkaa päällä tehtaalta. Jos on ropailtu, niin lakka on murrettu (tai puuttuu) ja trimmerit väännetty eri asentoon.
Näissä on vihreää lakkaa päällä tehtaalta. Jos on ropailtu, niin lakka on murrettu (tai puuttuu) ja trimmerit väännetty eri asentoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
missäs kohtaa toi on toi apc ku mun penkin alla on kovin tyhjää
ehkä tietämätön simä ei vain osaa katsoa

900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p495939Gothika kirjoitti:missäs kohtaa toi on toi apc ku mun penkin alla on kovin tyhjää
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Joopa joo löytyhän tuo ja avasin sen... noh lakathan siellä on paikoillaan. Eli kun tuossa autossa on Steg1 siinä bensalastussa niin siitä ei siis oo mitään hyötyä kun noita ei ole ruuvailtu yhtään ?
900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Täs ollaan vaan ku pikkulaps joka on saanu uuden lelunGothika kirjoitti:ei hernehiä, mutta edelleen suosittelen vähän aikaa lukemaan vanhoja viestejä, JA vastauksia joita olet jo saanut, tonnarin virittelystä on niin paljon ollu juttua että kaikki on jo kysytty ja vastattu moneen kertaan. Ei sillä, kysyä saa ja pitää mistäpä sitä muuten oppii, mutta näihin kysymyksiin mitä olet esittänyt on jo vastailtu, jos maltat lukea

900 T8 Special
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
Tässä on viimeksi puhuttu 88-tontusta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 2.0T -89 infoa aloittelijalle
kena kirjoitti:Ei siihen tuon ikäiseen tonnariin mitään juotella pitäis tarvita. Eeprommi irti ja uusi tilalle. Tai sitten itsellä mennyt jotain pahasti ohi ja siitä huolimatta vehkeet pelitti. Lukeeko sulla siinä APC-boksin eeprommin päällä mitään? Onko matriisikirjoittimella printattua tekstiä valkoisessa paperiteipissä vai jotain muuta?
ei kai toc apc boksis mitää epromia olekkaan kun on toi vanha tsydeemi noitten potikoiden kanssa ?
900 T8 Special