Tarvitsin kuomullisen peräkärryn runkopatjan noutamista varten toisesta kaupungista ja hetken vuokraustilannetta selviteltyäni päädyin vuokraamaan kuomullisen kärryn Käpylän ShellRentiltä. Puhelimessa sovitun 3h vuokra-ajan hinnaksi tuli 28e, jonka maksoin kärryä noutaessa.
Erinäisistä syistä johtuen reissu venähtikin sitten 6h mittaiseksi, mikä ei ollut huoltamolle mikään ongelma, koska muita varauksia kärrylle ei samana päivänä ollut (ilmoitin reissun venymisestä jo hyvissä ajoin ennen vuokra-ajan päättymistä).
Kärryä palauttaessa sitten huoltoaseman tyttö (eri henkilö kuin kärryä hakiessa) olisi mukisematta ottanut kärryn vastaan semmoisenaan jos en olisi itse sanonut, että reissu venähti yliajalle. Siitäpä sitten soppa syntyikin. Ensin tyttö ei meinannut millään käsittää, että YLIaikaa kertyi 3h, vaan hän meinasi veloittaa minulta lisämaksuna ensin täyden vuorokauden, sitten 6 tuntia ja vasta sitten hän tajusi - kun jo lähes ratakiskosta väänsin - että vuokra-ajan kokonaispituus oli 6h, kun sopimus oli tehty 3h mukaan. Kun lopulta päästiin yhteisymmärrykseen vuokra-ajan kokonaispituudesta, tyttö veloitti minulta toisen 3h vuokran eikä sitten mitenkään suostunut muuttamaan alkuperäistä vuokrasopimusta niin, että olisin maksanut täyden vuorokauden vuokran 2x 3h vuokran sijasta.
Maksoin siis lopulta 6 tunnin vuokra-ajasta yhteensä 56e, kun kärryn olisi saanut täydeksi vuorokaudeksi vain 39 eurolla. Mielestäni melko kohtuuton veloitus, vaikka osittain omasta virhearviosta johtuikin; etenkin, kun lisämaksettavaa tuli vain sen takia, että olin rehellinen.
Kirsikkana kakun päälle ShellRent ei ole tähän päiväänkään mennessä (yli kuukauden odotuksen jälkeen) vastannut mitään lähettämääni palautteeseen, jossa kyselin olisiko asialle mahdollista tehdä jotain vielä näin jälkikäteen. En välttämättä edes halua rahaa takaisin, vaan olisin ihan tyytyväinen jos vrk-vuokran ylittävä osa (17e) hyvitettäisiin esim. vaikka ilmaisella autopesulla.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia huoltoasemien tylystä/joustamattomasta toiminnasta? Itse ainakin äänestän jatkossa lompakollani enkä kusekaan Käpylän Shelliin päin.
.pi.
Negatiiviset kokemukset huoltoasemien toiminnasta?
Negatiiviset kokemukset huoltoasemien toiminnasta?
9000 CSE 2.0T Jubilee
Re: Negatiiviset kokemukset huoltoasemien toiminnasta?
OT: Ei negatiivinen, mutta itsellä oli taannoin vastaava tapaus ja sovin lisämaksusta tuossa vaiheessa ja summa kirjattiin ylös juuri sen takia, että jos eri henkilö on paikalla.typo kirjoitti:(ilmoitin reissun venymisestä jo hyvissä ajoin ennen vuokra-ajan päättymistä).
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Negatiiviset kokemukset huoltoasemien toiminnasta?
Juu kyllä on
Aikoinaan kun omisti opel kadet gsi 16v 2.0i. Piti kirjoitaa oikein auton malli, kun olen vähän taas etsiskellyt sellaista
Auto oli tosi kirkaan valkoinen ja menin eräälle huoltoasemalle ajatuksena pestä auto.
Tiesin että pesuhallissa oli painepesuri jota ajattelin käyttää esipesuun.
Olin aikaisemminkin käyttänyt painepesuria kyseisellä huoltoasemalla.
Menin kasalle ja huoltamon omistaja/hoitaja oli kasalla.
Kysyin olisko mahdollista käyttää painepesuria esipesuun maksua vastaan.
Huoltamon äijjä sai täydellisen laakin ja alkoi huutamaan naama punaisena.
Saatana se on sitten taas letkut paskana kun ne jätetään sinne kiskoille lepäämään. Pitäiskö tässä lähteä sun autoas pesemään vai mitä meinaat.
Jotain muutakin se juputti jota en enää muista.
Tuumasin äijälle että on muuten viimeinen kerta kun tulen tälle huoltoasemalle asiomaan.
Hammasta purren kävelin ovesta ulos mielessä että pitäisköhän vetää patua kaaliin, mutta onneksi maltoin mielen.
Eniten siinä otti pannuun kun todellakin aikaisemmin olin käärinyt letkut ja muut systeemit niille varatuille paikoille. Eli en todellakaan ollut syyllistynyt laiminlyöntiin painepesurin käytössä.
En ole käynyt vieläkään sillä huoltoasemalla vaikka asiasta on jo yli kymmenen vuotta.

Aikoinaan kun omisti opel kadet gsi 16v 2.0i. Piti kirjoitaa oikein auton malli, kun olen vähän taas etsiskellyt sellaista

Auto oli tosi kirkaan valkoinen ja menin eräälle huoltoasemalle ajatuksena pestä auto.
Tiesin että pesuhallissa oli painepesuri jota ajattelin käyttää esipesuun.
Olin aikaisemminkin käyttänyt painepesuria kyseisellä huoltoasemalla.
Menin kasalle ja huoltamon omistaja/hoitaja oli kasalla.
Kysyin olisko mahdollista käyttää painepesuria esipesuun maksua vastaan.
Huoltamon äijjä sai täydellisen laakin ja alkoi huutamaan naama punaisena.
Saatana se on sitten taas letkut paskana kun ne jätetään sinne kiskoille lepäämään. Pitäiskö tässä lähteä sun autoas pesemään vai mitä meinaat.
Jotain muutakin se juputti jota en enää muista.
Tuumasin äijälle että on muuten viimeinen kerta kun tulen tälle huoltoasemalle asiomaan.
Hammasta purren kävelin ovesta ulos mielessä että pitäisköhän vetää patua kaaliin, mutta onneksi maltoin mielen.
Eniten siinä otti pannuun kun todellakin aikaisemmin olin käärinyt letkut ja muut systeemit niille varatuille paikoille. Eli en todellakaan ollut syyllistynyt laiminlyöntiin painepesurin käytössä.
En ole käynyt vieläkään sillä huoltoasemalla vaikka asiasta on jo yli kymmenen vuotta.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.