Mittatikusta
Mittatikusta
Saako 9-3:en jotain tarvike öljyn mittatikkua oikealla max-min asteikolla, joka olisi edes samantapainen kuin OG900:ssa? En ole koskaan saanut tuosta mustasta muovisesta mitään selvää.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Mittatikusta
Eihän siinä tikussa ole mitään epäselvää. Mustassa mokkulassa on neliön muotoinen osa, mikä on min-max -väli. Ohjekirjassa neuvotaan varmaan ihan havainnekuvin.
-Panu
-Panu
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eräs foorumilainen kertoi, että esim. öljynvaihdon jälkeen olisi syytä odotella tovi, ennen kuin saa tsekattua öljyn pinnan tason luotettavasti. Sama on tietenkin, kun sammuttaa moottorin ajon jälkeen, niin olisi odoteltava, kunnes öljy laskeutuu ja tikusta näkyy todellinen öljyn pinnan korkeus. Että onkohan mahdollisesti kyse tästä, kun et tahdo saada selvää siitä tikusta.Poy kirjoitti:Saako 9-3:en jotain tarvike öljyn mittatikkua oikealla max-min asteikolla, joka olisi edes samantapainen kuin OG900:ssa? En ole koskaan saanut tuosta mustasta muovisesta mitään selvää.

Saab mennen tullen
-Rane-
-Rane-
Kyllä minä ne max-min rajat näen.peinu kirjoitti:Eihän siinä tikussa ole mitään epäselvää. Mustassa mokkulassa on neliön muotoinen osa, mikä on min-max -väli. Ohjekirjassa neuvotaan varmaan ihan havainnekuvin.
-Panu
Esim. hämärässä ei saa selvää missä se öljyraja menee, kun molemmat ovat mustia. Jos siellä olisi öljyä vähän, niin eikö se mokkula voi sotkeutua kuitenkin siihen öljyyn? Minulla on aina se mokkula öljyssä, niin laittavatko ne sitten max rajan yli öljynvaihdossa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Kyllähän Saabikin harrastaa tuotekehittelyä, eli kun viimeiset viistoistavuotta on niitä mustia mokkuloita kiroiltu niin nyt kuulemma viimeisimmissä Ysivitosissa on mokkulan materiaali vaaleata muovia, tästä oli juttua ja kuvakin tuolla toisella osastolla joskus.
Kannattaisi ehkä vertailla 9-3 / 9-5 tikkuja pituudeltaan että olisivatko peräti vaihtokelpoisia..?
Kannattaisi ehkä vertailla 9-3 / 9-5 tikkuja pituudeltaan että olisivatko peräti vaihtokelpoisia..?
Joku vei jalat puustani! Ysivitosissa tosiaan on valkoinen mittatikku ollut varmaan kymmenen vuotta. kone kuitenkin on sama niin eiköhän tikutkin sovi ristiin ainakin T7 

Minä ostin Saabiin varaosatiskiltä uuden mittatikun, jossa mokkula on vaalea.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
Paljonko kustansi? Tuo on kyllä todella rasittava, saa hinkata huolella puhtaaksi sen muovin ja siltikin on hankalaa erottaa öljyn määrää jos on vähänkään hämärää.
Saattavat laittaa, ainakin mulla laittoivat. Ei haitanne pieni ylitys.Minulla on aina se mokkula öljyssä, niin laittavatko ne sitten max rajan yli öljynvaihdossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
En yhtään muista mitä maksoi. Mutta ei se mahdottomia voinut olla kun minäkin päädyin sen oikein Saabilta ostamaan. Ja näyttää se uusi korkki konehuoneessa hienolta. 

- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80