NG 900 -94 ajettu 226.000km. Kylmänä ajoittain syttyy CHECK GEARBOX -valo palamaan. Samalla tehot häviävät. Pieni taukopaikalla ja kohta valo sammuu.
Onko kenelläkään tietoa, mitä tämä meinaa ja onko vaarallista tai/ja korjattavissa?
Muuten laatikko toimii normaalisti ja on äänetön.
Check Gearbox???
Re: Check Gearbox???
Yksi vikaherkkä kohta on vaihdekepin asentokytkin. Sijaitsee konetilassa akun alla. Kytkimen sisällä tuppaa kontaktipinnat hapettumaan, mikä aiheuttaa tollasia ongelmia erityisesti kylmällä. Uusi maksaa muistaakseni 300-400e, mutta sen vanhankin voi purkaa ja puhdistaa, jos on näppärä ja kärsivällinen. Olen nähnyt kuvalliset ohjeetkin jossain. Mulla on ollut toisinaan samaa vikaa, kun lähtee liikkeelle. Sammutus, vaihdekepin heilutus edestakaisin ja uusi startti on toistaiseksi auttanut.
900SE V6 -94
Re: Check Gearbox???
edellisestä postauksesta päätellen kyseessä on automaattivaihteinen ? Öljymäärä, koska vaihdettu ? Vikakoodien luvulla voisi myös paljastua jokin yksittäinen solenoidi tms jonka toiminta alkaa hiipumaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 22:07
Re: Check Gearbox???
Öljy ovat tuoreet, mutta tämä selvityksesi on hyvin järkevän kuuloinen. Mahtaisko kuvia löytyä mistään? Mikä se osa on nimeltään, niin voisin etsiä kaverina.knoro kirjoitti:Yksi vikaherkkä kohta on vaihdekepin asentokytkin. Sijaitsee konetilassa akun alla. Kytkimen sisällä tuppaa kontaktipinnat hapettumaan, mikä aiheuttaa tollasia ongelmia erityisesti kylmällä. Uusi maksaa muistaakseni 300-400e, mutta sen vanhankin voi purkaa ja puhdistaa, jos on näppärä ja kärsivällinen. Olen nähnyt kuvalliset ohjeetkin jossain. Mulla on ollut toisinaan samaa vikaa, kun lähtee liikkeelle. Sammutus, vaihdekepin heilutus edestakaisin ja uusi startti on toistaiseksi auttanut.
Jussi
Re: Check Gearbox???
Tässä yksi.
http://bellsouthpwp.net/m/a/mattiaso/We ... to/diy.htm
Sen kytkimen purkuohjeetkin on jossain.
Hakusanoina voi käyttää neutral switch tai gear selector switch tms.
http://bellsouthpwp.net/m/a/mattiaso/We ... to/diy.htm
Sen kytkimen purkuohjeetkin on jossain.
Hakusanoina voi käyttää neutral switch tai gear selector switch tms.
900SE V6 -94
Re: Check Gearbox???
Jaahas, otetaas osaa tähän(kin) ketjuun.
Pari kertaa on Cabbessa jäänyt tuo Check gear box palamaan käynnistyksen jälkeen, jokakerran sammunut uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Laatikossa viikonvanhat ja oikeat öljyt, eikä toiminnassa ole tuntunut mitään vikaa.
Testerissä en ole vielä käyttänyt, tarttis varmaan läppärillä kokeilla.
Kyseessä siis vm-96 2.3 vapari automaatilla
Pari kertaa on Cabbessa jäänyt tuo Check gear box palamaan käynnistyksen jälkeen, jokakerran sammunut uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Laatikossa viikonvanhat ja oikeat öljyt, eikä toiminnassa ole tuntunut mitään vikaa.
Testerissä en ole vielä käyttänyt, tarttis varmaan läppärillä kokeilla.
Kyseessä siis vm-96 2.3 vapari automaatilla

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Check Gearbox???
siinä akun vieressä on niitä johtosarjoja, niin niitten liittimiin kannattaa suihkia ensihätään jollakin hapettamista estävällä sprayllä...
se asentohärveli lootan päällä, niin on sitten siinä liitin silleen kiinni, että ite en ainakaan saanut mokomaa liitintä edes irti siitä...
jotenkin liimattu kiinni.
se asentohärveli lootan päällä, niin on sitten siinä liitin silleen kiinni, että ite en ainakaan saanut mokomaa liitintä edes irti siitä...
jotenkin liimattu kiinni.