tuhojuho kirjoitti:Onkohan kuoren sisään päässyt kosteutta, joka jäätyy, vai voiko vika olla laatikon päässä?
Voihan se vaijeri jäätyä jos sinne on kaadettu vettä, pienikin määrä voi riittää. Ja jos kerran lämmetessään alkaa toimia, vika ei voine olla mikään laatikon sisäinen epäkeskon kickdown-nokkapyörän kuluminen tms. Varsinkin jos vielä saisit kokeiltua poistuuko ongelma pakkasaamunakin pelkällä vaijerin lämmittämisellä, niin diagnoosi olisi varma. 
Kai sinne vaijeriin voisi yrittää uittaa ATF:ää kaasuläpän puoleisesta päästä, tuskin ainakaan haittaa vaikkei ehkä vaijeria kuivatakaan. 
Ja kuinka hankala on irottaa/vaihtaa vaijeri ilman nosturia?
Vaijerin vaihtamiseen ei tarvita nosturia, yläkautta purat akkutelineen ja vaihteiston kannen ja venttiiliaivon pois. Sitten näkyykin jo vaijerin pää, tässä kuvassa tuo ylempi, joka menee vaaleaan muoviosaan. 
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age22.html
Minkälaisesta autosta on kyse, onko turbo, onko vaihteiston kannnessa huohotusventtiili vai yrittääkö huohottaa mittatikun kautta, onko mittatikku oikeanlainen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00