GM:n konkurssi lähellä?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tunti sitte tuli BBC:llä että GB on myöntänyt 17 biljaardia ( ) taalaa lainaa autoteollisuudelle. Toimintojen uudelleenorganisointiin annetaan aikaa 31.3. saakka - jos ei onnistu vaihtoehtona on Chapter 11.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=155899tommij kirjoitti:Tunti sitte tuli BBC:llä että GB on myöntänyt 17 biljaardia ( ) taalaa lainaa autoteollisuudelle. Toimintojen uudelleenorganisointiin annetaan aikaa 31.3. saakka - jos ei onnistu vaihtoehtona on Chapter 11.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Sinä siis kuulut niihin ihmisiin, jotka uskovat kirkkain silmin sen, että Saabin 10 vuoden turvallisuuskehitys on ollut täyttä ajanhukkaa, kun suuren ja mahtavan Folksamin tutkimuksessa og9-3 saa paremman arvosanan kuin 9-3SS.Tri-Lo kirjoitti:
Määrittele "totta"? Ovathan ne siinä parantuneet, jotkut toisia enemmän. Mutta on se edelleen 2 eri asiaa tehdä auto sen verran turvalliseksi kuin jotkut vaatimukset taikka tietty määrä euro-ncap tähtiä vaatii, kuin tehdä se omien arvostuksien takia, omatahtoisesti. Millä ajaisit kolarin jos olisi pakko, mutta automerkin saisit valita? Rehellisesti.
Ihan rehellisesti, kummassa noista autoista sinä istuisit mieluummin kolarissa?
Itse ei ainakaan tarvitsisi kahta kertaa miettiä 80-luvun Opelin pohjalle rakennetun auton, tai tämän vuosikymmenen turvallisuusajattelun mukaisen auton välillä
Edelleen uskallan väittää, että vakuutusyhtiöiden tutkimuksissa sattumien mahdollisuus on huomattavasti suurempi kuin törmäystestissä.
Miksi ihmeessä valmistajilla kesti n. 5-10v siihen, että saavat autoistaan turvallisia edes kolaritesteissä, jos auto voidaan helposti optimoida sellaiseen?
Jotain tietysti kertoo ruotsalaisten arvostuksista se, kun Euro-NCAP ekaa kertaa testasi istuimien turvallisuutta peräänajossa, niin Volvo oli kirkkaasti kärjessä.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ääh.. Miksen istuisi mieluummin 9-3SS:ssä, Saabin tuoreemmassa tuotteessa?Rommitommi kirjoitti:Sinä siis kuulut niihin ihmisiin, jotka uskovat kirkkain silmin sen, että Saabin 10 vuoden turvallisuuskehitys on ollut täyttä ajanhukkaa, kun suuren ja mahtavan Folksamin tutkimuksessa og9-3 saa paremman arvosanan kuin 9-3SS.Tri-Lo kirjoitti:
Määrittele "totta"? Ovathan ne siinä parantuneet, jotkut toisia enemmän. Mutta on se edelleen 2 eri asiaa tehdä auto sen verran turvalliseksi kuin jotkut vaatimukset taikka tietty määrä euro-ncap tähtiä vaatii, kuin tehdä se omien arvostuksien takia, omatahtoisesti. Millä ajaisit kolarin jos olisi pakko, mutta automerkin saisit valita? Rehellisesti.
Ihan rehellisesti, kummassa noista autoista sinä istuisit mieluummin kolarissa?
Itse ei ainakaan tarvitsisi kahta kertaa miettiä 80-luvun Opelin pohjalle rakennetun auton, tai tämän vuosikymmenen turvallisuusajattelun mukaisen auton välillä
Oliko Saabinkin penkki mukana?Rommitommi kirjoitti:Jotain tietysti kertoo ruotsalaisten arvostuksista se, kun Euro-NCAP ekaa kertaa testasi istuimien turvallisuutta peräänajossa, niin Volvo oli kirkkaasti kärjessä.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tossa jutussa sanottiin, että myynti on tippunut 25%. Joku aika sitten oli juttua, että Euroopassa on monen mallin myynti tippunut yli 30%, esim. Volvon xc90.
Että ei mene hyvin niillä muillakaan.
Kuinka ison osan GM:n tappioista tekee Saab?
Että ei mene hyvin niillä muillakaan.
Kuinka ison osan GM:n tappioista tekee Saab?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: GM:n konkurssi lähellä?
On ollut paljon juttuja saabista tänään lehdissä. Ja tässä tulee vielä yksi lisää.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 11&ext=rss
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Uutista pukkaa: http://jalopnik.com/5127403/saab-for-sa ... ow-reserve
Eli joku kieroutuneella huumorintajulla varustettu myyjä on pistänyt tehtaan eBayhin myyntiin. Toisaalta, sillä on on 100 % positiivinen palaute, kerätäänkö kolehti
Eli joku kieroutuneella huumorintajulla varustettu myyjä on pistänyt tehtaan eBayhin myyntiin. Toisaalta, sillä on on 100 % positiivinen palaute, kerätäänkö kolehti
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tämä on hyvin tyypillistä kun jotain halutaan lyödä, lyödään sitä kunnolla. Ei varmasti ole Saab 25% myynninlasku huonoimpia merkkejä, mutta eipä muista kirjoitella mitään!? Suomen GM ei ole koskaan tehnyt mitään edistääkseen Saabin myyntiä eikä sitä tee nyttenkään. Surullista, todella. Auto kun on hinta laatusuhteeltaan ihan hyvä auto. Mielikuvia pitäisi pyrkiä muokkaamaan ja saada ihmiset koeajamaan Saab. Tällainen suurempi mielikuvan muutos ja markkinointi vie vuosia ja niin kauan kuin itse olen ollut merkistä kiinnostunut ei maahantuoja ole tehnyt juuri mitään.Nikke_M kirjoitti:On ollut paljon juttuja saabista tänään lehdissä. Ja tässä tulee vielä yksi lisää.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 11&ext=rss
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Markinaali merkki,miksi niitä pitäs myyvä kuin tojoo....
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ei kai siitä ole kysymys, vaan siitä, että yrityksen on toimittava kannattavasti. Ei ole järkeä sijoittaa sellaiseen kohteeseen, jossa varat vain hupenevat.kari 2 kirjoitti:Markinaali merkki,miksi niitä pitäs myyvä kuin tojoo....
Perinneyhdistykset ovat asia erikseen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Rahan takia, siksi niitä varmaan valmistetaankin jotta tienattaisiin rahaa. Saabit ei kuitenkaan ole niin hintavia että muutaman myynnillä ei koko organisaatiota ylläpidetä.kari 2 kirjoitti:Markinaali merkki,miksi niitä pitäs myyvä kuin tojoo....
Mitä useampi auto liikenteessä sitä enemmän menee varaosia ja huoltopalveluita. Jälkimarkkinoilta se raha oikeasti tulee eikä autojen myynnillä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php? ... 15&taal=US
DETROIT (AFP)--General Motors Corp. (GM) on Thursday dismissed reports that it hasn't found any interested buyers for Saab
------------
Huhujen mukaanhan GM yrittää kaupitella Saabia ilman suunnittelu-osastoja, joita GM itse tarvitsee jatkossakin. Tuskin sitä kukaan pelkkää brändiä ostaa hirmuhinnalla.
DETROIT (AFP)--General Motors Corp. (GM) on Thursday dismissed reports that it hasn't found any interested buyers for Saab
------------
Huhujen mukaanhan GM yrittää kaupitella Saabia ilman suunnittelu-osastoja, joita GM itse tarvitsee jatkossakin. Tuskin sitä kukaan pelkkää brändiä ostaa hirmuhinnalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ikävä kyllä taitaa olla niin että ihmisten koeajolle saaminen ei edistä myyntiä koska sitä edistää ne mainitsemasi mielikuvat. Suurin myyntiin vaikuttava tekijä on minun mielestä se että paljonko jotain autoa myydään, se on naurettavaa mutta suurin osa ihmisistä on sopuleita jotka seuraa sokeina myyntilukuja, Tuulilasin testejä koska eivät ymmärrä autoista yhtään mitään eikä osaa edes nähdä eroja niiden ajo-ominaisuuksissa. Sitten kun hinta, käyttötarkoitus ja ehkä joku muu pakollinen kriteeri täyttyy niin ostopäätös tehdään ihan mielikuvien ja ennakkoasenteiden perusteella.Twarrior kirjoitti: Auto kun on hinta laatusuhteeltaan ihan hyvä auto. Mielikuvia pitäisi pyrkiä muokkaamaan ja saada ihmiset koeajamaan Saab. Tällainen suurempi mielikuvan muutos ja markkinointi vie vuosia ja niin kauan kuin itse olen ollut merkistä kiinnostunut ei maahantuoja ole tehnyt juuri mitään.
Saab on päästänyt ostajakuntansa muille merkeille omaa tyhmyyttään. Meni liian pitkään että ei ollut oikeassa hintaluokassa farkkumallia silloinkun hatchbackit meni muodista. Pitää ymmärtää seurata markkinoita ja vastata niiden vaatimuksiin nopeasti, muuten tippuu kuin eno veneestä.
9000CS 2,3