Gothika kirjoitti:Tietenkin kannattaa muistaa, varsinkin jos tuntitöinä teettää, että tietty valvonta on hyvästä. Mutta jos sinne jää liika norkoilemaan työn tahti vaan hidastuu, kun joutuu "isäntää" hyysätä koko ajan.
Meillä pesutilojen remontoinnissa pari vuotta sitten niin kävin urakoitsijan työnjohtajan kanssa aamulla klo 7 läpi mitä tekevät sinä päivänä. Olin puhelimella tavoitettavissa ja hain paikalle tarvikkeita purkaen niitä autotalliin. Illalla kaveri näytti mitä tehty, mihin ei saa koskea, miten edetään ja mitä tarvitaan.
Remontti valmistui aikataulussa ja työnjälki hyvä.
Tosi hyvä oli se että purkuvaiheessa itse halusivat näyttää rakenteiden kunnon, korjausvaiheessa samoin. Pintamateriaalien laitossa, vesipistepaikoissa, sähköjohtojen, valojen, viemäröintireikien ja ovien sijainnissa kaikissa halusivat meidän mielipiteen ja hyväksynnän ennen asentamista. Myös kehottivat kuvaamaan itsellemme eri vaiheiden jälkeen dokumenttia.
Kyllä minä ainakin käytän jatkossa jos tarvitsen tätä urakoitsijaa, lisäetuna kun vielä oli se että sama firma sisälsi rakennus, lvi ja sähköasentajat.
Itse asiassa arvioitu kustannusarvio ja aika alittuivat tuntitöinä kuin mitä urakkahintana ja aikana antoivat.