Tonnari nykii...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Tonnari nykii...

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Nyt olis apu tarpeen.

Oireet pahenevat ja eilen katkesi matka pari kertaa kuin avaimesta olisi kääntänyt. Yhtä-äkkiä kone seis ei mitään nykimisiä jne.

Vaihdettu tulpanjohdot, pyöriä, virranjakajan kansi, puola, tulpat, by-pass, sytytyksen pääteaste, akku, alipaineletkut..

Sammumisen syyn taisin selvittää, koska puolan johto oli tehty tehtaalla väärin. Sillä seurauksella, että puolan ja johdon välissä lyönyt jäljistä päätellen tulta.

Bensapuolesta ei ole kiinni koska otin bensapumpun sulakkeen irti ja oireet oli erilaiset kun menovesi loppuu.

Tänään töihin ajellessa koneen ollessa kylmä toimi kuin unelma. (eilen vaihdoin pääteasteen) Ja luulin ongelman poistuneen mutta kun saavuttaa normaalin lämpötilan niin alkaa temppuilu. Vieläpä niin, että nykii vain kolmosella tasakaasulla 60 km/h. (+-10km/h)

Yritin hakea ohjetta kaasuläpänanturin vastusarvoille mutta ei löytynyt. Muistaako kukaan missä topicissa nuo arvot oli?

Mitä muita sähköosia kannataa tarkistaa/vaihtaa?
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eikös kaasuläpän asentoa seurata LH 2.2 ja LH 2.4 ja 2.4.1:ssä ihan vaan kytkimellä, josta ei erikseen resistansseja mittailla. Asentoanturi on sitten 2.4.2:ssa.

http://marge.datium.fi/~knox/Polttoaine ... 985-93.zip
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Ok. kiitos. Eli taas yksi vaihtoehto vähemmän.

Selailin townsend importsin sivuja ja sieltä löytyi kohta jossa mainitaan siirtopumpun tekevän vastaavia oireita.

Ei kai tässä auta kun motonettiin tilaus sisään ja kokeilemaan :evil:
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Mikko 1976 kirjoitti:Ok. kiitos. Eli taas yksi vaihtoehto vähemmän.

Selailin townsend importsin sivuja ja sieltä löytyi kohta jossa mainitaan siirtopumpun tekevän vastaavia oireita.

Ei kai tässä auta kun motonettiin tilaus sisään ja kokeilemaan :evil:
Halvempaa olisi koittaa ensin koneen lämpöanturia (imusarjan laipassa kiinni)

Ja siirtopumpun pystyy testaamaan kikkailemalla, ts. tankki täyteen ja virittää bensapumpun yksinään tankkiin lillumaan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Itsellä...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...joskus tonnari teki samantapaisia oireita. Ei startannut ja joskus kesken ajon sammui. Vika viime kädessä HALL -anturissa. Viisaammat selittäköön, mikä se on. Ilmeisesti virranjakajan sisällä joku "reikälevy"... :oops:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Eilen vaihdoin lämpötila-anturin, ropasin virranjakaa ja tutkin egr -venttiililin alipainelähdöt.

Toinen reikä aivan tukkeessa (kaasuläppäkoteloon tuleva) ja toisestakin tuntui jotakin ruosteen tapaista tulevan. Suihkuttelin röppöä sisään ja eilen koeajolla ja tänään töihin tullessa pari kerta pieni vaimea nykäys pintakaasulla. Ei läheskään sellaista kuin parina viime päivänä.

Luin kaikki vanhat egr -topicit läpi ja niissä moni oli repinyt koko alipainekellon letkuineen/putkineen pois.

Onko tietoa, jos vain tulppaisi imusarjasta kellolle tulevan letkun. Eikö pitäisi vastata samaa kuin repisi koko systeemiin irti?
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Vastaa Viestiin