Nyt olis apu tarpeen.
Oireet pahenevat ja eilen katkesi matka pari kertaa kuin avaimesta olisi kääntänyt. Yhtä-äkkiä kone seis ei mitään nykimisiä jne.
Vaihdettu tulpanjohdot, pyöriä, virranjakajan kansi, puola, tulpat, by-pass, sytytyksen pääteaste, akku, alipaineletkut..
Sammumisen syyn taisin selvittää, koska puolan johto oli tehty tehtaalla väärin. Sillä seurauksella, että puolan ja johdon välissä lyönyt jäljistä päätellen tulta.
Bensapuolesta ei ole kiinni koska otin bensapumpun sulakkeen irti ja oireet oli erilaiset kun menovesi loppuu.
Tänään töihin ajellessa koneen ollessa kylmä toimi kuin unelma. (eilen vaihdoin pääteasteen) Ja luulin ongelman poistuneen mutta kun saavuttaa normaalin lämpötilan niin alkaa temppuilu. Vieläpä niin, että nykii vain kolmosella tasakaasulla 60 km/h. (+-10km/h)
Yritin hakea ohjetta kaasuläpänanturin vastusarvoille mutta ei löytynyt. Muistaako kukaan missä topicissa nuo arvot oli?
Mitä muita sähköosia kannataa tarkistaa/vaihtaa?
Tonnari nykii...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Tonnari nykii...
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Eikös kaasuläpän asentoa seurata LH 2.2 ja LH 2.4 ja 2.4.1:ssä ihan vaan kytkimellä, josta ei erikseen resistansseja mittailla. Asentoanturi on sitten 2.4.2:ssa.
http://marge.datium.fi/~knox/Polttoaine ... 985-93.zip
http://marge.datium.fi/~knox/Polttoaine ... 985-93.zip
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Ok. kiitos. Eli taas yksi vaihtoehto vähemmän.
Selailin townsend importsin sivuja ja sieltä löytyi kohta jossa mainitaan siirtopumpun tekevän vastaavia oireita.
Ei kai tässä auta kun motonettiin tilaus sisään ja kokeilemaan
Selailin townsend importsin sivuja ja sieltä löytyi kohta jossa mainitaan siirtopumpun tekevän vastaavia oireita.
Ei kai tässä auta kun motonettiin tilaus sisään ja kokeilemaan

#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Halvempaa olisi koittaa ensin koneen lämpöanturia (imusarjan laipassa kiinni)Mikko 1976 kirjoitti:Ok. kiitos. Eli taas yksi vaihtoehto vähemmän.
Selailin townsend importsin sivuja ja sieltä löytyi kohta jossa mainitaan siirtopumpun tekevän vastaavia oireita.
Ei kai tässä auta kun motonettiin tilaus sisään ja kokeilemaan
Ja siirtopumpun pystyy testaamaan kikkailemalla, ts. tankki täyteen ja virittää bensapumpun yksinään tankkiin lillumaan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Itsellä...
...joskus tonnari teki samantapaisia oireita. Ei startannut ja joskus kesken ajon sammui. Vika viime kädessä HALL -anturissa. Viisaammat selittäköön, mikä se on. Ilmeisesti virranjakajan sisällä joku "reikälevy"... 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Eilen vaihdoin lämpötila-anturin, ropasin virranjakaa ja tutkin egr -venttiililin alipainelähdöt.
Toinen reikä aivan tukkeessa (kaasuläppäkoteloon tuleva) ja toisestakin tuntui jotakin ruosteen tapaista tulevan. Suihkuttelin röppöä sisään ja eilen koeajolla ja tänään töihin tullessa pari kerta pieni vaimea nykäys pintakaasulla. Ei läheskään sellaista kuin parina viime päivänä.
Luin kaikki vanhat egr -topicit läpi ja niissä moni oli repinyt koko alipainekellon letkuineen/putkineen pois.
Onko tietoa, jos vain tulppaisi imusarjasta kellolle tulevan letkun. Eikö pitäisi vastata samaa kuin repisi koko systeemiin irti?
Toinen reikä aivan tukkeessa (kaasuläppäkoteloon tuleva) ja toisestakin tuntui jotakin ruosteen tapaista tulevan. Suihkuttelin röppöä sisään ja eilen koeajolla ja tänään töihin tullessa pari kerta pieni vaimea nykäys pintakaasulla. Ei läheskään sellaista kuin parina viime päivänä.
Luin kaikki vanhat egr -topicit läpi ja niissä moni oli repinyt koko alipainekellon letkuineen/putkineen pois.
Onko tietoa, jos vain tulppaisi imusarjasta kellolle tulevan letkun. Eikö pitäisi vastata samaa kuin repisi koko systeemiin irti?
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83