Kuupan pulttijako / Spacerit
Re: Kuupan pulttijako / Spacerit
Hei, eikös tuon keski(tys)reiän halkaisijakin vaikuta siihen, mitä vanteita voi käyttää?
Vaikuttaa!Eli noihin kuvan spacereihin ei oikeastaan alle 65mm keskitystä varmaan saa sorvattua,että jäisi edes pieni kranssi siihen.
Ehdotuksia keskireiän halkaisijalle?50mm?Tolla jäis minimiksi ehkä noin 55mm keskireiällä oleva.Sen alle ei taida hirveästi vanteita olla.
Kolme kiinnostunutta ilmottautunut yv:llä.Lisää?
Edit.aivopieru poistettu,eihän näihin pitänytkään tulla niitä toisia reikiä.
Ehdotuksia keskireiän halkaisijalle?50mm?Tolla jäis minimiksi ehkä noin 55mm keskireiällä oleva.Sen alle ei taida hirveästi vanteita olla.
Kolme kiinnostunutta ilmottautunut yv:llä.Lisää?
Edit.aivopieru poistettu,eihän näihin pitänytkään tulla niitä toisia reikiä.

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
AKE:n ohje rakennemuutoksista mainitsee asiasta:Saab.96 kirjoitti:Olen siinä käsityksessä että jos levikepala kiinnitetään autoon auton omilla pulteilla saa se olla paikallaan myös katsastuksessa eikä katsastussetä sitä moiti. Tosin jos niin ei ole voi aina laittaa orkkisvanteet katsastukseen alleSonett73 kirjoitti:Moikka Sympaattiset Saabistit!
Jotenkin minua epäilyttää, ettei tollaset ole laillisia Suomen tieliikenteessä. Voi olla, että katsastussedät eivät noista tykkää....
Ari
Eli omatekoiset eivät kelpaa katsastajalle.Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vaihtaa vanteet katsastukseen..
///M
www.skulte.com tuolta näyttäs löytyvän hintaan 199$ jos tuo keskireikä käy.
Jakohan on tuo sama 5x6,5" kun Land/Range Rover.
96 -73
96 -76 vuorotteluvapaalla
96 -75 kustom
96 -76
96 -76 vuorotteluvapaalla
96 -75 kustom
96 -76
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Land / Range Rover:in jako ja keskireiä lienee aika sama, oon kuullu että niitä on käytetty kajakeissa.PeTorace kirjoitti:http://www.skulte.com tuolta näyttäs löytyvän hintaan 199$ jos tuo keskireikä käy.
Mutta:
"The price shown is for one pair (two) adapters."
199 dollaria pari eli yhteensä 398 dollaria + rahdit, tulee varmasti halvemmaksi teettää ne täällä jossain pajassa..
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Millai onko noita suunniteltu tehtävän alumiinista vai ihan paskaraudasta. Aattelin vain että alumiinista tehtäessä jää aika ohkaseks noi kiinnitys kohdat. Kuitenkin taas niin paljon ohkanen pulikka et mahtasko rautasen paino nousta kovinkaan suureksi.
Alumiinista mä meinasin.Eiköhän ne kestä.
///M
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Tässä hinta Tommi´s Billetilta:
Aine maksaa 36.60/kpl ja tuohon menee noin 1,5-2h/kpl tekemisseen eli noin 1 työpäivä = 6h-270.- 8h-360.-
Eli yhteensä neljälle tulee hintaa himpun verran yli 500 Euroa!!!
Aine maksaa 36.60/kpl ja tuohon menee noin 1,5-2h/kpl tekemisseen eli noin 1 työpäivä = 6h-270.- 8h-360.-
Eli yhteensä neljälle tulee hintaa himpun verran yli 500 Euroa!!!
Jäsen #1682
Hyi viddu
Nyt on kahdeksan kiinnostunutta,laitan tänään illalla kyselyn leikkauksesta.Siis jos Saab.96 ottaa myös?
Kaikki jotka on mulle kertonut kiinnostuksensa,laittakaa yv:nä taikka tähän viestin jatkoksi,minkäkokoisella keskireiällä ja minkä pulttijaon haluatte noihin.
Materiaali on se 22mm alumiini,eli sorvattaessa 17mm paksuiksi,jää keskityskranssia 5mm,joka on varmasti riittävä.
Laitan ne mitkä tiedän:
MikkoH:4x114,3/63,5
Minä:4x114,3/63,5
ju96:mitat?
Mneva:Jaoksi 5x114,3/63,5(mahd 2srj)
Playboy:4x114,3/63,5
Frostgrey:5x110/63,5 keskireikä
jukkis79:Jako 4x100mm, keskireikä 52mm
Saab.96:5x110/63,5 keskireikä
Luulen,että tuo keskireikä olis kaikille aika sopiva?Eli varmaan minimissään tulevassa vanteessa voi olla n.65mm keskireikä,jää millin paikkeille kranssia siihen keskittämiseen.Ei kovin monessa vanteessa alle tuon kai ole?
Viestin jatkoksi vaan nimeä ja mittoja!Neuni?

Nyt on kahdeksan kiinnostunutta,laitan tänään illalla kyselyn leikkauksesta.Siis jos Saab.96 ottaa myös?
Kaikki jotka on mulle kertonut kiinnostuksensa,laittakaa yv:nä taikka tähän viestin jatkoksi,minkäkokoisella keskireiällä ja minkä pulttijaon haluatte noihin.
Materiaali on se 22mm alumiini,eli sorvattaessa 17mm paksuiksi,jää keskityskranssia 5mm,joka on varmasti riittävä.
Laitan ne mitkä tiedän:
MikkoH:4x114,3/63,5
Minä:4x114,3/63,5
Mneva:Jaoksi 5x114,3/63,5(mahd 2srj)
Playboy:4x114,3/63,5
Frostgrey:5x110/63,5 keskireikä
jukkis79:Jako 4x100mm, keskireikä 52mm
Saab.96:5x110/63,5 keskireikä
Luulen,että tuo keskireikä olis kaikille aika sopiva?Eli varmaan minimissään tulevassa vanteessa voi olla n.65mm keskireikä,jää millin paikkeille kranssia siihen keskittämiseen.Ei kovin monessa vanteessa alle tuon kai ole?
Viimeksi muokannut Suppari, Ti Tammi 20, 2009 11:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
///M
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mukana ollaan!Suppari kirjoitti:Hyi viddu![]()
Laitan ne mitkä tiedän:
MikkoH:4x114,3/keskireiäksi varmaan toi kuvassa oleva eli 63,5?Mikko korjaa tarvittaessa!
Minä:Samanlaiset kuin yllä
Mneva:2 sarjaa mahdollisesti,mitat?
Playboy:mitat?
Frostgrey:Kuvanmukaiset,eli 5x110/63,5 keskireikä
jukkis79:mitat?
Saab.96:millä mitoilla?
Saab.96: Kuvanmukaiset,eli 5x110/63,5 keskireikä (9-5:n vanteelle sopiva)
Jäsen #1682
Reiäksi varmaan riittää se 63,5 mm, mutta olakkeen ulkohalkaisíja tarvii olla 71,5 mm, jos sillä meinaa keskittääkin.
Jaoksi 5x114,3 ja reiäksi riittää 63,5, keskityksen ulkohalkaisijaksi 70mm. Hinnan muodostuksen mukaan yksi tai kaksi sarjaa.
Joo,mutta nää on vaan ''aihiot'',eli jokainen saa itte sorvauttaa ne loppuun,ja tehdä jenkat/upotukset jne.Eli leikattuna vaan pyöreä kiekko,keskireikä ja molemmat jaot.ELI AIHIOT!
Oletuksena pidetään nyt,että kaikille tulee m12x1,5 mm jenkalle sopiva reikä,jos ei ole näin,ilmoita.
Oletuksena pidetään nyt,että kaikille tulee m12x1,5 mm jenkalle sopiva reikä,jos ei ole näin,ilmoita.
///M
Mikä tuon kuupan jaon pultinreiän koko on?Eli pelkästään se mistä kierre menee läpi,jokainenhan koneistaa itse ne upotukset.En saa selvää kuvasta enkä jaksa lähteä talliin mittailemaan.
///M