Onko moni tehnyt moista remonttia og900seen???
Itse en suosittele ainakaan moottori paikallaan, ku vahdoin just.
Ootteko miten toteuttanut esim. imu putken koska sitä vanhaa ei oikeen saa siihen isoon imu puoleen laitettua.
Huomenna teen ite siihen semmosen isomman mutta, kannattaako siihen uuteen laittaa sitä huohotus putkea kiinni??? Kun ajattelin laittaa siihen erillisen huohotus pullon.
turbon vaihto garret T03/4
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
turbon vaihto garret T03/4
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Mikäs siinä ite vaidoin saabiini ´900vm84 t16:nen niin sen mitsun vesijäähdytteisen ahtimen... ja moottori oli paikoillaan...
Ei siinä muuta ollu hankalaa kun se paikalleen laittaminen kun moottori on kallistettu 45`astetta kyljelleen ja turbo piti laittaa sinne pakosarjan kanssa...
Ja tein samalla kupari tiivisteen sinne turbon ja pakosarjan väliin että kestäis... olen itekkin kyllä ajatellu vaihtaa tohon garretin 3/4 hybridiin... ihan vain vaihtelun vuoksi...

Ei siinä muuta ollu hankalaa kun se paikalleen laittaminen kun moottori on kallistettu 45`astetta kyljelleen ja turbo piti laittaa sinne pakosarjan kanssa...

Ja tein samalla kupari tiivisteen sinne turbon ja pakosarjan väliin että kestäis... olen itekkin kyllä ajatellu vaihtaa tohon garretin 3/4 hybridiin... ihan vain vaihtelun vuoksi...

-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Joo kannattaa vaihtaa, kävin just koe ajolla ja kyllä viheltää.
Se turbon alempi öljy putki on vaan niin pirun vaikee saaha kiinni, vuotaa öljyä ku mikäkin...
Mut mites se huohotus homma, oliko se mitsu ihan normaali kokonen vai vähän isompaa mallia? Tossa 3/4sessa imu puoli ottaa ihan pikkusen kytkin kopan kylkeen kiinni mut sekin homma saahaan kuntoon talvella ku nostan koneen pois.

Se turbon alempi öljy putki on vaan niin pirun vaikee saaha kiinni, vuotaa öljyä ku mikäkin...
Mut mites se huohotus homma, oliko se mitsu ihan normaali kokonen vai vähän isompaa mallia? Tossa 3/4sessa imu puoli ottaa ihan pikkusen kytkin kopan kylkeen kiinni mut sekin homma saahaan kuntoon talvella ku nostan koneen pois.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
kyllä tuo aero nyt vähän paremmin tottelee kaasu jalkaa, vapaalla jos polettaa niin ei meinaa keritä ees painaa kaasua pohjaan ku on jo yli 6000rpm. Sitten ehkä jos ihan kunnolla polkasee mut sit ei kerkee nostaa jalkaa pois.
Muistakaa uusia turbon öljyputkien tiivisteet jos vaihdatte/irroitatte ahdinta autosa, ne maksaa n.2€ kappale ja voi säästyä ikäviltä öljyvuodoilta.
Muistakaa uusia turbon öljyputkien tiivisteet jos vaihdatte/irroitatte ahdinta autosa, ne maksaa n.2€ kappale ja voi säästyä ikäviltä öljyvuodoilta.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o