Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Mulla on noita viininpunaisia sisustoja parikin sarjaa. Likaisia toki ovat, mutta muistaakseni ehjiä ainakin toiset. Ei ole kalliita jos viitsii tulla irrottelemaan/hakemaan pois. Seinäjoen lähistöllä ovat siis.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Eilen illalla aloitettiin äänieristeiden laittaminen.
Ensiksi laitettiin lisäeristyksiä etuovien ovipahvien takusiin.

Myös takapahveihin laitettiin äänieristehuopaa.

Lopuksi vielä laitettiin takapyörienkaariin eristettä.

Ensiksi laitettiin lisäeristyksiä etuovien ovipahvien takusiin.

Myös takapahveihin laitettiin äänieristehuopaa.

Lopuksi vielä laitettiin takapyörienkaariin eristettä.

-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Tänään laittelin vöitä paikoilleen ja takakonttiin vasemmanpuoleisen kankaan sekä takapenkkiläisen sivupahvin.
Ei siis mitään ihmeempiä tänään, sunnuntaina jatketaan, koska huomenna mennään pelaamaan kurlinkia salibandy -joukkueemme kanssa ja saunailta vielä päälle
Ei siis mitään ihmeempiä tänään, sunnuntaina jatketaan, koska huomenna mennään pelaamaan kurlinkia salibandy -joukkueemme kanssa ja saunailta vielä päälle

-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Tänään aika kului lähinnä takakontissa.
Ensimmäiseksi kuitenkin tein uusiksi keskikonsolin kotelon iPod ja aux -piuha tuonnit. Oli se ensimmäinen versio sen verran ittetehdynnäköinen, että ei kyllä sellaista kehtaa laittaa paikalleen. Tällä kertaa siitä tuli paljon parempi.
Suurin edistys tapahtui kuitenkin takakontissa. Bensaletkut laitettiin takaisin kiinni, minkä jälkeen alettiin laittamaan verhouksia paikoilleen myös repsikan puolelle. Takakontti onkin nyt sitten aikaslailla valmis. Lukkoon pitää asentaa vielä keskuslukituksen laitteet ja sitten laittaa sisäpuolen pahvi paikalleen.

Oikeanpuoleisesta takapenkkiläisten sivuverhouksesta oli lähtenyt äänieristeet irti, mitä oli laitettu, niin ne piti uusia myöskin.
Kohta saakin jo alkaa laittamaan takapenkkiä paikoilleen. Selkänojan ainakin saa jo laittaa, mutta penkkiosaa ei laiteta, ennen kuin on johdot vedetty sinne audiolaitteille.
Ensimmäiseksi kuitenkin tein uusiksi keskikonsolin kotelon iPod ja aux -piuha tuonnit. Oli se ensimmäinen versio sen verran ittetehdynnäköinen, että ei kyllä sellaista kehtaa laittaa paikalleen. Tällä kertaa siitä tuli paljon parempi.
Suurin edistys tapahtui kuitenkin takakontissa. Bensaletkut laitettiin takaisin kiinni, minkä jälkeen alettiin laittamaan verhouksia paikoilleen myös repsikan puolelle. Takakontti onkin nyt sitten aikaslailla valmis. Lukkoon pitää asentaa vielä keskuslukituksen laitteet ja sitten laittaa sisäpuolen pahvi paikalleen.

Oikeanpuoleisesta takapenkkiläisten sivuverhouksesta oli lähtenyt äänieristeet irti, mitä oli laitettu, niin ne piti uusia myöskin.
Kohta saakin jo alkaa laittamaan takapenkkiä paikoilleen. Selkänojan ainakin saa jo laittaa, mutta penkkiosaa ei laiteta, ennen kuin on johdot vedetty sinne audiolaitteille.
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
hienon näköistä jälkeä! kiva pitää puhtaanaki ku on puunattu kerran noin täydellisesti
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Oletkos tutkinut, että mitä kaikkea tuo keskuslukitus tuo tullessaan?
Muistaakseni lukkosylinteriä myöten menee kaikki vaihtoon takakontissa.
Pesän voi varmaankin irrottaa keskuslukitsemattomasta sylinteristä ja vaihtaa siihen keskuslukolliseen.
Muistaakseni lukkosylinteriä myöten menee kaikki vaihtoon takakontissa.
Pesän voi varmaankin irrottaa keskuslukitsemattomasta sylinteristä ja vaihtaa siihen keskuslukolliseen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Onkos ovien kanssa sama asia?
Meillä on purkuauto, jossa on toimiva keskuslukkosysteemi, siitä voi tietty vaihtaa kaikki osat, mutta silloinhan pitäisi vaihtaa myös virtalukko, että olisivat samalla avaimella.
Meillä on purkuauto, jossa on toimiva keskuslukkosysteemi, siitä voi tietty vaihtaa kaikki osat, mutta silloinhan pitäisi vaihtaa myös virtalukko, että olisivat samalla avaimella.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Ovissa ei ole eroa lukkosylintereissä.
Keskuslukollisen sedanin kontissahan on avaimella kolme asentoa.. Täysin vasemmalle, pystyyn ja pikkaisen oikealle.
Meni muistaakseni näin:
- vasemmalle käännettynä keskuslukon ohjattavissa
- avain pystyssä kiinni
- avainta pikkaisen oikeallepäin käännettynä auki (tässä asennossa ei saa avainta pois)
Kannattaa tutkia, saisiko sen auton alkuperäisen lukkopesän yhdistettyä purkuauton lukkosylinteriin.
Keskuslukollisen sedanin kontissahan on avaimella kolme asentoa.. Täysin vasemmalle, pystyyn ja pikkaisen oikealle.
Meni muistaakseni näin:
- vasemmalle käännettynä keskuslukon ohjattavissa
- avain pystyssä kiinni
- avainta pikkaisen oikeallepäin käännettynä auki (tässä asennossa ei saa avainta pois)
Kannattaa tutkia, saisiko sen auton alkuperäisen lukkopesän yhdistettyä purkuauton lukkosylinteriin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Lukkosylinterit ovat helpot siirtää pesästä toiseen, kun vain omaa pienen tasapäisen ruuvarin. Eikä virtalukon sarjoitus/siirto ole vaikeaa, kun sisusta on vielä purettuna. Kannattaa ottaa talteen keskuslukollisesta autosta kaikki lukot, hyväkuntoisille haittalevyille on aina kysyntää. Voin tarvittaessa opastaa noiden lukkojen kanssa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Hyvä, eiköhän näillä päästä eteenpäin taas kasaamisessa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Sen ei-keskuslukollisenkin pystyy käsittääkseni muuttamaan toiminnaltaan samanlaiseksi kuin keskuslukollisen, enempää en valitettavasti muista kun hommasta on 10v aikaa..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Tänään illalla jatkettiin enempi taas projektia.
Aluksi laittelin lattiaan äänieristeitä, minkä jälkeen alettiin katsomaan hieman kaiutinjohtojen kulkua. Johdot on nyt vedetty vahvistimelta kaiuttimille. Kiinni eivät tosin vielä ole, mutta ei tarvitse kuin päät tehdä enää niihin.

Takapenkin selkänoja laitettiin myös paikalleen narujen vetämisen jälkeen.

Aluksi laittelin lattiaan äänieristeitä, minkä jälkeen alettiin katsomaan hieman kaiutinjohtojen kulkua. Johdot on nyt vedetty vahvistimelta kaiuttimille. Kiinni eivät tosin vielä ole, mutta ei tarvitse kuin päät tehdä enää niihin.

Takapenkin selkänoja laitettiin myös paikalleen narujen vetämisen jälkeen.

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Totta tosiaan! Jopa avauskahvan mekanismi erilainen. Joskus menneisyydessä kun rakentelin satkuja niin jäi tuo asia erikoisesti mieleen. Ei keskuslukollisesta takaluukun avauskahvasta puuttui se uloke johon keskuslukon moottorin toimintavipu kiinnittyi, joten vaihtoon meni!Jope kirjoitti:Ovissa ei ole eroa lukkosylintereissä.
Keskuslukollisen sedanin kontissahan on avaimella kolme asentoa.. Täysin vasemmalle, pystyyn ja pikkaisen oikealle.
Meni muistaakseni näin:
- vasemmalle käännettynä keskuslukon ohjattavissa
- avain pystyssä kiinni
- avainta pikkaisen oikeallepäin käännettynä auki (tässä asennossa ei saa avainta pois)
Kannattaa tutkia, saisiko sen auton alkuperäisen lukkopesän yhdistettyä purkuauton lukkosylinteriin.
Ja myös se takaluukun lukkosylinteri vaihtoon tai paremminkin sarjoitukseen kuten Jope tuossa edellä jo ehdotteli .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Tänään iltapäivän aikana asentelin etukaiuttimet ritilöihin kiinni.
Muuten ei ollut vaikeuksia, mutta oikean työkalun löytäminen tweeterin reiän tekoon tuotti hieman päänvaivaa. Lopulta tehtiin niin, että alkureikä poralla, minkä jälkeen paineilmapistosahalla leikattiin sopiva reikä ja viimestely hiomalla ja viilaamalla. Pesin myöskin ritilät, kun olivat vähän turhan likaiset. Patapadalla ensin ja sitten huuhtelu ja silikoniöljyä vähän pintaan, niin hyvä tuli.

Huomenna pitäisi varmaan alkaa laittamaan piuhoja paikoilleen ja raivata autotallia
Muuten ei ollut vaikeuksia, mutta oikean työkalun löytäminen tweeterin reiän tekoon tuotti hieman päänvaivaa. Lopulta tehtiin niin, että alkureikä poralla, minkä jälkeen paineilmapistosahalla leikattiin sopiva reikä ja viimestely hiomalla ja viilaamalla. Pesin myöskin ritilät, kun olivat vähän turhan likaiset. Patapadalla ensin ja sitten huuhtelu ja silikoniöljyä vähän pintaan, niin hyvä tuli.

Huomenna pitäisi varmaan alkaa laittamaan piuhoja paikoilleen ja raivata autotallia

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
eiks noita ois valmiinakin löytyny....miul tyhjät 2-tie ritilät turbos paikallaan....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659