Mitäs hittoa, menin kyselemään (paristakin) autovaraosafirmasta tulppia 88 vuoden kasitappi satkuun, niin tarjosivat jotain samperin kultalankatulppia (no oli niille joku virallisempi nimikin ). Eihän siinä mittään, kuulosti kyllä ihan hienolta siihen asti kunnes kertoivat hinnan: 16 eskoo per plugi!
Kysymys kuuluukin, kannattaako maksaa?
-juke
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
Kunhan käytät NGK:ta, ei ole ongelmia. (Siis aina NGK, joka tapauksessa, joka kerta mutta aina)
Platinakärkiset tulpat vain kestävät reilusti kauemmin, muttei niilläkään ihmeitä tehdä. Lähinnä ratkaisee se, oletko virittänyt pataasi - jos olet, vakiotulpat saattavat olla vaihdossa jopa alle 3000 km välein, mikä saattaa olla joskus kiusallista
OT, mutta ihmettelin kanssa aikoinaan kun ostin 2.1 koneeseen tulppia (BCP5EV). Maksoivat jotain 15e/kpl. Keskielektrodi on noin 1mm paksu..joten ilmeisen erikoinen on tulppakin. Jotain platinaa tuo kärki lienee?
Nyt näytti maksavan motonjetissä 10e/kpl joten hinnat on tippuneet...siitä onkin jo aikaa 1,5v kun viimeksi vaihdoin tulpat. Tosin kilsojakaan ei ole vielä tullut kuin 15 tkm, eiköhän noilla vielä toisen mokoman mene.
Kaasarikoneeseen aikoinaan tuli ostettua tulppia 10 mk /kpl..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
900aero-84 kirjoitti:Ite ostin 9000aeron tulpat omaan 900 aeroon eli olikohan: NGK BCPE7ES-11, ja hyvin on ainakin aerossa toiminu ja makso 3.5eeuroo kappale.
Mertmi kirjoitti:Onkohan R-tulppien käyttö perusteltua autossa, jossa on sytytystulpanjohdoissa jo resistanssia?
Joo ja sitten kysellään että miksi nykii esim..pinta kaasulla.
Itse tein aikoinaan saman mokan joka johdossa ja tulpassakin oli vastusta.
Eihän siinä muu auttanut kuin vaihtaa johtimet....
Moikka!
Olen kans taistellut tulppien kanssa. Ensin oli toi 900 T8 joka rikkoi tulppia ihan työkseen. Tais olla toi nakutus syyllinen
No nyt on projektiauto saanut 16v ja 1bar+ic ja tulppina NGK BCPR7ES. Toiminut toistaiseksi 2500km hyvin. Tosin noi seokset ei oikein pysy hanskassa kun runttaa kaasun pohjaan. Menee laihalle muttei vielä mitään tulppahuolia,,,, toivottavasti ei muutakaan.
Jahka toi ohjelmoitava pruutta saadaan kasaan niin menee soosit ehkä kohdalleen.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
NGK:t pytyssä ja hyvin toimii...Off topiccina todettakoon, että on se hyvä kun on yksi varaosa-auto: Eilen illalla ihmettelin, miksei öljynpaineet nouse. Heti vilkaisemaan öljykelloa, joka kertaalleen hajosi edellisestä moottoristakin. Ja sieltähän sitä öljyä valui... Ei muuta kun vanhasta lohkosta palikkaa ja taas pelittää! Mistäs olisit saanut öljykellon yheksältä illalla (Eihän sitä nyt aamuun asti voi odottaa...)
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.