Saab 900 S 2.3 vm 1994
Saab 900 S 2.3 vm 1994
Moi!
Löysin alla olevasta osoitteesta löytyvän Saabin paikkakuntani liikkeestä
http://www.nettiauto.com/simple_dealer/ ... g=2&from=6
Mitä mieltä olette kilometreistä ja koneen kestosta?
Muuten kommentteja hinnan yms. suhteen?
Kävin koeajolla ja tein seuraavat huomiot:
-kone ei pöllytä
-käy tasaisesti
-moottori tuntuisi olevan ihan "voimissaan"
-vaihteisto/kytkin kunnossa
-tuulilasi juuri vaihdettu
-käsijarru nousee ihan yläasentoonsa (ei ilmeisesti kunnossa)
-oikea ajovaloumpio vaihdettava (lasi säröillä, kosteutta umpiossa)
-ohjaus tärisee 90-110kmh nopeuksissa (renkaat epätasapainossa?)
-turvavyöt kelautuvat todella nihkeästi sisään
-ruostepilkkuja molemmin puolin autoa ovien alaosissa (yritetty paikata)
-kulutukseksi sain 120kmh 8l/100km ja 80kmh 7.8l/100km, nämä siis ajotietokoneen mukaan
-jämäkän oloinen alustaltaan, ei nitise eikä natise. Tasaisesti kulkee muutenkin.
Olisin todella kiitollinen asiallisista vastauksista, olen hankkimassa autoa vaimolleni ja turvallisuus ja varmatoimisuus ovat etusijalla.
Toki polttoaineen kulutuskin merkkaa, mutta kunhan pysyy siinä max. 8l keskikulutuksessa. Mihin lukemiin muut ovat päässeet?[/url]
Löysin alla olevasta osoitteesta löytyvän Saabin paikkakuntani liikkeestä
http://www.nettiauto.com/simple_dealer/ ... g=2&from=6
Mitä mieltä olette kilometreistä ja koneen kestosta?
Muuten kommentteja hinnan yms. suhteen?
Kävin koeajolla ja tein seuraavat huomiot:
-kone ei pöllytä
-käy tasaisesti
-moottori tuntuisi olevan ihan "voimissaan"
-vaihteisto/kytkin kunnossa
-tuulilasi juuri vaihdettu
-käsijarru nousee ihan yläasentoonsa (ei ilmeisesti kunnossa)
-oikea ajovaloumpio vaihdettava (lasi säröillä, kosteutta umpiossa)
-ohjaus tärisee 90-110kmh nopeuksissa (renkaat epätasapainossa?)
-turvavyöt kelautuvat todella nihkeästi sisään
-ruostepilkkuja molemmin puolin autoa ovien alaosissa (yritetty paikata)
-kulutukseksi sain 120kmh 8l/100km ja 80kmh 7.8l/100km, nämä siis ajotietokoneen mukaan
-jämäkän oloinen alustaltaan, ei nitise eikä natise. Tasaisesti kulkee muutenkin.
Olisin todella kiitollinen asiallisista vastauksista, olen hankkimassa autoa vaimolleni ja turvallisuus ja varmatoimisuus ovat etusijalla.
Toki polttoaineen kulutuskin merkkaa, mutta kunhan pysyy siinä max. 8l keskikulutuksessa. Mihin lukemiin muut ovat päässeet?[/url]
Ei ole ainakaan hinnalla pilattu, tosin en nyt vähään aikaan ole hintoja seurannut. Kilometrejä on, mutta jos kone ja vaihteisto ei ääntele ylimääräisiä niin on niitä vielä edessäkin.
Se ovien kupruilu on ominaisuus, ei välttämättä ruostetta vaan maali irtoaa sinkkipinnasta, ulkopelti siis on sinkitty. Jos ei hoida ajallaan niin lähtee kyllä ruostumaankin.
Vuosi sitten hommattiin kakkosautoksi -96 mallinen 2.3S ja piti siinäkin maalailla alareunat. Nyt pitäsi vielä hoitaa muutama kupru ylempänä. Takakonttiin verhoilun taakse kannattaa myös kurkista, siellä esimerkiksi kaiutintelineet aika ohuella maalilla ja jos on ollut kosteassa, voi olla pintaruostetta, ei paha hoitaa kuntoon itse, kun jää piiloon verhoilun alle.
Kulutus on siinä kahdeksan kahta puolen, ennemmin pikkasen yli kuin ali, mutta puhtaasti maantiellä 70-100 km/h nopeuksin jää alle. Näyttö on muutaman desin optimistinen kun olen verrannut kilometreistä ja tankkauslitroista saatuun kulutukseen.
Käsijarru korjaantuu luultavasti säätämällä, levyn keskiössä on käsijarrua varten rumpu joissa kengille säätö ja sitten vielä vaijerissa omansa. Samaa viikaa oli ja hain Motonetista uudet kengät, no kun purin jarrut, vanha kengät oli melkein kulumattomat. Tulipahat siitten uudet kiiltävät jouset ja kiinnitystapit.
Etupään tärinät voi olla kuten epäiliit tasapainotusongelma, mutta myös säätöjuttu, väärä auraus tai kuluma niveleessä, tai väärät renkaat. Tuntuu olevan herkkä rengasmerkille. Jotain ongelmaakin alkupään ng:n etupäässä saattoi olla koska -96 rakennetta hiukan muutettiin: kallistuksenvaimennin kiiinnittyy alatukivarteen kun se ensin oli takatukivarressa kiinni. Tuon takia tuskin autoa kannattaa raakata, varmasti saa kuntoon.
Käyttöhihnan kunto ja edellinen vaihto kannattaa selvittää, ja jos ei selviä, ja auton hankit niin vaihtaa varmuuden vuoksi ohjainpyörineen. Onnistuu itsekin tehden jos "jakari" pysyy käsissä.
Vaihteensiirrossa voi olla sellainen musta muivitanko menossa. Tanko on vaidekepiltä tulevan akselin ja laation akselien välissä. En tiedä hintaa, itse tein vastaavan hitsaten parista sopiivanpaksuisesta putkenpätkästä ja u-palkista. On tuohon ihan tehtaan muutossarjakin olemassa, hinta?
Ihan kiva peli tuo on, mukavampi pikkutiellä ja taajamassa kuin 9000, isolla tiellä ei juuri eroa ole. Yllä olevien fiksausten jälkeen meidän kärryllä ei ole tarvinut juuri muuta kuin tankata ja ajaa. Mittarissa ostettaessa 170tkm ja nyt 200tkm.
Se ovien kupruilu on ominaisuus, ei välttämättä ruostetta vaan maali irtoaa sinkkipinnasta, ulkopelti siis on sinkitty. Jos ei hoida ajallaan niin lähtee kyllä ruostumaankin.
Vuosi sitten hommattiin kakkosautoksi -96 mallinen 2.3S ja piti siinäkin maalailla alareunat. Nyt pitäsi vielä hoitaa muutama kupru ylempänä. Takakonttiin verhoilun taakse kannattaa myös kurkista, siellä esimerkiksi kaiutintelineet aika ohuella maalilla ja jos on ollut kosteassa, voi olla pintaruostetta, ei paha hoitaa kuntoon itse, kun jää piiloon verhoilun alle.
Kulutus on siinä kahdeksan kahta puolen, ennemmin pikkasen yli kuin ali, mutta puhtaasti maantiellä 70-100 km/h nopeuksin jää alle. Näyttö on muutaman desin optimistinen kun olen verrannut kilometreistä ja tankkauslitroista saatuun kulutukseen.
Käsijarru korjaantuu luultavasti säätämällä, levyn keskiössä on käsijarrua varten rumpu joissa kengille säätö ja sitten vielä vaijerissa omansa. Samaa viikaa oli ja hain Motonetista uudet kengät, no kun purin jarrut, vanha kengät oli melkein kulumattomat. Tulipahat siitten uudet kiiltävät jouset ja kiinnitystapit.
Etupään tärinät voi olla kuten epäiliit tasapainotusongelma, mutta myös säätöjuttu, väärä auraus tai kuluma niveleessä, tai väärät renkaat. Tuntuu olevan herkkä rengasmerkille. Jotain ongelmaakin alkupään ng:n etupäässä saattoi olla koska -96 rakennetta hiukan muutettiin: kallistuksenvaimennin kiiinnittyy alatukivarteen kun se ensin oli takatukivarressa kiinni. Tuon takia tuskin autoa kannattaa raakata, varmasti saa kuntoon.
Käyttöhihnan kunto ja edellinen vaihto kannattaa selvittää, ja jos ei selviä, ja auton hankit niin vaihtaa varmuuden vuoksi ohjainpyörineen. Onnistuu itsekin tehden jos "jakari" pysyy käsissä.
Vaihteensiirrossa voi olla sellainen musta muivitanko menossa. Tanko on vaidekepiltä tulevan akselin ja laation akselien välissä. En tiedä hintaa, itse tein vastaavan hitsaten parista sopiivanpaksuisesta putkenpätkästä ja u-palkista. On tuohon ihan tehtaan muutossarjakin olemassa, hinta?
Ihan kiva peli tuo on, mukavampi pikkutiellä ja taajamassa kuin 9000, isolla tiellä ei juuri eroa ole. Yllä olevien fiksausten jälkeen meidän kärryllä ei ole tarvinut juuri muuta kuin tankata ja ajaa. Mittarissa ostettaessa 170tkm ja nyt 200tkm.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Jep, eli kun ng900:ssa menee kilsat yli 200tkm kannattaa kyllä hankkia korjauskirja ja hyvä työkakalusetti. Jos meinaa korjaamolla alkaa käyttämään joka asiasta tulee auto kalliiksi. Useimmat hommat tuossa tekee itsekin jos on pikkasen viitseliäisyyttä. Haynesin vihreä käsikirja varmaan hommattava, englanti/ruotsi.
PCS-Rikun mukaan noissa 2.3-koneissa on tasapainoakselin kettinkiongelmia kaikissa. Jos ei ole korjattu, menee korjaukseen. Ota siis selvää edellisestä omistajasta, rimpauta ja ota selvää isommista huoltotöistä. Jos ostat niin käy täällä Jyväskylässä teettämässä ensimmäinen huolto, niin saat asiallista tietoa auton nykykunnosta ja tulevaisuudcen suunnitelmista.
PCS-Rikun mukaan noissa 2.3-koneissa on tasapainoakselin kettinkiongelmia kaikissa. Jos ei ole korjattu, menee korjaukseen. Ota siis selvää edellisestä omistajasta, rimpauta ja ota selvää isommista huoltotöistä. Jos ostat niin käy täällä Jyväskylässä teettämässä ensimmäinen huolto, niin saat asiallista tietoa auton nykykunnosta ja tulevaisuudcen suunnitelmista.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kiitokset asiallisista vastauksista!
Minkäslainen remontti se tasapainoakselihässäkkä oikein on?
Kustannukset?
Tänään ajattelin mennä tinkaamaan ja tutkailemaan vielä tarkemmin autoa ja huoltohistoriaa. Huoltokirjassa muistaaksen merkinnät loppui johonkin 180-190tkm, tähän asti oli käytetty merkkihuollossa. Mukana on myös epämääräinen pino kuittejä myöhemmistä huolloista, mutta muistaakseni mitään tasapainoakseliin/ketjuun viittaavaa ei sattunut silmään...
Auton edellinen omistaja ennen liikettä on ollut firma nimeltään Lujakumi Oy, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia...
Kyllä sitä itselläkin jossain määrin työkalut kädessä pysyy, kokemukset kuitenkin rajoittuu lähinnä pakoputki, jarrut, öljynvaihto asteelle.
Minkäslainen remontti se tasapainoakselihässäkkä oikein on?
Kustannukset?
Tänään ajattelin mennä tinkaamaan ja tutkailemaan vielä tarkemmin autoa ja huoltohistoriaa. Huoltokirjassa muistaaksen merkinnät loppui johonkin 180-190tkm, tähän asti oli käytetty merkkihuollossa. Mukana on myös epämääräinen pino kuittejä myöhemmistä huolloista, mutta muistaakseni mitään tasapainoakseliin/ketjuun viittaavaa ei sattunut silmään...
Auton edellinen omistaja ennen liikettä on ollut firma nimeltään Lujakumi Oy, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia...

Kyllä sitä itselläkin jossain määrin työkalut kädessä pysyy, kokemukset kuitenkin rajoittuu lähinnä pakoputki, jarrut, öljynvaihto asteelle.

Minun kokemukseni mukaan vuosimalli -94 on todella herkkä rengastukselle ja tasapainotukselle. Peltivanteissa ja monissa renkaissa on sen verran heittoa, että pelkällä "perustasapainotuksella" ei tärinöitä saa kuriin. Jos ostat auton, harkitse kunnon renkaita ja/tai aluvanteita (huom. tsekkaa ET-luku, vakio on 49). Minä hommasin aikoinaan tärinöihin kyllästyneenä kesäkäyttöön uudet Michelinit, käytetyt orkkisalut ja alustan päivityssatsin. Talvet ajelin peltivanteilla ja Gislavedeillä (tuttu kaveri passasi renkaat huolella vanteille).
Tasapainoakselin ketjun vaihto on kohtuullinen savotta. Soita PCS:ään ja kysy Rikulta hintatiedot.
Tasapainoakselin ketjun vaihto on kohtuullinen savotta. Soita PCS:ään ja kysy Rikulta hintatiedot.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Jep,
Tänään kävin selvittelemässä lisää...
Auto on ollut aiemmin vain työsuhdekäytössä (ensin Nesteellä mittarilukemaan 188tkm ja vuoteen 2000 asti ja sen jälkeen aiemmin mainitsemallani Lujakumi Oy:llä jossa on siis tullut vajaassa neljässä vuodessa 185tkm!!!), huollot on tehty ja ajo tosiaan viimeisten 185tkm osalta 98% matka-ajoa. Luulisi siis moottorin vielä kestävän...
Alustakin on niin jämäkkä ja äänetön, että luoten sen olevan kondiksessa.
Moottorissa on pientä öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä, se korjaantunee tiivisteen vaihdolla.
Myyjä lupasi vaihtaa ehjän ajovaloumpion ja säätää käsijarrun kohdalleen.
Maanantaina tehdään kaupat!
Kiitokset teille ja luultavasti saitte minusta yhden riesan lisää tänne palstalle kyselemään tyhmiä
Tänään kävin selvittelemässä lisää...
Auto on ollut aiemmin vain työsuhdekäytössä (ensin Nesteellä mittarilukemaan 188tkm ja vuoteen 2000 asti ja sen jälkeen aiemmin mainitsemallani Lujakumi Oy:llä jossa on siis tullut vajaassa neljässä vuodessa 185tkm!!!), huollot on tehty ja ajo tosiaan viimeisten 185tkm osalta 98% matka-ajoa. Luulisi siis moottorin vielä kestävän...
Alustakin on niin jämäkkä ja äänetön, että luoten sen olevan kondiksessa.
Moottorissa on pientä öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä, se korjaantunee tiivisteen vaihdolla.
Myyjä lupasi vaihtaa ehjän ajovaloumpion ja säätää käsijarrun kohdalleen.
Maanantaina tehdään kaupat!

Kiitokset teille ja luultavasti saitte minusta yhden riesan lisää tänne palstalle kyselemään tyhmiä

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse tappelin kanssa venttiilikopan tiivisteen kanssa, tarvike tiivisteitä meni kaksi kappaletta, ( sitten paloi käämit ) marssin Laakkoselle, ja ostin orkkis tiivisteen.
Vuodot loppuivat siihen.
*mitä tästä opimme*
Vuodot loppuivat siihen.
*mitä tästä opimme*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#