Viritys jelppiä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viritys jelppiä

Viesti Kirjoittaja Make »

Mitähän tuohon pirssiin keksisi, jotta saisi lisää tehoja..
Eli 900 T8 on kohde :oops:
Itsellä käynyt sairas idea mielessä. Jos hommais ng-satkusta koneen ja "nakkaisi" sen satkun keulille :lol: Ei taida mennä mitenkään. Eikös ng:ssä ole kone poikittain ja taas omassa pitkittäin. Vai pitääkö vaihtaa rassia?
Lueskelin tuossa jostain ruotsin sivuilta, että joku olisi ottanut t8 koneesta jotain 260 pollea irti. Jos itse pääsis edes siihen parin sadan pollen lukemiin, niin olisin ainakin vähän aikaa onnellinen. :D
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

200 hummaa on ihan ehdoton maksimi vakioruiskulla. Kyllä siitä koneesta saa rakentamalla vaikka mitä tehoja irti, mutta K-Jet ei suostu jakamaan soppaa... Itselläni oli jotain 210-220 hv luokkaa tehot varttimailiaikojen perusteella, ja lisäruisku oli ihan ehdoton.

En muista meneekö NG900:n kone tuohon, muttei ole syytä laittaa :)
Jos haluat äärimmäistä tehoa, T16-kansi vaan kehiin ja männät vaihtoon, niin sulla on käytännössä sama kone kuin NG900, tosin ilman mäntien öljyjäähdytystä.

8-tappisesta saa helposti n. 170-180 hv tasaista tehoa, mutta sen yläpuolella tulee juuri ruiskun kanssa ongelmia. Ratasaabitkin, joissa tämä kone on, ajavat ihan laihan rajalla ylärekisterissä...

Tässä peruskaavaa:

1. Muuta APC
2. Vaihda "patteriputki", eli turbolta ulos tuleva käyrä
3. Vaihda putkisto paremmin virtaavaan tai vähintään keskivaimennin tai katti mäkeen
4. Asenna välijäähdytin tai turbon imupuolelle syöttävä vesiruisku

Tällä kombolla saa irti kaiken mitä vakioruiskulla saa. (190-200 hv)

Sitten jos ruiskua muokataan/vaihdetaan tai asennetaan lisäruisku, niin:

1. Isompi turbo
2. Isompi välijäähdytin syylärin eteen
3. 3-tuumainen pakoputki
4. Muuta ilmanotto

Nyt päästään turbosta ja coolerista riippuen jo helposti 220-230 hv.
Seuraavaksi pitää puristusta ruveta laskemaan ja kantta porttaamaan, pakosarjaa viilaamaan ja vesiruiskua parantelemaan.
250 hv:n yli täytyy päästä vielä suht. helposti tämän jälkeen, mutta sen yläpuolelle tarvitaan taas nokka ja jäykemmät venajouset, tai vaihtoehtoisesti liian iso turbo :D

Toivottavasti auttoi, kysy lisää jos kiinnostaa!
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Kiitti Janne! Siinäpä olikin just niitä asoita mitä halusinkin tietää :D
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Viritys jelppiä

Viesti Kirjoittaja Haza »

Make kirjoitti: Itsellä käynyt sairas idea mielessä. Jos hommais ng-satkusta koneen ja "nakkaisi" sen satkun keulille :lol: Ei taida mennä mitenkään. Eikös ng:ssä ole kone poikittain ja taas omassa pitkittäin. Vai pitääkö vaihtaa rassia?
Lyhyitä vastauksia:
Menee.
On ja on.
Ei ;)

ja sitten vähän pitempää:
Ng:n kone tarkoittaisi esim. että eteen joutuisi laittamaan mcphersonit tms. jousituksen, og:n päällekkäiset kolmiotuet kun vie niin paljon tilaa sivusuunnassa ettei mahtuisi muuten. Eli vaikeaa olisi, varsinkin kun viranomaiset varmaankin haluaisivat valvoa että homma tehtäisiin heidän mielestään oikein..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

vanhassa t8:ssani oli 215hv parannetulla turbolla (proturbo) , lisä ruiskulla, 3"suoraputki ja muokatulla apc:llä vääntöjä löytyi 333Nm
Ahtoja 1,4-1,5.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Testaa mun boksia joku päivä niin tunnet eron :roll:
Juu pittääpä jatkaa vianhakua ja korjausyritystä :?
Vastaa Viestiin