Nyt iski tämmöset vaivat tontulle... :/
Pari kolmisen viikkoa sitten huomasin, että akku on melko tyhjä kun käynnistin, akku on lähes uusi. Samalla edun latausjännite on ruennu kummallisesti pomppimaan 12.7-13.4 voltin väliä?, kun se on ennen ollut normaali.
Akusta suoraan mitattu latausjännite on 13.85v eikä pompi. Edu on siis sekasin nyt jostain syystä.. Voiko laturissa olla silti vikaa, sillä ohivuotovirtaa näyttää menevän johonkin.. Mittarianto lukemat 0,14-0,20 ampeeria..
Onko kellään iskeny vastaavaa ongelmata ja mistä ois järkevintä alkaa setvimään.. Pitänee lähipäivinä kokeilla repiä sulakkeita irti kahtoo häviäköö vuoto.
Virtaongelmia
Virtaongelmia
Viimeksi muokannut Tero, Ti Tammi 20, 2009 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Virtaongelmia
Tarkistapa takaluukun vasemmanpuoleisen saranan paikkeilla (melkoisen hankalasti piilossa) majailevan johdotuksen kunto, sieltä menee takapaksin avausmoottorin ja lukituksen johdotus.
EDU:n sekoiluun en osaa juuri mitään sanoa mutta itselläni virran häviäminen loppui pitkien pähkäilyjen jälkeen siihen että totesin johtosarjan olevan monen johtimen osalta murtunut ja satunnaisesti sekaisin, ja "korjaus" oli luukun sisäverhouksen raottaminen sekä avausmoottorin pistokkeiden irroitus. Joku viisaampi voi varmasti kertoa että vaikuttaako EDU:n näyttämään latausjännitteeseen satunnaisesti heiluvat, maihin- ja toisiinsa osuvat johtimien päät, mutta akkua purkivat kuitenkin.
Osasyynä "ranetukseeni" oli myös se, että joku autoon aikaisemmin varashälytintä kytkenyt oli jo katkaissut kuskin ovesta avausnapin johdot ja teipannut kuitenkin asiallisesti päät jostakin hämäräksi jääneestä syystä, eli en varsinaisesti menettänyt mitään.
Tosimies olisi tietenkin tinannut takaluukun johtosarjan kuntoon kunnollisine kutistesukkineen ja vaikkapa vielä jatkanut johtoja niin ettei ongelma toistuisi, ovat tehtaan jäljiltä "Laihialaisittain" melkoisen piukalle vedetyt ja rasitusherkät jo valmiiksi.
EDU:n sekoiluun en osaa juuri mitään sanoa mutta itselläni virran häviäminen loppui pitkien pähkäilyjen jälkeen siihen että totesin johtosarjan olevan monen johtimen osalta murtunut ja satunnaisesti sekaisin, ja "korjaus" oli luukun sisäverhouksen raottaminen sekä avausmoottorin pistokkeiden irroitus. Joku viisaampi voi varmasti kertoa että vaikuttaako EDU:n näyttämään latausjännitteeseen satunnaisesti heiluvat, maihin- ja toisiinsa osuvat johtimien päät, mutta akkua purkivat kuitenkin.
Osasyynä "ranetukseeni" oli myös se, että joku autoon aikaisemmin varashälytintä kytkenyt oli jo katkaissut kuskin ovesta avausnapin johdot ja teipannut kuitenkin asiallisesti päät jostakin hämäräksi jääneestä syystä, eli en varsinaisesti menettänyt mitään.
Tosimies olisi tietenkin tinannut takaluukun johtosarjan kuntoon kunnollisine kutistesukkineen ja vaikkapa vielä jatkanut johtoja niin ettei ongelma toistuisi, ovat tehtaan jäljiltä "Laihialaisittain" melkoisen piukalle vedetyt ja rasitusherkät jo valmiiksi.