Ajourissa ajaminen?
Ajourissa ajaminen?
Elikä pistäkääs galluppiin vastaus ja sit saa perustella omia vastauksiaan.
Niin ja tämä Galluppi koskee enemmän kesäaikaa, eli sen peruusteella voisi vastata.
Ite laitoin "Yritän ajaa pois urista aina kun on mahdollista".
Täällä suomessa nuo nastarenkaat renkaat kyllä kuluttavat noita teitä ihan saamarin paljon ja juuri tuon urissa ajamisen takia, kun niitä samoja uria runtataan koko talven, ja kyllähän sen ymmärtää, kun ei siellä reunassa tai keskellä olevissa loska paskoissa viitsi ajaa ettei auto paskastu niin paljon tai ettei mopo lähde käsistä. Ja en sit tiedä onko jossain sanottu, että talvella ajetaan urien mukaan, mutta miksi sitten varmaan noin 99% ajaa kesäisinkin niissä saatanan kraatereissa!
Itse pyrin aina ajamaan oikeaa reunaa pitikin jossa ei ole uria ainakaan 99% teistä, koska ne urat sijaitsee siinä keskellä ajoväylää. Ja eikö autokuolussakin opetettu ajaa mahdollisimman oikeaa reunaa, harvoin näkee tosiaan .
Itse ajan sen takia reunassa, koska renkaat kuluu vähemmän, rengasmelu on pienenpää, turvallisuus on parempi, eli jos joku ajautuu vastaan tulevalle kaistalle, niin on jo siinäkin voittanut sen 0.5-1metrin siirron ja kaikin puolin tasasempaa ajaa siellä reunassa, jossa on vielä PALJON tasaisempaa verrattuna niihin ajoura kraatereihin, niin ja yleensä reunalla ajamisessa ei tarvii väistää niitä saatanan kuoppia mitä talvisin tulee, kun ne sijaitsee aina niissä ajourissa ja pystyy myös välttämään ne lukuisat kaivonkannetkin. Ja sit varsinkin ne keillä on niitä 20tuumasii, joissa kumia on ehkä sentin verran, niin luulis niiden huomaavan todellisen eron urissa ajamisen ja pois urista ajamisen, mut ei niin ei .
Ajan myös talvisin välillä pois urista, kun siellä on jollain kelillä parempi pito eli kova luminenpinta esim. ylämäessä pitää paremmin kuin jäinen asfaltti, pätee myös jyrkissä kurveissa. Talvella ensi lumen aikaa kyllä yleensä näkee noissa kurveissa kuka ajaa reunassa ja kuka ei, eli 1% ehkä ajaa reunassa. Kurvit oikastaan niin helvetisti et melkeen peilit lähtee mukana, kun porukka oikoo kurvit suoriks .
Joo eli vastauksia, kun ihmettelen et eikö täällä kukaan muu aja urista pois. Tapansa kullakin ja ei se multa ole todellakaan pois jos jengi runttaa niitä uria tuuninkiensa kanssa. Tosin vesikelillä ihmiset ymmärtää mennä urista aika paljonkin pois, mut sit ku vesi häviää, niin siinä keskellä runtataan taas!
Niin ja tämä Galluppi koskee enemmän kesäaikaa, eli sen peruusteella voisi vastata.
Ite laitoin "Yritän ajaa pois urista aina kun on mahdollista".
Täällä suomessa nuo nastarenkaat renkaat kyllä kuluttavat noita teitä ihan saamarin paljon ja juuri tuon urissa ajamisen takia, kun niitä samoja uria runtataan koko talven, ja kyllähän sen ymmärtää, kun ei siellä reunassa tai keskellä olevissa loska paskoissa viitsi ajaa ettei auto paskastu niin paljon tai ettei mopo lähde käsistä. Ja en sit tiedä onko jossain sanottu, että talvella ajetaan urien mukaan, mutta miksi sitten varmaan noin 99% ajaa kesäisinkin niissä saatanan kraatereissa!
Itse pyrin aina ajamaan oikeaa reunaa pitikin jossa ei ole uria ainakaan 99% teistä, koska ne urat sijaitsee siinä keskellä ajoväylää. Ja eikö autokuolussakin opetettu ajaa mahdollisimman oikeaa reunaa, harvoin näkee tosiaan .
Itse ajan sen takia reunassa, koska renkaat kuluu vähemmän, rengasmelu on pienenpää, turvallisuus on parempi, eli jos joku ajautuu vastaan tulevalle kaistalle, niin on jo siinäkin voittanut sen 0.5-1metrin siirron ja kaikin puolin tasasempaa ajaa siellä reunassa, jossa on vielä PALJON tasaisempaa verrattuna niihin ajoura kraatereihin, niin ja yleensä reunalla ajamisessa ei tarvii väistää niitä saatanan kuoppia mitä talvisin tulee, kun ne sijaitsee aina niissä ajourissa ja pystyy myös välttämään ne lukuisat kaivonkannetkin. Ja sit varsinkin ne keillä on niitä 20tuumasii, joissa kumia on ehkä sentin verran, niin luulis niiden huomaavan todellisen eron urissa ajamisen ja pois urista ajamisen, mut ei niin ei .
Ajan myös talvisin välillä pois urista, kun siellä on jollain kelillä parempi pito eli kova luminenpinta esim. ylämäessä pitää paremmin kuin jäinen asfaltti, pätee myös jyrkissä kurveissa. Talvella ensi lumen aikaa kyllä yleensä näkee noissa kurveissa kuka ajaa reunassa ja kuka ei, eli 1% ehkä ajaa reunassa. Kurvit oikastaan niin helvetisti et melkeen peilit lähtee mukana, kun porukka oikoo kurvit suoriks .
Joo eli vastauksia, kun ihmettelen et eikö täällä kukaan muu aja urista pois. Tapansa kullakin ja ei se multa ole todellakaan pois jos jengi runttaa niitä uria tuuninkiensa kanssa. Tosin vesikelillä ihmiset ymmärtää mennä urista aika paljonkin pois, mut sit ku vesi häviää, niin siinä keskellä runtataan taas!
Re: Ajourissa ajaminen?
Niin sellanen tapahtuma unohtus kertoa.
Oltiin tuossa 3vuotta sitten talvella menossa isoveljen kanssa salille, joka ajoi sinne.
No siinä oli maa valkoisena ja tiet oli hyvin auratut ja veli siinä sitten ajeli hyvin tasaisissa lumipolanteissa aika paljon matkasta ja joku kadetti kuski oli tullut saman matkaa perässä, ja vielä salille asti ja mietittiin ku noustiin autost, ni se tiiraili autostaan meihin päin ja varmaan otti rekkarin ja soitti poliisit paikalle. No niinhän mekin otettiin varmuuden vuoks sen rekkari, koska oltiin ajateltu et se luulee meidän olevan pöhnäs. Hetki kun oltiin oltu salil niin sinne tuli pari kyttää kyselee et kenen saabbi tuol pihal oli ja veli sanoi et mun ja sit ne puhallutti veljen ja nollaahan se näytti. Otin selvää sen rekkarin tiedoist ja sain numeron mihin soittaa, mut ei se koskaan uskaltanu vastata. Olisin vaan kysyny, et onko ajourista pois ajaminen liikennerikkomus. Et sillasta tääl turus.
Oltiin tuossa 3vuotta sitten talvella menossa isoveljen kanssa salille, joka ajoi sinne.
No siinä oli maa valkoisena ja tiet oli hyvin auratut ja veli siinä sitten ajeli hyvin tasaisissa lumipolanteissa aika paljon matkasta ja joku kadetti kuski oli tullut saman matkaa perässä, ja vielä salille asti ja mietittiin ku noustiin autost, ni se tiiraili autostaan meihin päin ja varmaan otti rekkarin ja soitti poliisit paikalle. No niinhän mekin otettiin varmuuden vuoks sen rekkari, koska oltiin ajateltu et se luulee meidän olevan pöhnäs. Hetki kun oltiin oltu salil niin sinne tuli pari kyttää kyselee et kenen saabbi tuol pihal oli ja veli sanoi et mun ja sit ne puhallutti veljen ja nollaahan se näytti. Otin selvää sen rekkarin tiedoist ja sain numeron mihin soittaa, mut ei se koskaan uskaltanu vastata. Olisin vaan kysyny, et onko ajourista pois ajaminen liikennerikkomus. Et sillasta tääl turus.
Re: Ajourissa ajaminen?
Itse yritän pysyä pois ajourista niin usein kun vaan on mahdollista.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Ajourissa ajaminen?
en aja urissa, kuupalla sen takia ku on niin kapee ni menee miten sattuu niissä urissa ja nyt käyttöautolla en aja kun urat on niin kuoppaa täynnä (auto madallettu -80mm)
Muutama moottoritien ramppi täs lähistöllä on kyllä aika hasardi sadekelillä, niissä kun sattuu sitä vettä olemaan urissa useita senttejä.. siihen ei kauheen kiva oo ajaa jotain 100km/h nopeutta..
Muutama moottoritien ramppi täs lähistöllä on kyllä aika hasardi sadekelillä, niissä kun sattuu sitä vettä olemaan urissa useita senttejä.. siihen ei kauheen kiva oo ajaa jotain 100km/h nopeutta..
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Ajourissa ajaminen?
Hyvin ainakin tähän menessä jengi on vastannu, eli ainakin yrittää pysyä pois urista. Harvoin kuitenkin näkee edessä ajavan välittävän mitenkään urista, saatika syvistä kuopist ja kaivon kansist, nii ja myös hidastetöyssyistä vedellään surutta. Ihmiset vaan todennäkösesti ajattelee, et kylhän auto tän ja tän pitäis kestää, ja onhan se niin ettei auton kuuluu niihin levitä, mut itelle ne urissa ja kuopista ajaminen tekee kipeetä sydämmelle ja autolle ja varsinkin 90:lle, kun sillä useinmiten nykyään ajelen .
Re: Ajourissa ajaminen?
Poissa urista aina kun vaan mahdollista.
Re: Ajourissa ajaminen?
Kylläpä tulee ajeltua
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Ajourissa ajaminen?
Urien vieressä tulee ajettua aina kun se on muuta liikennettä häiritsemättä mahdollista.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: Ajourissa ajaminen?
Aina kun mahdollista niin urien vieressä. Säästää renkaita ja polttoainetta. Samoin tuo että syvistä urista saattaa talvella lähteä aika helposti perä heittelehtimään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ajourissa ajaminen?
Ajan "urissa", kun ei niitä voi enään uriksi sanoa. Sen verran hyvin ne on aurattu sileäksi. Voisin sanoa, että ajan niissä tummien raitojen päällä jotka on siinä tiellä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ajourissa ajaminen?
Aina poissa urista, kun mahdollista. Leveät nakit kun käyttäytyy vähän hassusti ja sloboissa on välillä niin syvät urat, että keskeltä raapii maata.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Ajourissa ajaminen?
En ole kiinnittänyt uriin huomiota.
Re: Ajourissa ajaminen?
Eihän näillä keleillä mikään ole niin kivaa kuin sollata niissä loska- ja lumivalleissa jotka ajamattomiin kohtiin kasaantuu... mitä kovempi vauhti sen pidemmälle loska lentää
Ainakin itse tykkään katsella peilistä kuinka paska leviää pitkin tietä
Ja muutenkin tulee ajeltua vähän missä sattuu, en tarkemmin kiinnitä huomiota. Ysikolmosen paskalla orkkisalustalla kyllä tulee varmaan ihan tiedostamattaankin vältettyä kaikkia uria, rengasmelua ja vetelyä on muutenkin tarpeeksi
Toisaalta kun ei menopeleissä nastoja ole niin kai se on yks ja sama missä sitä ajelee, nastat ja suola sen tien kumminkin tuhoaa... koskakohan jomman kumman käyttäminen kielletään lailla? Ainakin nastarenkaille vois säätää korkeamman veron.
Ainakin itse tykkään katsella peilistä kuinka paska leviää pitkin tietä
Ja muutenkin tulee ajeltua vähän missä sattuu, en tarkemmin kiinnitä huomiota. Ysikolmosen paskalla orkkisalustalla kyllä tulee varmaan ihan tiedostamattaankin vältettyä kaikkia uria, rengasmelua ja vetelyä on muutenkin tarpeeksi
Toisaalta kun ei menopeleissä nastoja ole niin kai se on yks ja sama missä sitä ajelee, nastat ja suola sen tien kumminkin tuhoaa... koskakohan jomman kumman käyttäminen kielletään lailla? Ainakin nastarenkaille vois säätää korkeamman veron.
Re: Ajourissa ajaminen?
Yritän ajaa pois urista aina kun on mahdollista.
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: Ajourissa ajaminen?
siellä ajetaan mihin saappi millonkin haluaa sännätä.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se