Eli rupes palamaan tuo check engine valo. Syttyi kun tulin kaupasta ja laitoin auton käymään. Mitään muutosta en huomannut auton käyttäytymisessä, lämmöt on kohillaan (karvan yli klo 9 missä on aina ollut) ja vetää hyvin.
Haulla luin että valon vilkkumisen määrästä voi päätellä mikä vika on. Ongelma on nyt lähinnä se, että valo palaa kokoajan eikä vilku (odotin kyllä varmaan minuutin mutta ei lähtenyt vilkkumaan). Mitäs tuo nyt tarkoittaa kun se palaa koko ajan? Vai pitääkö jotain tehdä että se valo rupeaa vilkkumaan?
Ei nyt ihan heti nappaisi mennä boschille ja maksaa 25€ siitä, että huoltomies lukee sen vikakoodin.
Auto oli se ng900T.
Check engineä taas.
Check engineä taas.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Re: Check engineä taas.
Palaako kokoajan vaikka sammutat auton, väännät virrat päälle (älä käynnistä) ja odotat että alkaa vilkkua? Auton käynnissä ollessa palaakin aina kokoajan eikä vilku.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check engineä taas.
Kyllä, ei rupea vilkkumaan.jcarlson kirjoitti:Palaako kokoajan vaikka sammutat auton, väännät virrat päälle (älä käynnistä) ja odotat että alkaa vilkkua?
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Check engineä taas.
Kokeile tällä ohjeella: http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... tronic.htm
Koskee periaatteessa vain turbotonta versiota, mutta kai tuota voi kokeilla turbolliseenkin jos ei muuten vilku.
Koskee periaatteessa vain turbotonta versiota, mutta kai tuota voi kokeilla turbolliseenkin jos ei muuten vilku.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Check engineä taas.
kyllä ne koodit pitää tulkita Trionicin kaavion avulla eli http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm
Jos nyt tuntuu että se koodinluku on kallista niin ei muuta kuin akku irti vartiksi ja toivomaan että valo sammuu. Silloin saattaa kyllä edelleen jäädä mysteeriksi mistä järjestelmä varoittaa koska vikakodi saattaa nollaantua. Mikäli tuo vilkutus sitten jatkossa tuleekin näkyviin niin niitä sitten laskemaan.
Jos nyt tuntuu että se koodinluku on kallista niin ei muuta kuin akku irti vartiksi ja toivomaan että valo sammuu. Silloin saattaa kyllä edelleen jäädä mysteeriksi mistä järjestelmä varoittaa koska vikakodi saattaa nollaantua. Mikäli tuo vilkutus sitten jatkossa tuleekin näkyviin niin niitä sitten laskemaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Check engineä taas.
Joo nyt se valo sitten sammui kun ajelin koulusta kotiin päin. Sain kuitenkin junailtua lainaan tollasen boschin testerin niin pitää illemmalla kytkeä se autoon ja kattoa mitä se sanoo.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t