Ei starttaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
roo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 21:17

Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja roo »

Pikkudieseli ei lähde lämpimänä käyntiin. Kylmän koneen kanssa ei ongelmia. Mikä neuvoksi?
rituwave
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Elo 30, 2008 07:43

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja rituwave »

Tere! Sen verra tullu purettua starttimoottoreita (saanu joskus kasaanki ),että
kysysin naksuttaako solenoidi?
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ballantine »

9-5T kirjoitti:
roo kirjoitti: Ei starttaa
ei lähde lämpimänä käyntiin.
Kumpaa se ei tee?
Miten englanninkielessä erotetaan "starttaaminen" ja "käynnistyminen"?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Ja onhan kysymyksessä varmasti 3-litrainen Isuzun kone. 2,2 TiDin onkelmiahan on käsitelty diesel-osiossa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

ballantine kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
roo kirjoitti: Ei starttaa
ei lähde lämpimänä käyntiin.
Kumpaa se ei tee?
Miten englanninkielessä erotetaan "starttaaminen" ja "käynnistyminen"?
Esim. starttaaminen(eli käynnistäminen): to start ja käynnistyminen: start up :wink:
No juu...sama sanahan se on.
Viimeksi muokannut rälläkkä, Pe Tammi 23, 2009 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja masas »

:twisted: Eiköhän se pitäisi ensiksi selvittää itselle mikä on käynnistymisen ja starttaamisen ero :twisted: :twisted: tämä siis myös 9-5T:lle, ainakin kysymystä lukemalla vois aatella että starttaa, muttei käynnisty.
ei lähde lämpimänä käyntiin
(Tämä siis OT:na, allekirjoittaneella ei mitään haisua tiisseleistä)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
roo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 21:17

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja roo »

Startti toimii moitteettomasti. Kyllä kyseessä on 3.0 tid kone.
roo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 21:17

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja roo »

Tällä foorumilla näytetään kiinnittävän enemmän huomiota kielen muotoseikkoihin kuin itse asiaan. Jos kysymyksenasetteluni oli jollekulle ylitsepääsemättömän vaikea ei hänen minunpuolestani tarvitse osallistua tähän viestiketjuun.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Petter »

Miksi tuota 3.0 l diiseliä sanotaan pikkudiisseliksi? Onko se jokin hellittelynimi vai?
Mikä sitten on iso diisseli?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mun mielestä ero on siinä että jos ei starttaa eli startar inte, niin silloin ei avainta kääntäessä tapahdu mitään ääntä tuottavaa tapahtumaa konetilassa, ehkä naks korkeintaan. Sitten taas jos ei käynnisty eli wroom wroom inte menar että kuuluu kyllä se jäängjängjängjängjäng mutta kone ei käynnnisty. Voin olla väärässäkin eipä silti.
9000CS 2,3
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Petter kirjoitti:Miksi tuota 3.0 l diiseliä sanotaan pikkudiisseliksi?
Ilmeisesti tehot moottorin tilavuuteen nähden suhteellisen pienet tai jotain sinne päin. Näin muistelen jonkun joskus täällä selittäneen.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kai ne on pikkudieseleitä kaikki alle 5 litran.
9000CS 2,3
Linjavalo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 08, 2005 20:34
Paikkakunta: Pernaja

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Linjavalo »

Eik toi 3l multi trouble unit o pikkudiiseli ku se on se pienin autonmoottori,2,2 on traktorinmootori :D
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Ihan oikeassa elämässäkin kannattaa muotoilla kysymys täsmällisesti ja oikeassa paikassa. Muutama kommentti on enemmän tai vähemmän hienovaraista vittuilua, mutta syystä.
Dieselin omistajille on ilmestynyt hieno paikka, jossa kysellä neuvoja. Ehkäpä kannattaisi lukea foorumin otsikot ennen kysymyksen kirjoittamista ja myöhempiä kielioppireklamaatioita.
Vian selvittäminen autosta riippumatta ei ole mitenkään helppoa, joten teeman alkuperäisessä kysymyksessä esitettyjä lähtötietoja pitää täydentää aika reippaasti.

Jos ajokilometrimäärä on mieletön, kylmänä pumpun välykset jotenkuten mahdollistavat käynnistämisen. Lämpimänä falskaa jo liikaa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
net 3.0tid
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 22:10

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja net 3.0tid »

Tarkistappa polttoaine letkujen liitokset moottorin ja rungonvälistä itellä vuoti paluuputken liitos aiheuttaen välillä todella pitkiä starttauksia. Liitokset löytyy vänkärin puolelta moottorintuen ohjaamon puolelta juuri näkyy moottorin suojamuovin ulkopuolella.
Vastaa Viestiin