Olisiko virtalukko voinut jäätyä näin kolmen asteen pikkupakkasella ja mistä syystä lukko jäätyy? Onko tiedossa siis kallis remontti merkkiliikkeessä vai pystyykö noita virtalukkovikoja itse korjaamaan l. tarvitaanko kuuluisia
Virtalukko rikki - startti jää päälle.
Virtalukko rikki - startti jää päälle.
Autooni ilmestyi tänään noin kahdeksan tunnin seisomisen jälkeen otsikossa kuvailtu ongelma. Käynnistettäessä virtalukossa ei tuntunut asiaankuuluvaa vastusta eikä avain palautunut normaalisti. Lisäksi moottoritilasta kuuluu laahaava ääni, kun startti ilmeisesti jää pyörimään. Mittaristo vilkahti muutaman kerran, eivätkä suuntavilkut enää tunnu toimivan, vaikka viiksen suunnalta kuuluu tuttu naksuminen ohjauspyörää käänneltäessä.
Olisiko virtalukko voinut jäätyä näin kolmen asteen pikkupakkasella ja mistä syystä lukko jäätyy? Onko tiedossa siis kallis remontti merkkiliikkeessä vai pystyykö noita virtalukkovikoja itse korjaamaan l. tarvitaanko kuuluisia
-erikoistyökaluja No:XX? Aiheuttaako vallitseva tilanne vaurioita ja kuinka nopeasti?
Olisiko virtalukko voinut jäätyä näin kolmen asteen pikkupakkasella ja mistä syystä lukko jäätyy? Onko tiedossa siis kallis remontti merkkiliikkeessä vai pystyykö noita virtalukkovikoja itse korjaamaan l. tarvitaanko kuuluisia
Saab 900 -88
Re: Virtalukko rikki - startti jää päälle.
Kuullostaa rikkoutuneelta virtalukonpohjalta, ole yhteydessä http://www.pro-carservice.com ja saat sieltä uuden.Sauer kirjoitti:Autooni ilmestyi tänään noin kahdeksan tunnin seisomisen jälkeen otsikossa kuvailtu ongelma. Käynnistettäessä virtalukossa ei tuntunut asiaankuuluvaa vastusta eikä avain palautunut normaalisti. Lisäksi moottoritilasta kuuluu laahaava ääni, kun startti ilmeisesti jää pyörimään. Mittaristo vilkahti muutaman kerran, eivätkä suuntavilkut enää tunnu toimivan, vaikka viiksen suunnalta kuuluu tuttu naksuminen ohjauspyörää käänneltäessä.
Olisiko virtalukko voinut jäätyä näin kolmen asteen pikkupakkasella ja mistä syystä lukko jäätyy? Onko tiedossa siis kallis remontti merkkiliikkeessä vai pystyykö noita virtalukkovikoja itse korjaamaan l. tarvitaanko kuuluisia-erikoistyökaluja No:XX? Aiheuttaako vallitseva tilanne vaurioita ja kuinka nopeasti?
...niin ja startti saattaa palaa jos se jää pyörimään, joten suosittelisin olematta starttailematta kunnes saat uuden pohjan.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Re: Virtalukko rikki - startti jää päälle.
Samaa vikaa aloin epäillä itsekin ja tänään sain taisteltua surullisenkuuluisan virtalukonpohjan irti, ja uusi on tilauksessa paikalliselta varaosalikkeeltä. Kyselin osaa myös Saab-liikkeistä, ja kuten arvata saattaa, halvin osa maksoi 140 equa klubialennuksineen. Eräs merkkiliike tosin tarjosi alkuperäisosaa huomattavasti huokeammalla - osa ei pakkauksessa, ollut autossa kiinni lyhyen aikaa - mutta ovat Trollhättanin inssit muuttaneet virtalukonpohjan liittimiä mallivuodesta 2000 eteenpäin. Uudemassa virtalukonpohjassa laatta-, vanhemmassa pyöröliittimet. Minulla tietysti vanhempaa mallia
Eipä enää tarvitse ihmetellä, miksi virtalukonpohjat m/Saab ovat niin heikkotekoisia? Niissä lukee Made in UK.
Eipä enää tarvitse ihmetellä, miksi virtalukonpohjat m/Saab ovat niin heikkotekoisia? Niissä lukee Made in UK.
Saab 900 -88