pölläytelee
pölläytelee
Moi
siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.
siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.
Re: pölläytelee
niin olisko mahdollista että kansipahvi tihkuis vähän ulos päinjarkar kirjoitti:Moi
siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.
kylmänä, lämpölaajenemisessä menis raot umpeen.
Re: pölläytelee
Voipi johtua siitä, kun termari aukeaa ja neste alkaa kiertää syylärissä. Syylärissä voi olla lunta tai jäätä, joka sit sulaa ja höyrystyy . Tuskin sen vakavampaa, mut seuraile nestetasoa paisarissajarkar kirjoitti:Moi
siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: pölläytelee
Joo, ei se vaikuta ajamiseen, nesteitä olen seurannut
eikä vaikuta vakavalta, mutta jäi vaivaamaan. Ehkä pikku asioilla,
ei kannata päätä ruveta vaivaamaan.
eikä vaikuta vakavalta, mutta jäi vaivaamaan. Ehkä pikku asioilla,
ei kannata päätä ruveta vaivaamaan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: pölläytelee
Itsellä tekee joskus samaa, vaihdettu pa-suodatin ja ilmansuodatin sekä nyt öljyt+suodatin ja edelleen ajoittain pölläyttelee... (vaaleaa, ei sinistä)
nesteet ok, ajattelin ne kannen pultit myös varalta kiristää ja sitten päästömittari paisarin päälle (jos alkaa mittaa co2 lukemia, niin lienee kansipahvi finito)
oiskos muuta mitä kannattaisi tehdä?
nesteet ok, ajattelin ne kannen pultit myös varalta kiristää ja sitten päästömittari paisarin päälle (jos alkaa mittaa co2 lukemia, niin lienee kansipahvi finito)
oiskos muuta mitä kannattaisi tehdä?
-*-Elämä on-*-
Re: pölläytelee
vaiva paikallistettu ja todettu
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.
Re: pölläytelee
Täh??jarkar kirjoitti:vaiva paikallistettu ja todettu
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.

Meinaavatko vaihtaa siihen uuden puolimoottorin?
Pahvi 30e, kannen plaanaus (tuskin edes tarpeen) 40e, loput tiivisteet, jne maks 50e, ja maks 5-6h töitä, melkoisen kalliilta kuulostaa tuo 1600e.
Kannattaa kokeilla kiristää uudelleen, ja laskea nesteet ulos, ja sitten uusein nesteiden kera Bar's leakit sisään.
Edit: mittasivatko jäähdytysnesteiden häkäpitoisuuden, vai kuinka totesivat kansipahvivian?
Luulisin että yleisemmin Saabin kone haluaisi mieluummin vuotaa veden (+ öljyn) koneen ulkopuolelle, ja kannen ollessa halki sitten palotilaan?
Edit2: tuohon hintaan varmaankin haluavat vaihtaa myös jakopään, sekä moniurahihnan rullineen, muuten on kyllä aika vaikea keksiä miten noin iso summa muodostuisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: pölläytelee
Tekeekö tällä setillä mitään...?
YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA SAAB 9-5
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on!
Tarkista tekstiselite!
2,0/2,3-16V ja Turbo 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4760 129.90 ???
YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA SAAB 9-5
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on!
Tarkista tekstiselite!
2,0/2,3-16V ja Turbo 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4760 129.90 ???
-*-Elämä on-*-
Re: pölläytelee
Eipä juuri, todellinen tarve kun on lähinnä kannentiivisteelle. Jos pakosarjan, ja imusarjan tiivisteet ovat ehjät irrotettuina, niin ne kelpaavat kyllä, samoin ahtimen, ja pakosarjan välinen tiivistekin (jos ei ole puhkipalanut, tai pahasti lintassa).nittifemma kirjoitti:Tekeekö tällä setillä mitään...?
YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA SAAB 9-5
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on!
Tarkista tekstiselite!
2,0/2,3-16V ja Turbo 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4760 129.90 ???
Imusarjan tiivisteen kaveriksi voi laittaa liimaa (kunnollista, esim Loctite 510), samoin ahtimen vesi/öljy-laippatiivisteisiin.
venakopan tiivste on alkuperäisenä niin laadukas, että sitä ei kannata vaihtaa, vaan kantsii ottaa se irti, puhdistaa venakopasta sen urat, ja putsata tiiviste kunnolla. Esim. Scantecin venakopantiiviste on ihan surkea, ja vääränkokoinen/mallinen.
Karmean hintainen tuo tiivistesarja, ja Motonetin myymien tarvikkeiden laadun tuntien yli puolet noista on käyttökelvottomia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: pölläytelee
jarkar kirjoitti:vaiva paikallistettu ja todettu
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.
Moi
Etsi nyt ihmeessä halvempi paikka, meillä kyseinen remontti+venttiiliremontti samaan syssyyn kustansi yhteensä 1000 euroa, sisältäen työt ja osat, niin ja käänny osien haussa pcs:sän puoleen.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Re: pölläytelee
Okei
Lasku 1350 eskoa työt 800 nesteet pakosarjan tiiv, O-renkaita,kansipultit
kannenhöyläys+muut 550. Länsi-Autossa.
Lasku 1350 eskoa työt 800 nesteet pakosarjan tiiv, O-renkaita,kansipultit
kannenhöyläys+muut 550. Länsi-Autossa.
Re: pölläytelee
1. Vaihda takaiskuventtiili huohotusjärjestelmään. Voi jäädä auki. n.7€
2. Kiristä kansi. Osta E16 hylsy + momenttiavain
3. Puhalla venttiilikopan sisältä 2 kpl n.8 mm putkea läpi. Öljytöhnä tukkii putket.
4. Kovaa ajoa.
Ps. itse tein kyseisen rempan ja loppui pölläyttely.
T: Rami
2. Kiristä kansi. Osta E16 hylsy + momenttiavain
3. Puhalla venttiilikopan sisältä 2 kpl n.8 mm putkea läpi. Öljytöhnä tukkii putket.
4. Kovaa ajoa.
Ps. itse tein kyseisen rempan ja loppui pölläyttely.
T: Rami
900i ja 9-5
Re: pölläytelee
Itse olen ihmetellyt kun saabi savuttaa enemmän kun muut autot. tai siis ainakin oma saabini. jos istuu valoissa ja kattoo taaksepäin niin kyllä nousee höyryä enemmän kuin muilta...mitään vikaa pakokaasuarvoissa ei ole ollut eikä polttoaineen kulutuskaan ole mielestäni noussut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: pölläytelee
Puhutaanko nyt savusta vai vesihöyrystä? Saabit on aina ollut varsinaisia "höyrykoneita" mallista ja iästä riippumatta. Oikein mallisuorituksia uutispätkään "autoilu hukuttaa maailman saasteisiin" - tyylisiin mediapläjäyksiin (ilman että toimittaja edes tietää sitä putkenpäästä tulevan "saasteen" koostumusta).foppa kirjoitti:Itse olen ihmetellyt kun saabi savuttaa enemmän kun muut autot. tai siis ainakin oma saabini. jos istuu valoissa ja kattoo taaksepäin niin kyllä nousee höyryä enemmän kuin muilta...mitään vikaa pakokaasuarvoissa ei ole ollut eikä polttoaineen kulutuskaan ole mielestäni noussut.
Sitten kun alkaa kesällä pöläyttelemään tai selkeesti näkee että on mustaa/sinistä savua niin pitää huolestua, muuten ei

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: pölläytelee
okei, hyvä tietääPuhutaanko nyt savusta vai vesihöyrystä? Saabit on aina ollut varsinaisia "höyrykoneita" mallista ja iästä riippumatta. Oikein mallisuorituksia uutispätkään "autoilu hukuttaa maailman saasteisiin" - tyylisiin mediapläjäyksiin (ilman että toimittaja edes tietää sitä putkenpäästä tulevan "saasteen" koostumusta).
Sitten kun alkaa kesällä pöläyttelemään tai selkeesti näkee että on mustaa/sinistä savua niin pitää huolestua, muuten ei


selkeesti vesihöyryähän se on. monessa nykyautossa pakoputki saattaa muutenkin tojottaa esim. alaspäin, joilloin näkyvä höyry ehkä vähenee(?).