taramppa kirjoitti:Edellistä autoa ei olekkaan. Turbo Saabista tulsi siis ensimmäinen autoni. Muotoilen kysymykseni paremmin: Jättääkö turbo Saabilla nuo teinibemarit ja sellaiset?
318i:n varmaan jättää T16:lla.
Eli kumpi on parempi tuon "tsihihihi" äänen saavuttamiseksi, löysä vai kireä dumppi? Mikä on ilmamäärämittarijärjestelmä? :D
Se dumppi päästää sen äänen kyllä oli se sitten löysällä tai kireällä.
Lyhyesti: ilmamassamittari/ilmamäärämittari mittaa imuputken suulla moottoriin sisään menevän ilman määrää. Tämän perusteella lasketaan paljonko bensaa sinne ilman joukkoon pitää ruutata.
Jos päästät ilmaa ulos sillä hzyyt psihihihi-dumpilla, niin sitten tuo laskutoimitus menee PÄVI ja pensaa meneekin liikaa. Dumpin säädöstä ja ajotavastasi kiinni, että sammuuko moottori kun vaihdat vaihdetta.
Aivan. Kuulostaako Saabbi hyvältä takavaimentimella?
Tuo on niin subjektiivista, että vastaan: ehkä.
Paljonko turbo Saabista voisi maksaa?
Hyväkuntoinen ja todella vähäruosteinen T16 niin 1500e ei välttämättä ole liikaa, ottaen huomioon kuinka vähän niitä oikeasti vähäruosteisia on. Peltitöihin saa uppoamaan levottomasti rahaa jos teettää, tai sitten loputtomasti aikaa jos tekee itse ja aihio on huono.
Perusmätä T8 sitten 150-400e, riippuen taas ruostetilanteesta.
Halvimmillaan olen ostellut T16 ja T8-autoja 150 eurolla. Kallein oli tonnin (900 turbo finlandia), keskihinta on pyörinyt siinä 250-500e paikkeilla noista hetken huvipeleistä ja purkua varten ostetuista. En ole rahallisesti voitolla saab-harrastukseni suhteen, enkä ole sitä tavoitellut. Kunhan olen heräteostellut. Tällä hetkellä nimissä on käynyt 9 OG-satkua, monilla muilla enemmän.
Tuohon 150e hintaan ei ole syytä odottaa hyväkuntoista koria tai pieniä ajokilometrejä. T16:n tapauksessa pitää olla jo isompi ripaus tuuria mukana, että joku haluaa luopua sataan viiteenkymppiin.
Enemmän tai vähemmän mätiä ne vanhan korimallin 900:t on suurin osa. Jos on tosi priimakuntoinen, niin hintakin on sitten sen mukaan.
Kysy itseltäsi, mitä oikein haluat ja osta se auto sen mukaan.
Kannattaa venailla sitä hyvää ennenkuin iskee rahat tiskiin. OG900:sissa on ostajan markkinat, kun ei ne suurelle yleisölle enää kelpaa.
Ennenkuin jatkat kysymysten sarjatulta, niin kannattaa lueskella tätä foorumia jonkin verran, näistä asioista on keskusteltu.