Mistä sen tietää ?
Mistä sen tietää ?
Perusasetelma SAAB 900 16 i, vm. 1990 ja siinä autossa oleva tehostettu ohjaus.
Mistä sen tietää, toimiiko tehostus vai ei ?
Voiko tehostaa "vain vähän" ?
Sen havaitsee varmasti ja minäkin, jos toiminta ei ole luontevaa mutta jos tehostus on vain vähäistä tai ei ollenkaan ?
Miten toimivuuden voi helposti ja varmasti todeta kotioloissa ?
Vertailukohdetta ei ole, öljyä on, remmi pyörittää pumppua, öljy liikkuu säiliössä koneen käydessä, pyörät käntyy kun kääntää eikä mitään ylimääräisiä ääniäkään kuulu eli kaikki pitäisi olla kunnossa. Onko ?
Kertokaa TE, jotka TIEDÄTTE !
SAABin ratissa tai salilla
Jo-Jo
Mistä sen tietää, toimiiko tehostus vai ei ?
Voiko tehostaa "vain vähän" ?
Sen havaitsee varmasti ja minäkin, jos toiminta ei ole luontevaa mutta jos tehostus on vain vähäistä tai ei ollenkaan ?
Miten toimivuuden voi helposti ja varmasti todeta kotioloissa ?
Vertailukohdetta ei ole, öljyä on, remmi pyörittää pumppua, öljy liikkuu säiliössä koneen käydessä, pyörät käntyy kun kääntää eikä mitään ylimääräisiä ääniäkään kuulu eli kaikki pitäisi olla kunnossa. Onko ?
Kertokaa TE, jotka TIEDÄTTE !
SAABin ratissa tai salilla
Jo-Jo
Re: Mistä sen tietää ?
Sammuta moottori ja käännä ratista.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tehty työtä käskettyä. Kyllä niitä pyöriä saa käännettyä ratista kävi moottori tai ei, ja tuntuu ihan samalta kävi moottori tai ei ! ELI EI TEHOSTA , ymmärrän.
Mikä sitten on rikki ja voiko korjata ja miten ?
Mikä sitten on rikki ja voiko korjata ja miten ?
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Pumppu tai hammastanko, eihän siellä oikeastaan muuta ole.
Molemmat on varmaan helpointa ja edullisinta vaihtaa ehjiin osiin, kuin alkaa korjata.
Molemmat on varmaan helpointa ja edullisinta vaihtaa ehjiin osiin, kuin alkaa korjata.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hölösuu"
Nimenomaan ehjiin...Vesa Pohjalainen kirjoitti:Pumppu tai hammastanko, eihän siellä oikeastaan muuta ole.

-
- "Saabisti"
- Viesti:
900 I 16 Kat kirjoitti:Nimenomaan ehjiin...Vesa Pohjalainen kirjoitti:Pumppu tai hammastanko, eihän siellä oikeastaan muuta ole.
Molemmat on varmaan helpointa ja edullisinta vaihtaa ehjiin osiin, kuin alkaa korjata.![]()
Joo, tää oli sellainen inside juttu.

Hyvin ovat hilppeet pelanneet ja uusimman hankinnan vikakin oli vain löysä klemmari.
# 419 Vesa Pohjalainen
Minä kun en rikkinäisien osieni kanssa kuulu mihinkään sisäpiiriin, kyselen taas, kaiketi joutavia.
Osaisiko joku kertoa, kumpi niistä kahdesta osasta voisi olla rikki ja miten. Miten sen rikkonaisuuden tunnistaa ja vielä uudestaan, onko asialle tehtävissä jotain muuta kuin ostaa koko auto uudestaan, tällä kertaa pieninä paloina.
Se edellinenkin ostaminen kävi todella helposti.
Osaisiko joku kertoa, kumpi niistä kahdesta osasta voisi olla rikki ja miten. Miten sen rikkonaisuuden tunnistaa ja vielä uudestaan, onko asialle tehtävissä jotain muuta kuin ostaa koko auto uudestaan, tällä kertaa pieninä paloina.
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Ei nyt ollut kyse siitä. Minulle kävi niin, että ostin halvalla osat, mutta hammastanko olikin rikki. Se vuoti sekä ohjausakselin juuresta että oikean palkeen kautta. Itse asiassa "tehostus" oli hyvin omituinen ja tahmea, ei palauttanut jne.Jo-Jo kirjoitti:Minä kun en rikkinäisien osieni kanssa kuulu mihinkään sisäpiiriin, kyselen taas, kaiketi joutavia.
Tuo 900 i kat tarkoitti sitä, että ostin sitten häneltä hieman isommalla rahalla täysin ehjät pelit ja nyt on tehostus kuin ajatus. Siitä tämä inside -juttu tuli.
Kysymyksesi oli tärkeä ja sitä en mitenkään halunnut dissata. Haluttiin vain sanoa, että halpa ja risa tulee paljon kalliimmaksi kuin kerralla ehjän hankkiminen. Kuitenkin auraukset yms. on suunnattava kuitenkin myös sen risan kanssa. Kaksinkertainen työ ja kaksinkertaiset kustannukset.
Useimmiten kai vika on hammastangossa, jonka korjaaminen onnistuu, mutta on työlästä, eli ehjä hammastanko maksaa siinä 90 - 120 euroa ja sen asentaminen tulee edullisemmaksi.
Kumpi siellä sitten on viallinen, sen testaamiseen antakoot muut parempia ohjeita. Itse vaihdoin vain tuon hammastangon.
# 419 Vesa Pohjalainen
Mistä sen tietää ? Kysymällä ja joku aina tietää ja kertoo.
Jos ei ohjaustehostus toimi, niin se on rikki. Näin se on ja oli.
Nyt taas toimii eli ei ole rikki, enää.
Rahalla saa ja SAABilla pääsee taas, tehostetusti.
Kiitos ja ........ !
Jo-Jo
Jos ei ohjaustehostus toimi, niin se on rikki. Näin se on ja oli.
Nyt taas toimii eli ei ole rikki, enää.
Rahalla saa ja SAABilla pääsee taas, tehostetusti.
Kiitos ja ........ !
Jo-Jo
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Missä siinä oli vikaa?
Olisi kiinnostavaa tietää.
Hyvä, että tuli kuntoon, sehän on pääasia kuitenkin.
Olisi kiinnostavaa tietää.
Hyvä, että tuli kuntoon, sehän on pääasia kuitenkin.

# 419 Vesa Pohjalainen
Oliko sama mikä mulla? Nesteet liian vanhat eli täynnä paskaa ja vettä = ei toimi. Mun piti hetken päästä vaihtaa uudestaan, kun uudet nesteet paskottui aika äkkiä. Sitten rupes toimimaan hyvin
Vaihtojen välillä piti korjata vuotava säiliön letku.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
JOOPA, olisi pitänyt kysyä, mikä oli oikeasti vikana.
Jotain tiivisteitä ja uutta öljyä oli maksussa. Oli vanhat mömmöt ja niin tukossa että. Semmoinen vika minulle myytiin tällä kertaa ! Oliko se noin oikeesti, mistä sen tietää ?
Jotain tiivisteitä ja uutta öljyä oli maksussa. Oli vanhat mömmöt ja niin tukossa että. Semmoinen vika minulle myytiin tällä kertaa ! Oliko se noin oikeesti, mistä sen tietää ?