En minä ainakaan uskalla tällä autolla läppä lattiassa tai kovilla kierroksilla polkea ennen kuin kone lämpiää. Oli sitten kesä tai talvi ja ihan kohtuu hyvin lämpiää moottori.pasijalmari kirjoitti: Noissa nopeasti lämpenevissä on kyllä vikaa, eikä näissä hitaasti lämpenevissä.
Tai sitten niitä poletaan heti kylmänä, totta kai se silloin lämpenee nopeammin..
Moottorin lämmöt -20 C?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Moottorin lämmöt -20 C?
Re: Moottorin lämmöt -20 C?
Tyypillisesti ensimmäiset kilometrit ovat taajamaa ja muutoinkin ajan varsin matalilla kierroksilla kylmällä koneella.pasijalmari kirjoitti:Noissa nopeasti lämpenevissä on kyllä vikaa, eikä näissä hitaasti lämpenevissä.Bob kirjoitti:Näitä lämpenemisnopeutta / lämpenemistä koskevia ketjuja on useampiakin tällä foorumilla ja suurimmalla osalla auto toimii normaalisti eli lämpenee nopeasti - osalla taas ei, osa on tehnyt korjaustoimenpiteitä saadakseen autonsa kuntoon...
Tai sitten niitä poletaan heti kylmänä, totta kai se silloin lämpenee nopeammin..
Jos mielestäsi nopeasti lämpenevä auto on viallinen, niin siitä vaan - toivottavasti omani ei tule kuntoon koskaan...
Omalta osaltani jauhaminen lämpenemisnopeuksista loppuu tältä erää tähän. Oma autoni lämpenee nopeasti ja se riittää minulle - sinä voit ostaa vaikka pipon!
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Moottorin lämmöt -20 C?
Minusta ei ole nopeaa lämpenemistä, jos:
-lohkossa 2h, pakkasta 5-10
-puhallin ei päällä
-4km lämmöt normaalissa
Jos olisi 2km, niin sit ois suht nopeeta.
Ei tarvi pipoa, kyllä lämpö riittää kunhan sitä alkaa tulemaan.
Minua tuo hidas lämpeneminen ei haittaa, ainut mikä haittaa on
rengasmelu, mutta siitä toisaalta.
-lohkossa 2h, pakkasta 5-10
-puhallin ei päällä
-4km lämmöt normaalissa
Jos olisi 2km, niin sit ois suht nopeeta.
Ei tarvi pipoa, kyllä lämpö riittää kunhan sitä alkaa tulemaan.
Minua tuo hidas lämpeneminen ei haittaa, ainut mikä haittaa on
rengasmelu, mutta siitä toisaalta.
Re: Moottorin lämmöt -20 C?
Eli summa summarum: oliko termarin vaihdosta mitään apua?petrisa kirjoitti:Termostaatti tuli viikko sitten vaihdettua.
Nyt pakkaset taas tulivat ja eilen parinkymmenen asteen pakkasessa ei lyhyessä ajossa lämmöt nouse normaaliin. Maantieajossa kylläkin.
Tuo lyhyt ajo oli max 10km ajoa ja pysähdys. Onkohan automaattilaatikolla jotain osuutta huonoon tai hitaaseen lämpöjen nousuun. Ja tietenkin ACC voi vaikuttaa sen ollessa automaatilla +21 asteeseen säädettynä. Alkaahan se tohottaa kovalla lämmintä ilmaa sisään juuri siinä vaiheessa kun lämmöt on alkaneet mukavasti nousta . Tuo automaattilaatikko tuli sikäli myös mieleen, koska auto kulkee kovin pienillä kierroksilla, polttoainetta säästellen tietenkin. Myöskin muistaakseni laatikossa kiertää neste ja se voi jäähdyttää. Tämä jälkimmäinen asia pitänee tarkistaakin piakkoin.
Re: Moottorin lämmöt -20 C?
Ei vaikuttanut mitenkään.
Oli uudelleen termarin vaihdon jälkeen parinkymmen pintaan pakkasia, joten testatua tuli.
Auto kyllä lämpiää, mutta hitaasti. Myöskin tyhjäkäynnillä lämmöt alenevat hiukan.
Mittaristo voi tosin olla viritetty niin, että pienikin muutos saa laajan liikkeen viisariin.
Syynä lämpöjen laskuun voi olla tuo mainitsemani automaattilaatikko ja sen jäähdytyksen lämmönvaihdin. Myöskin tyhjäkäyntikierrokset ovat alhaiset, joten hukkalämpöä ei niin synny. Päästöt, ne päästöt ja myöskin polttoaineenkulutus
Oli uudelleen termarin vaihdon jälkeen parinkymmen pintaan pakkasia, joten testatua tuli.
Auto kyllä lämpiää, mutta hitaasti. Myöskin tyhjäkäynnillä lämmöt alenevat hiukan.
Mittaristo voi tosin olla viritetty niin, että pienikin muutos saa laajan liikkeen viisariin.
Syynä lämpöjen laskuun voi olla tuo mainitsemani automaattilaatikko ja sen jäähdytyksen lämmönvaihdin. Myöskin tyhjäkäyntikierrokset ovat alhaiset, joten hukkalämpöä ei niin synny. Päästöt, ne päästöt ja myöskin polttoaineenkulutus
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Moottorin lämmöt -20 C?
Mulla on ihan manuaali ja hitaasti lämpenee...petrisa kirjoitti:Syynä lämpöjen laskuun voi olla tuo mainitsemani automaattilaatikko ja sen jäähdytyksen lämmönvaihdin. Myöskin tyhjäkäyntikierrokset ovat alhaiset, joten hukkalämpöä ei niin synny. Päästöt, ne päästöt ja myöskin polttoaineenkulutus
Oletko huomannut, onko neljänneksen kohdalla minkäänlaista "pykälää", eli lämpeneekö nopeasti neljännekseen, mutta tämän jälkeen hitaasti vai onko lämpeneminen tasaisen hidasta?