Suppari kirjoitti:Tämä nyt alkaa jo varmasti kuullostamaan aika älyttömälle,mutta vielläkään en ymmärrä tuota ylivertaisuutta,en lc-1:sen(tai muidenkaan ketjuun tulevien hipo purkkien) enkä logworksin.
Jos et koe tarvitsevasi Logworksin keskeisiä hyviä ominaisuuksia, niin pysy MLV:ssä ja Megassa ja ole tyytyväinen. Ei kaikki ymmärrä miksi mersusta pitäisi maksaa enemmän, jos ladallakin pääsee paikasta A paikkaan B.
Useita Tatech, Nira, Trionic käyttäjiä on hommannut LC-1/LMA-3/SSI4 purkkeja rinnalle tarkempaan ja helpompaan suorituskyvyn hakemiseen säädettyään perusasiat kuntoon ensin moottorinohjauksien omilla tiedonkeruujärjestelmillä.. Se ei tarkoita että kaikkien pitäisi hommata, jos omat rojut tuntuvat omiin tarpeisiin ja osaamistasoon riittäviltä.
Tässä parin viimeisen viestin aikana selvinnyt seikka että teillä on käytössä myös muita purkkeja kuin Innovaten LC-1. Tämä selventää huomattavasti tilannetta. Itse luulin eiliseen saakka että teillä on käytössä vain LC-1 ja edistykselliset logitus/tiedonkeruu/analysointiominaisuudet ja siksi ihmettelin koko keskustelua.
Eli tosiaan vieläkään tässä vertailussa olleet moottorinohjauksien logitus/tiedonkeruu/analysointi ja yleiset ominaisuudet sekä lisäksi hankittujen mittariboxien ominaisuudet eivät liity mitenkään siihen mitä LC-1 kimppatilaukseen osallistujat ovat saamassa.
Tässähän melkein innostuu säätämään autoa taas enemmän kun tuli tutustuttua uusin softaversiohin ja huomattua niiden taas kehittyneen. Jopa Megasduirddikin tuntuu vieläkin ihan hyvältä moottorinohjaukselta. Taitaa kertoa kyllä meikän tarpeista, osaamistasosta ja järjenjuoksusta jotain. Jäipähän tästä käteen kuitenkin monipuolisempi näkemys säätämisen filosofiasta.
Että saa rpm:n, mapin yms. tarttee ketjuun laittaa esim SSI-4 tai LMA-3, nin onkin jo 4..5 muuta vertailuparametriä (esim. egt, map, rpm, dc.. speed) piirtymässä Logworksin ruudulle seoksien lisäksi.
Itsellä odottaa Vems WBO2 asennusta. Asioista enempää tietämättä hyvänä puolena tuossa on ainakin tuo EGT ja RPM samassa paketissa eikä tarvitse lisämokkuloita(dna:n tai muunkaan).
OT: Mistä DI vehkeessä kannattaa ottaa rpm -signaali? Suoraan ecun navasta vai onko parempia ideoita?
itsellä ottaa 1 pytyn sytkä triggeriltä. LMA-3 konffeihin määrittele 2-tahti, 1 sylinteri, niin rpm näkyy oikein.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Miten moni logitussysteemi laittaa tietonsa luettavassa tekstimuodossa? Eikä binääripaskana? Tai ainakin miten moni kertoo formaatin tai tarjoaa työkalut niiden lukemiseen?
Ajatuksena olisi tietysti pultata seuraavaa:
Input (T5 Suite log) ->Graafi / analyysityökalu
Input (Logworks?) ->
Input (nira) ->
Input (Megasquirt) ->
Eli oikeasti tuossa olisi input tiedosto ja sitä sitten katsottaisiin yleiskäyttöisellä
analyysityökalulla. Eli ettei olisi väliä sillä mikä tuo logittaja on.
Kuitenkin kaikissa logituksissa se on ajan ja arvon kuvausta.
Tuollaista olen pohdiskellut, mutta ajan puutteessa en ole ehtinyt aiheessa pidemmälle.
Tuo kun olisi todennäköisesti ikuisuusprojekti... Eli älkää oikeasti odotelko nopeasti mitään.
Alustana pohdin javaa, niin ei sitten ole riippuvainen mikä carPC olisi autossa.
HandOfNod kirjoitti:Miten moni logitussysteemi laittaa tietonsa luettavassa tekstimuodossa? Eikä binääripaskana? Tai ainakin miten moni kertoo formaatin tai tarjoaa työkalut niiden lukemiseen?
Ajatuksena olisi tietysti pultata seuraavaa:
Input (T5 Suite log) ->Graafi / analyysityökalu
Input (Logworks?) ->
Input (nira) ->
Input (Megasquirt) ->
Eli oikeasti tuossa olisi input tiedosto ja sitä sitten katsottaisiin yleiskäyttöisellä
analyysityökalulla. Eli ettei olisi väliä sillä mikä tuo logittaja on.
Kuitenkin kaikissa logituksissa se on ajan ja arvon kuvausta.
Tuollaista olen pohdiskellut, mutta ajan puutteessa en ole ehtinyt aiheessa pidemmälle.
Tuo kun olisi todennäköisesti ikuisuusprojekti... Eli älkää oikeasti odotelko nopeasti mitään.
Alustana pohdin javaa, niin ei sitten ole riippuvainen mikä carPC olisi autossa.